Departamentul pentru lupta antifraudă - DLAF efectuează verificări preliminare cu privire la proiectul "Măsuri de eficientizare a consumului energetic pentru unitatea de producţie Târgu Mureş a SC ROMCAB SA" (simbol bursier MCAB).
Potrivit unei informaţii transmise ziarului BURSA, Departamentul pentru lupta antifraudă va putea oferi mai multe informaţii numai după finalizarea investigaţiilor. DLAF ne-a mai spus: "Departamentul pentru lupta antifraudă - DLAF, în exercitarea atribuţiilor ce îi revin, efectuează sau coordonează acţiuni de control în vederea identificării neregulilor, fraudelor şi a altor activităţi ilicite în legătură cu gestionarea, obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi a celor de cofinanţare aferente, precum şi a oricăror altor fonduri ce intră în sfera intereselor financiare ale Uniunii Europene. Potrivit art.21 lit. e) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Departamentului pentru lupta antifraudă - DLAF aprobat prin H.G. nr.738/2011, acţiunile de control se declanşează în urma unor verificări preliminare temeinice, pentru identificarea indiciilor de fraudă, care au rolul de a selecta faptele cu potenţial de valorificare judiciară".
Potrivit prospectului "Romcab", în vederea transferului de pe piaţa Rasdaq pe BVB, în 2013, a demarat proiectul "Măsuri de eficientizare a consumului energetic pentru unitatea de producţie Târgu Mureş a Romcab: "Obiectivul principal consta în creşterea capacităţilor de producţie, obţinerea unei reduceri în consumul final de energie electrică şi gaze şi va fi realizat prin înlocuirea tuturor utilajelor vechi cu altele noi, moderne. Valoarea totală a proiectului este de 37,9 milioane de euro (17,8 milioane euro din fonduri nerambursabile cu o intensitate de 60% din valoarea cheltuielilor neeligibile şi 20,1 milioane de euro contribuţie proprie a companiei".
Obiectivele specifice principale constau în achiziţionarea de echipamente tehnologice, achiziţionarea de utilaje funcţionale, dezvoltarea durabilă a companiei. Durata proiectului a fost de 19 luni după semnarea contractului de finanţare, fiind un proiect preconizat să fie finalizat în decembrie 2015.
Tribunalul Mureş a aprobat, pe 20 februarie, intrarea în insolvenţă a producătorului de cabluri Romcab, la cerere, în condiţiile în care societatea a raportat o pierdere de 39 de milioane de euro, în 2016, deşi înregistrase un profit de 9 milioane de euro, în primele nouă luni de anul trecut.
Acţiunile "Romcab" au fost suspendate de la tranzacţionare, pe 17 februarie, la solicitarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, care i-a cerut companiei un raport detaliat cu privire la factorii care au generat modificarea situaţiei financiare de la data 30.09.2016 la 16.02.2017. Recent, "Romcab" a raportat că a făcut un provizion pentru stocuri de 178 milioane de lei, la finalul anului 2016, conform Raportului de gestiune al administratorilor.
La AGA din 23 mai, acţionarii "Romcab" au cerut explicaţii referitoare la existenţa stocurilor. Zoltan Prosszer, administratorul special al companiei, a arătat că există un raport de audit privind existenţa stocurilor.
Până recent, Zoltan Prosszer a controlat "Romcab", indirect, prin intermediul Sadalbari SRL, care deţine 69% din MCAB. Şi Sadalbari a intrat în insolvenţă, la cerere, pe 31 martie, potrivit deciziei Tribunalului Mureş.
Conform ultimei raportări transmise BVB, "Motoplus Paneuro"- o societate controlată de Florin Dorin Costea, care ar fi fratele lui Zoltan Prosszer - a ajuns la o deţinere de 91,8% din "Sadalbari", în timp ce Prosszer a rămas cu o participaţie infimă.