Puig Brands SA, compania spaniolă de frumuseţe care deţine mărci de lux precum Paco Rabanne şi Carolina Herrera, şi-a făcut debutul la tranzacţionare în data de 3 mai, pe bursele spaniole din Barcelona, Madrid, Bilbao şi Valencia, sub simbolul "PUIG".
Listarea, care a evaluat compania la 13,9 miliarde de euro, a urmat ofertei publice iniţiale (IPO) de 2,61 miliarde de euro. Dacă se ia în calcul şi opţiunea de supraalocare de până la 390 de milioane de euro, mărimea totală a ofertei a fost de circa 3 miliarde de euro, făcând-o cea mai mare din Europa, din acest an, conform iberianlawyer.com.
Preţul ofertei a fost stabilit la 24,50 euro pe acţiune, vârful intervalului avut în vedere, de 22 - 24,50 euro pe acţiune. Oferta a fost suprasubscrisă de mai multe ori pe întregul interval de preţ, demonstrând cererea puternică din partea investitorilor instituţionali interni şi internaţionali.
IPO-ul a implicat vânzarea de acţiuni de peste 20% din capital, iar familia fondatoare a Puig păstrează controlul majoritar. Goldman Sachs şi JPMorgan au fost liderii procesului de IPO. Oferta este cea mai mare din Spania, din 2015 până în prezent, conform Reuters.
În prima parte a zilei de vineri, acţiunile Puig aveau un preţ de 25,46 euro la Bursa din Madrid, în scădere cu peste 1% faţă de ziua anterioară.
Cu sediul central în Barcelona şi cu peste 110 de ani de existenţă, Puig intenţionează să utilizeze capitalul strâns pentru "scopuri corporative generale", inclusiv pentru finanţarea achiziţiilor ulterioare, conform Reuters.
Marc Puig, preşedintele Puig, a declarat după listare: "IPO-ul de succes al Puig marchează începutul unui nou şi interesant capitol în istoria lungă şi mândră a companiei noastre. Susţinuţi de încrederea investitorilor în strategia noastră, vom continua să ne construim portofoliul de mărci proprii, investind în acelaşi timp pe pieţele principale şi susţinând expansiunea noastră în zonele cu potenţial ridicat. Mulţumesc pentru munca asiduă a echipei Puig, formată din 11.000 de oameni din 32 de ţări. Piatra de hotar a listării este posibilă şi datorită spiritului antreprenorial a două generaţii care ne-au precedat şi care au îndrăznit să privească dincolo de graniţe. Îmi pot imagina mândria celor care nu mai sunt printre noi dacă ar vedea cât de puternici am rămas şi cât de departe am mers împreună. Suntem recunoscători investitorilor noştri pentru sprijinul acordat şi aşteptăm cu nerăbdare să scriem împreună următorul capitol din istoria Puig".
Astfel, IPO-ul poziţionează Puig pentru o creştere semnificativă, compania consolidându-şi poziţia de jucător major în industria globală a frumuseţii. Puig a avut vânzări de 4,3 miliarde de euro în 2023 şi are în plan să se extindă în Asia.