Compania Agricover a finanţat, timp de 15 ani, investiţiile pentru dezvoltarea fermelor şi derularea lucrărilor agricole ale fermierilor cu peste 1 miliard de Euro, atât prin plasamentele directe de agri-finance, cât şi prin creditele comerciale oferite de divizia agribusiness, potrivit unui comunicat al firmei.
Agricover dezvoltă un model de business care acoperă întregul lanţ valoric, de la însămânţare, la recoltare şi valorificare, până la procesarea producţiei agricole. Începutul a fost făcut în segmentul producţiei vegetale şi, ulterior, în cel zootehnic.
Ştefan Bucătaru, director general Agribusiness, Agricover, a declarat:
"Dacă ar fi să facem un bilanţ al celor 15 ani de Agricover, ar trebui să vorbim, în primul rând, despre cei peste 6.700 de fermieri (aproximativ 50% din numărul total al fermierilor care lucrează peste 100 de hectare) care, în prezent, folosesc în mod constant soluţiile noastre pentru a dezvolta afaceri moderne în agricultură. Ar trebui, de asemenea, să vorbim despre echipa noastră de peste 850 de specialişti".
Agribusiness-ul românesc a fost caracterizat de schimbări accelerate în ultimii ani, pe măsură ce fermierii români se aliniază la standardele europene şi adoptă principiile unei agriculturi moderne. Creşterea productivităţii, prin utilizarea tehnologiilor moderne, a reprezentat un obiectiv important al fermierilor din România. Conform datelor USDA, dacă în anul 2000 randamentul la cereale şi oleaginoase era de 1,80 tone/hectar, în 2014 acesta a crescut la 3,61 tone/hectar. De asemenea, conform datelor Eurostat, în timp ce suprafaţa agricolă utilizată în România a scăzut cu aproape 1 milion hectare în ultimii 10 ani, iar numărul fermierilor s-a redus cu aproximativ 20%, numărul fermelor cu suprafaţa de peste 100 ha a crescut cu 27% , în acelaşi interval.
Ştefan Bucătaru, director general Agribusiness, Agricover, a spus: "Agricultura poate părea un domeniu mai puţin supus schimbării, dar obţinerea eficienţei este o activitate permanentă, pe întreaga durată a ciclului de producţie. Vom continua să inovăm în agribusiness. Vom promova noi tehnologii, pentru creşterea productivităţii pe hectar, dar vom include şi mecanisme sofisticate de management al riscului de preţ şi de valorificare a producţiei agricole, aliniate tendinţelor globale de eficientizare şi optimizare. Ne vom apropia şi mai mult de fermieri şi îi vom sprijini să introducă toate aceste soluţii moderne pentru a ţine pasul cu evoluţia pieţelor globale şi pentru a fi competitivi la nivel internaţional".
În prezent, Agricover operează prin două divizii: Agri-business şi Agrifinance.
Divizia Agri-business reuneşte toate activităţile operaţionale ce ţin de distribuţia de inputuri agricole pentru fermele vegetale şi zootehnice şi valorificarea producţiei acestora - cereale, lapte, porci, legume şi fructe. La sfârşitul anului 2014, Agricover a înregistrat o cifră de afaceri de 1,3 miliarde lei (285 milioane de Euro), în creştere cu 18% faţă de anul anterior.
Doar în 2014, Agricover a achiziţionat şi valorificat peste 900.000 de tone de cereale şi oleaginoase, oferind fermierilor accesul la o gamă completă de tehnologii (seminţe certificate, pesticide, îngrăşăminte şi motorină).
Linia de business livestock a Agricover a fost lansată în 2010. Prin această linie de business a fost valorificată producţia a peste 50% din fermele de porci profesionale din România, comercializând, până în prezent, peste 1.000.000 de capete de porcine. În plus, programul a inclus şi achiziţia de lapte şi valorificarea acestuia către procesatori din ţară şi din sud - estul Europei, cumulând un volum de peste 80 milioane de litri în perioada 2012-2014. Agricover a achiziţionat, în anul 2015, o unitate de procesare a porcului cu o capacitate de 500.000 capete pe an.
Platforma "Dor de Gust" a fost lansată în anul 2014 şi pune la dispoziţia fermierilor din sectorul horticol soluţii de comercializare a producţiei de legume şi fructe, valorificând în circa un an de activitate peste 11 milioane de kilograme de produse proaspete.
Divizia Agrifinance - Agricover Credit - finanţează, în prezent, peste 1.700 de fermieri, la nivel naţional, totalizând plasamente de peste 190 milioane euro.
La sfârşitul anului 2014, Agricover anunţa o creştere de 22% a portofoliului său de clienţi şi o diversificare a categoriilor de fermieri deserviţi către fermierii de culturi speciale şi de zootehnie.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.12.2015, 01:15)
Bucataru, tu ai auzit de consiliul concurentei? Vezi ca tot ce e peste 40% se cheama pozitie dominanta si se pedepseste cu amenda 10% din cifra de afaceri. Stim ca esti tare dar atentie la declaratii!! Mai nou te pricepi si la agricultura! I-ai pacalit si pe astia! Bravo, esti maestru.