Preţul cauciucului a consemnat, în intervalul 5-9 august, cel mai important avans săptămânal din ultimele trei luni, pe fondul datelor privind producţia industrială din China, care dau încă un semn de stabilizare a economiei acestei ţări. China este cel mai mare utilizator mondial de cauciuc.
Preţul cauciucului cu livrare în ianuarie 2014 a fost de 261,3 yeni (2,72 dolari) kilogramul la finele sesiunii bursiere de vineri, de la Tokyo Commodity Exchange, în creştere cu 2% faţă de joi, însă pe parcursul zilei cotaţia a urcat cu 3%, la 264 yeni kilogramul - cel mai ridicat nivel din 31 mai până în prezent. Săptămâna trecută, cotaţia acestei materii prime a câştigat 5,3% - cea mai importantă creştere din 10 mai până la momentul actual. De la începutul anului însă, preţul cauciucului a scăzut cu 13%.
La Bursa din Shanghai, preţul cauciucului cu livrare în ianuarie a urcat cu 2,22% vineri, la 19.330 yuani (3.200 dolari) tona. În Singapore nu s-au derulat tranzacţii în ultima zi a săptămânii trecute, piaţa de profil fiind închisă (sărbătoare naţională).
Menţionăm că, potrivit datelor oficiale, producţia industrială a Chinei a crescut cu 9,7% în iulie, depăşind aşteptările, iar vânzările retail - cu 13,2%. Aceste cifre, publicate vineri, au venit după anunţul de joi potrivit căruia exporturile Chinei au sporit cu 5,1% în iulie, în ritm anual.
Analiştii spun că datele solide privind China i-au făcut pe investitori optimişti în privinţa perspectivelor economice ale ţării asiatice.
Volumul tranzacţiilor futures cu cauciuc va fi slab săptămâna aceasta, potrivit aşteptărilor, dat fiind că în Japonia are loc festivalul de vară "Obon" (sărbătoarea spiritelor). Estimările arată creşterea viitoare a preţului cauciucului în semestrul al doilea, pe fondul redresării economiei globale.
Producţia mondială de cauciuc natural este estimată să crească cu 4,3% anul acesta, la 12,5 milioane de tone, conform Centrului Internaţional pentru Cauciuc Natural Rubber-Stichting. Acesta arată că avansul producţiei de cauciuc natural va fi mai puternic decât cel de pe piaţa cauciucului sintetic, însă mai lent comparativ cu evoluţiile din perioada 2003 - 2008.