Aşteptată cu nerăbdare de omul de rând dar şi de afacerişti, primăvara şi-a intrat în drepturi odată cu prima zi a lunii şi, în ciuda aglomeraţiei din oraş, vânzările comercianţilor cu prilejul Mărţişorului au urcat treaptă după treaptă, oră după oră.
În topul vânzărilor s-au situat florile, un cadou accesibil pe care l-au preferat în ziua de vineri atât clientul persoană fizică, cât şi firmele.
• "Magnolia", florăria care vinde de trei milioane de euro anual
Realizând vânzări anuale pentru buchete şi aranjamente de până la trei milioane de euro, florăria "Magnolia" înregistrase, până vineri la ora 15:00, o creştere de 600% a vânzărilor, ne-a declarat Alexandru Tescar, directorul regional al florăriei. Compania, care se poziţionează în vârful topului pe piaţa florăriilor din Transilvania, şi care vinde buchete de flori descrise ca neconvenţionale şi avangardiste, a obţinut acest rezultat în condiţiile unei promovări "din gură în gură", fără a lansa promoţii, ne-a explicat Tescar.
"Magnolia" are un magazin online care deserveşte toată ţara şi un total de 12 magazine fizice, unul în Capitală, iar 11 în zona Transilvaniei, în mai multe oraşe.
Reprezentantul "Magnolia" ne-a detaliat: "Având în vedere că este primul an în care ne prinde 1 şi 8 martie în Bucureşti, încă nu putem face comparaţie la nivelul numărului de clienţi, de la an la an. Însă, faţă de o zi obişnuită, de 1 martie (până la ora 15:00) am înregistrat creşteri de circa 600% ale numărului de clienţi. Nu ştiu ce se va întâmpla de 8 martie, mi-ar plăcea să pot estima". Tescar observă că, la nivelul Capitalei, clientela este ca o loterie, trendurile la fel, iar clima este cea care influenţează semnificativ vânzările de aici, comparativ cu zona Transilvaniei.
Florile care se vând la "Magnolia" sunt importate din Olanda, Ecuador, Slovacia, Polonia şi alte ţări, iar vânzările online reprezintă 40% din afacere în Bucureşti, în vreme ce în Transilvania, circa 20%, ne-a mai spus oficialul companiei.
Veniturile companiei sunt generate şi de vânzările din mediul corporate, aceşti clienţi comandând în proporţie de 30%, în prima zi a lunii martie.
"Preţurile nu sunt exagerate la noi, încercăm să fim oneşti, iar plus valoarea să fie adusă de frumuseţea şi profesionalismul cu care facem noi buchetele", este de părere Alexandru Tescar.
Dacă împărţim veniturile dintr-o zi încasate de florăriile Magnolia la numărul de clienţi din ziua respectivă, bonul mediu de consum dintr-o florărie este de aproape 150-200 de lei pentru Bucureşti, în Transilvania fiind între 70 de lei şi 100 de lei. Oficialul companiei ne-a oferit mai multe detalii: "Preţul pentru un buchet mediu este de 75-80 de lei.
2.500 de lei a fost cel mai scump buchet vândut vreodată în cei 17 ani, iar cel mai scump aranjament a fost comandat de o companie şi s-a ridicat la 40.000 de euro (acesta a fost lung de 5 metri şi înalt de circa 2,5 metri)".
• Companiile au comandat şi 2.000 de mărţişoare bijuterii
Cristi Alecu, reprezentantul magazinului specializat în bijuterii cu diamante Diamond Boutique (DB) din Capitală, spune că în ziua de dinaintea celei de 1 martie a înregistrat un trafic semnificativ în magazin: "Perioada aceasta (n.r. perioada Mărţişorului) se simte foarte bine şi la noi în magazin, în seara de dinaintea mărţişorului am avut magazinul plin, fiind vizitaţi atât de clienţii fideli cât şi de noi vizitatori. Am înregistrat cele mai mari cereri pentru mărţişoarele din metale preţioase (pandantive din aur) şi chiar pentru cele care conţin diamante. Pun asta pe seama faptului că oamenii caută lucruri de calitate, mărţişoarele de trei lei fiind disponibile pe toate drumurile".
În aceste zile, şeful DB observă că valoarea medie a unui bon de consum se ridică la circa 400 de lei. Veniturile magazinului de bijuterii înregistrează un avans semnificativ în luna martie, comparativ cu o lună obişnuită din an, creşterile ajungând şi la 40%, ne-a mai spus Cristi Alecu.
Acesta a adăugat: "Noi mai lucrăm şi cu clienţii corporate, primim comenzi personalizate din partea mai multor multinaţionale care revin în fiecare an, ţinând cont că avem şi o fabrică de bijuterii, unde putem realiza mărţişoare personalizate. Comenzile venite din partea companiilor au atins şi 2.000 de bucăţi de mărţişoare sub formă de bijuterii, însă, în medie, o companie comandă pentru angajate, aproximativ 200-300 de bucăţi".
Alecu se declară mulţumit de vânzările şi comenzile de bijuterii din această perioadă, însă declară că o campanie specială în această perioadă ar fi crescut şi mai mult vânzările de mărţişoare sub formă de bijuterii.
• Happy Tour are rezervări cu 25% mai mari, în luna martie
Printre accesori sau flori, şi călătoriile sunt în topul preferinţelor cumpărătorilor în perioada mărţişorului, numărul rezervărilor pentru călătorii în luna martie fiind cu aproximativ 25% mai mare decât într-o perioadă normală a anului, potrivit reprezentanţilor Happy Tour Group.
"Mulţi dintre clienţii noştri aleg să îşi surprindă jumătăţile în această perioadă a anului, oferindu-le drept cadou o vacanţă-surpriză într-un oraş romantic. Ofertele preferate sunt city break-urile în cele mai frumoase oraşe ale Europei", ne-a declarat Mădălina Grosu, Product Manager în cadrul companiei.
Domnia sa spune că, în general, sunt solicitate vacanţele scurte de două sau trei nopţi, mai ales în week-end. Pentru destinaţii din Europa Centrală şi de Est, vacanţele au preţuri de circa 250 de euro, tarifele pentru alte oraşe din Europa fiind de aproximativ 350 de euro.
Compania a pregătit oferte promoţionale pentru această perioadă, astfel, pe lângă transport şi cazare, pachetele includ şi o cină romantică, o croazieră pe Sena dacă este aleasă ca destinaţie Paris sau pe Dunăre în Budapesta, şampanie şi ciocolată în camera de hotel, acces la facilităţile spa ale hotelurilor, sau pachete de servicii spa cu masaje relaxante pentru îndrăgostiţi.
Tescar, Magnolia: "Cel mai scump aranjament cumpărat vreodată a fost comandat de o companie şi s-a ridicat la 40.000 de euro (acesta a fost lung de 5 metri şi înalt de circa 2,5 metri)".