Vânzările globale de automobile electrice au înregistrat o creştere record în trimestrul al treilea, graţie în principal cererii solide venite din China, informează Bloomberg.
Potrivit unui raport publicat marţi de Bloomberg New Energy Finance, vânzările de vehicule electrice şi hibride au depăşit 287.000 de unităţi în perioada iulie-septembrie 2017, cu 63% mai mult decât în perioada similară a anului trecut şi cu 23% mai mult decât în al doilea trimestru. China a fost responsabilă pentru mai mult de jumătate din vânzările globale în condiţiile în care piaţa sa de automobile electrice s-a dublat pe fondul eforturilor guvernului de a combate poluarea.
Aleksandra O'Donovan, analist la BNEF, a declarat: "Guvernul chinez este foarte concentrat pe stimularea vânzărilor de automobile electrice. Unul dintre motive este nivelul de poluare din oraşe şi al doilea este dorinţa Chinei de a crea campioni naţionali care să poată concura la nivel internaţional pe această piaţă".
Conform sursei: "Bloomberg New Energy Finance se aşteaptă ca vânzările globale de automobile electrice să treacă pentru prima dată pragul de un milion de unităţi. Piaţa de transport electrificat încep să se extindă pe măsură ce infrastructura de încărcare devine mai accesibilă iar constructorii lansează modele cu o autonomie mai mare. În 2017 mulţi importanţi constructori auto începând de la Jaguar Land Rover şi până la Volvo Cars au anunţat că în următorii ani vor să introducă pe piaţă versiuni electrice ale vehiculelor lor".
De asemenea, mai multe guverne au anunţat obiective pentru un transport mai curat, în urma scandalului manipulării emisiilor poluante în care a fost implicat Volkswagen AG. Franţa şi Marea Britanie au anunţat că vor interzice vânzarea de automobile cu motoare pe combustie începând din 2040.
Europa a fost a doua mare piaţă mondială pentru vehicule electrice în trimestrul al treilea, fiind responsabilă pentru 24% din vânzări, urmată de America de Nord, potrivit Agerpres.
Creşterea volumelor vânzările de automobile electrice în China este susţinută de subvenţiile guvernamentale.
"Subvenţiile naţionale pot face un automobil electric cu până la 40% mai ieftin decât un automobil normal cu combustie internă", a spus Aleksandra O'Donovan.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Gabriel Dumitrasu în data de 22.11.2017, 12:03)
Interesant ca articolul este ilustrat cu o poza cu Ramiro Angelescu, membru in comitetul de reglementare ANRE.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Nat în data de 22.11.2017, 20:45)
Da, dar pe vremea când era director la Electrica...