Daimler va prelua o participaţie majoritară la Torc Robotics, firma americană specializată în tehnologii pentru vehiculele autonome, a anunţat, ieri, producătorul auto german, transmit DPA, Reuters şi CNBC.
Cele două companii nu au dat publicităţii valoarea tranzacţiei şi nici participaţia pe care urmează să o deţină Daimler la Torc Robotics. Această companie dezvoltă şi testează pe şosele tehnologie pentru camioanele autonome.
Torc Robotics, cu sediul în Blacksburg, Virginia, a fost co-înfiinţată în 2005 de directorul general Michael Fleming, care s-a remarcat în competiţiile legate de robotică în timp ce studia la Universitatea Virginia Tech. 14 ani mai târziu, compania lui Fleming este considerată lider în domeniul vehiculelor autonome, care înregistrează o creştere rapidă.
În comunicatul în care anunţa investiţia Daimler, Fleming a declarat că prima dată vor fi testate vehicule autonome pe şoselele din SUA.
"Pe fondul majorării cererii pentru transportul rutier, nu în ultimul rând prin comerţul electronic, există cerere pentru camioane autonome pe piaţa americană", a declarat şeful Torc Robotics, potrivit presei.
Piaţa din SUA este afectată şi de lipsa şoferilor de camioane.
Torc Robotics va ajuta Daimler să accelereze dezvoltarea tehnologiilor pentru vehiculele autonome oferind acces companiei germane la 120 de angajaţi calificaţi, a afirmat şeful diviziei de camioane a Daimler, Martin Daum.
"Nu avem suficientă expertiză în acest domeniu. Punctul nostru slab este capacitatea de a dezvolta rapid softuri", a explicat Daum.
Daimler a anunţat că în următorii ani va investi 500 de milioane de euro în camioane autonome. Daum nu a precizat cât va costa achiziţionarea participaţiei, dar a explicat că fondurile vin din această sumă dedicată investiţiilor.
Torc Robotics a dezvoltat tehnologia care permite vehiculelor să opereze la un nivel ridicat de automatizare, cunoscută sub numele nivelul 4, care va ajuta Daimler să accelereze propriile sale proiecte de comercializare a maşinilor fără şofer.
În prezent, Daimler oferă nivelul 2 de automatizare la camioanele sale, care pot în mod automat frâna, accelera, folosi radarul şi sistemele de supraveghere care pot face posibilă conducerea parţială fără şofer.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.