Raportul TVR include o justificare a "Splendid Media"pentru neîndeplinirea Business plan-ului pe 2010 (-12.5%):
- scăderea drastică, de 10% faţă de 2009, a bugetelor de publicitate, pe fondul crizei economice mondiale;
- lipsa break-urilor şi nealocarea integrală a 8 minute publicitate/oră;
- scăderea cu 4% a audienţei pe spot înregistrată de TVR 2;
- 72,3% din spoturile difuzate pe TVR Cultural au înregistrat audienţă zero, deci nu s-a încasat niciun ban;
- TVR Info nu este monitorizat de GfK România, iar TVR 3 a început să fie monitorizat din aprilie 2010;
- înrăutăţirea condiţilor economice generale din România.
VNMG aferent anului 2010 este de 9.600.000 euro net. Singurul factor care influenţează realizarea VNMG 2010 este nealocarea minutelor de publicitate.
- la TVR 1, procentul de nealocare a minutelor de publicitate pentru anul 2010 este de 4.3%. Prin aplicarea celor 4,3% la totalul veniturilor estimate pentru TVR 1, în 2010 rezultă suma de 397.560,78 euro net, care se va scădea din VNMG pe 2010.
- la TVR 2, procentul minutelor de publicitate nealocate pentru 2010 este de 2%. Prin aplicarea celor 2% la totalul veniturilor estimate pentru TVR 2 în 2010 rezultă suma de 31.858,14 euro net, care se va scădea din planul de afaceri aferent anului 2010.