Preţul unei călătorii cu metroul sau cu transportul în comun de suprafaţă creşte la 3 lei de la 1 august, iar un bilet comun STB/Metrorex va costa 5 lei, a anunţat, astăzi, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, conform Agerpres.
În prezent, preţul unei călătorii cu mijloacele STB este de 1,3 lei, iar preţul unei călătorii cu metroul este de 2,5 lei.
Biletul comun STB/Metrorex în valoare de 5 lei va permite o călătorie cu metroul şi 90 de minute în reţeaua STB.
Un abonament de 24 de ore va costa 8 lei, iar abonamentul comun STB/Metrorex pentru 24 de ore va fi 14 lei.
Noutatea la abonamentele de 24 şi 72 de ore este că acestea vor fi chiar 24 de ore de la momentul emiterii. Se elimină noţiunea de abonament "de zi" care, cumpărat la ora 18:00, de pildă, era valabil doar 6 ore din acea "zi".
Ambele societăţi de transport introduc şi opţiuni favorabile pentru companiile care doresc să îşi susţină angajaţii să folosească transportul în comun, notează sursa citată.
De asemenea, vor exista abonamente de o lună, 6 luni şi 12 luni. Preţurile lor vor fi de 80 de lei separat pentru fiecare dintre reţele (140 de lei în comun STB/Metrorex), 400 de lei (700 de lei în comun STB/Metrorex), respectiv 700 de lei (1.200 de lei în comun STB / Metrorex).
Ambele companii oferă posibilitatea de recuperare a abonamentelor nominale în caz de pierdere. Titularii se pot prezenta cu actul de identitate, iar abonamentele vor fi emise din nou pe numele acestora.
"În cazul STB, aceasta este prima actualizare a tarifelor de călătorie din 2008. Iar la metrou, ultima ajustare a preţurilor a fost în 2014. Totodată, potrivit estimărilor, încasările suplimentare generate de această măsură se vor reflecta direct în condiţiile de călătorie - prin investiţiile pe care cele două companii le vor putea efectua", se precizează în comunicatul Ministerului Transporturilor.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.07.2021, 14:02)
Nu am o problema cu scumpirea in sine. Doar constat ca un diesel cu consum redus in oras devine o varianta mult mai convenabila decat doua abonamente stb+metrou. Aviz ecologistilor.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.07.2021, 15:25)
Exagerezi.Oricit de scump ar fi transportul in comun,va fi intotdeauna mai ieftin decat cu "dieselul economic".A mon avis !
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.07.2021, 15:46)
Doi adulti mergand la serviciu cu un consum de 6% regim bara la bara/urban incet?
12 km dus intors / zi x 22 zile = 250 km. Deci 15 litri motorina, deci 90 lei / luna.
Matematica nu minte.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.07.2021, 16:09)
Ar fi bine sa fie asa de usor (sic).Calculele se fac la km rulat si includ tot ce tine de deplasarea automobilului.Including pretul cu care l-ai cumparat.Si api, 6 la suta mi se pare cam putin.Opelul meu ia 4.6 pe autostrada la 100 pe ora.In schimb in oras sub 8 nu vrea.Si orasul in care traiesc eu este o gluma.Nu prea se obisnuieste "bara la bara".
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.07.2021, 16:58)
Este probabil diferenta de cai si volum, opel sub 2 litri nu cred sa existe.
De acord cu faptul ca un calcul ar fi complet. dar cei mai multi nu au masina doar pentru serviciu, ci o folosesc 75% din kilometraj pentru altceva. Deci in costul de transport la serviciu, erodarea masinii este inclusa in pretul posesiei masinii.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.07.2021, 18:59)
Serios vati gândit și la cei cu salariul de 1500 cum se vor descurca cu scumpirile eu sunt una din cei cu acest salariul tăiați pensiile alea nesimțite și salariile de zeci de mii de lei că eu cred nu le mai știu numărul.
2.1. Ce face românu? (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonimus în data de 14.07.2021, 06:01)
Ce face românu când nu are bani?
Schimba 100 de euro în lei!
3. Scumpire tembelă
(mesaj trimis de anonimus în data de 14.07.2021, 05:59)
Transportul în București ar trebui sa fie gratuit pentru toți, plătit de primarie din motive de ecologie și neomarxism.
Mulți vor folosi mașina personală.