Retailerul belgian "Delhaize Group" SA disponibilizează 5.000 de angajaţi după ce, în ultimul trimestru din 2011, a realizat vânzări sub estimări pe pieţele din SUA şi Belgia, din cauza deteriorării încrederii consumatorilor şi a concurenţei agresive.
"Suntem dezamăgiţi de rezultatele din ultimul trimestru al anului trecut, obţinute în SUA şi Belgia", a declarat directorul executiv al companiei, Pierre-Olivier Beckers, adăugând: "Consumatorii au fost supuşi presiunilor din cauza mediului macroeconomic, reducându-şi cheltuielile. În plus, ne-am confruntat cu o concurenţă sporită".
Costurile aferente eliminării locurilor de muncă, respectiv închiderii unor magazine din SUA şi Europa, vor afecta profitul companiei cu aproape 205 milioane de euro (261 milioane de dolari) începând din trimestrul actual. Compania renunţă la 146 de magazine şi transformă 64 de unităţi, măsură în urma căreia îşi va reduce numărul centrelor cu circa 4,3%. Totodată, vânzările "Delhaize" vor fi afectate şi vor scădea, iniţial, cu aproximativ 500 de milioane de euro (-2,4%).
"Delhaize" obţine aproape 65% din venituri în SUA, unde va închide 113 magazine cu performanţe slabe. "Delhaize" America are peste 1.600 de magazine în 16 state din estul SUA. Toate magazinele vizate de reorganizare vor fi închise în următoarele 30 de zile, conform anunţului companiei belgiene.
În Europa, vor fi închise centre comerciale din Bulgaria, Serbia şi Bosnia - Herţegovina.
Vânările "Delhaize" au crescut cu 7% în trimestrul al patrulea din 2011, la 5,64 miliarde euro, sub estimările analiştilor: 5,68 miliarde euro. Cifra exclude fluctuaţiile de curs valutar.
Pe întreg anul 2011, vânzările "Delhaize" au sporit cu 1,3%, la 21,11 miliarde euro.