Instituţiile statului ar trebui să facă mai mult pentru încurajarea achiziţiilor de automobile electrice, pentru că, altfel, partea de staţii nu se va dezvolta, este de părere Bogdan Hangu, şeful Departamentului Vânzări din cadrul Electromagnetica.
Domnia sa a menţionat că cel mai important aspect legat de introducerea maşinilor electrice în piaţă este reducerea poluării. În acelaşi timp, domnul Hangu a adus în discuţie dificultatea de a încărca o astfel de maşină în afara localităţii, precum şi lipsa de cunoaştere în ceea ce priveşte costul cu alimentarea automobilului. "Nu avem o legislaţie foarte clară, iar consumatorul nu ştie cât îl va costa încărcarea. Cât priveşte trecerea accizei de pe combustibilul convenţional pe energia utilizată la alimentarea automobilelor electrice, aceasta este o speculaţie, deocamdată", a mai precizat specialistul.
Bogdan Hangu a reiterat că Electromagnetica dispune de toate variantele de staţii de încărcare, precum şi de disponibilitatea de realizare a unor noi modele, la cerere, fiind oricând deschisă la orice colaborare, pentru orice tip de staţie de încărcare.
Reprezentanţii companiei au atras atenţia în mai multe ocazii asupra lipsei legislaţiei în domeniul electromobilităţii.
Eugen Sheuşan, directorul general al Electromagnetica, ne-a spus că ţara noastră nu are ceea ce se numeşte un program naţional de electromobilitate. În opinia domniei sale, este neapărată nevoie de crearea unui cadru pentru dezvoltarea fenomenului de electromobilitate: "Ar fi bine ca noi, în 5-6 ani, să avem această reţea, însă nu va fi posibil pentru că este nevoie de sume mari de bani şi de un plan pe zece ani. Un astfel de plan nu poate fi schimbat când se schimbă politicienii. Va apărea o dezvoltare haotică, ce va trebui reglementată la un moment dat, iar reglementatorul va trebui să reglementeze pentru unii împotriva celorlalţi".
Conform domnului Scheuşan, această problemă "cam are dimensiunea electrificării pe calea ferată", care a ţinut circa 20 de ani.