Şantierul Naval Damen din Galaţi îşi va reorienta producţia, în următorii ani, astfel că în loc de nave de transport clasic şi port-containere va construi nave specializate şi militare, a anunţat ieri directorul de vânzări pentru Europa al Grupului Damen, Roel Van Eijle. În urma implementării de noi tehnologii specifice, vor avea loc reduceri de personal, a precizat la rândul său, directorul general al Şantierului Naval Damen Galaţi, Gelu Stan.
"Vom încerca să schimbăm tipul de nave ce vor fi construite la Galaţi şi ne vom orienta spre nave mai complexe, nave de coastă şi militare, cu o valoare mult mai mare pe piaţă. În Olanda este un mare şantier naval militar şi vom construi nave la Galaţi pentru ei", a declarat Roel Van Eijle.
De altfel, şantierul gălăţean a lansat deja în 2007 o navă specială pentru paza de coastă suedeză, urmând ca pe 14 august să fie lansată a doua navă de acest tip. De asemenea, din luna august va începe construcţia a două nave de patrulare destinate Marinei Regale Olandeze.Oricum, competiţia cu şantierele navale din Orientul Îndepărtat a început să se facă simţită din ce în ce mai mult, pentru că acolo preţurile la tablă şi la materii prime, dar şi forţa de muncă, sunt mult mai ieftine, a semnalat Roel Van Eijle.
Şantierul Naval Damen va finaliza în 2009 contractul privind construcţia a 22 de nave port-container, din care a livrat deja 16, dar din cauza preţului crescut al tablei, care a ajuns în Europa la 900 euro/tonă, ultimele două vase vor fi construite în şantierul Damen, de la Shangî, din China, unde preţul tablei este de doar 375 euro/tonă.
1. fără titlu
(mesaj trimis de alaxa c ilie în data de 01.10.2008, 18:13)
sunt actionar la santierul naval galati si nu am primit dividentele de doi ani de zile as vrea sa stiu si eu care este motivul prin intermediu dumneavoastra