DEZBATEREA BURSA - ELECTROMOBILITATEA - PROBLEMATICĂ ŞI SOLUŢII / CORNELIU BODEA, CENTRUL ROMÂN AL ENERGIEI: "Înmulţirea autovehiculelor electrice va produce o gaură la buget prin dispariţia accizei"

Adelina Toader
Ziarul BURSA #Companii / 20 iunie 2019

Corneliu Bodea

Corneliu Bodea

În urmatorii 10, 20 de ani, când numărul autovehiculelor electrice va creşte se va înregistra o gaură în bugetul statului din cauza dispariţiei accizei, este de părere domnul Corneliu Bodea, preşedintele Centrului Român al Energiei (CRE).

Domnia sa a precizat că în prezent sunt 7,7 milioane de autovehicule înregistrate în ţara noastră, dintre care doar 1500 sunt electrice. La un parcurs anual, acciza aferentă combustibilului consumat de o maşină este de 1000 de euro. Valoarea totală a accizei încasată din piaţa auto se ridică, astfel, la 7,7 miliarde euro, reprezentând 10% din buget.

Corneliu Bodea a mai adăugat că, potrivit estimărilor UE cu privire la numărul autovehiculelor electrice, până în 2030, numărul acestora va atinge 40 de milioane. În prezent, în UE sunt în jur de 1,4 milioane de autovehicule electrice, iar în China exis­tă peste 2,5 milioane de autovehicole electrice, fiind cel mai mare utilizator global de transport electric.

"Dacă comparăm numărul de 1,5 milioane în UE cu 1500 în România, constatăm că este o discrepanţă destul de mare, dar trebuie să fim conştienţi că din 2017, faţă de 2018, creşterea numărului autovehiculelor electrice a fost de 200% şi mai este loc de creştere. Românii sunt printre cei care probabil vor adopta acest mod de transport destul de repede", a mai spus Corneliu Bodea.

Cu toate acestea, în opinia domniei sale, există două elemente care vor încetini ca România să se alinieze foar­te repede cu media ţărilor UE în privinţa utilizării autovehiculelor electrice.

Un prim element este transportul feroviar. Corneliu Bodea a afirmat: "Eu nu văd momentan autovehiculul electric ca fiind principalul mijloc de locomoţie pentru o persoană care parcurge atât distanţe lungi, cât şi scurte. O combinaţie eficientă între sistemul de infrastructură feroviar şi autovehicolele electrice este ideală. Te vei putea deplasa cu trenul pe distanţe lungi, iar pe distanţe scurte cu autovehicule electrice".

Preşedintele CRE a mai declarat că un alt element care va împiedica ţara noastră în dezvoltarea laturii de electromobilitate este starea infrastructurii de distribuţie a energiei electrice din marile oraşe, care va genera anumite dificultăţi atunci când va trebui să extindem foarte mult staţiile de încărcare şi probabil că avizul distribuitorilor va fi obţinut dificil şi va presupune costuri suplimentare.

Preşedintele CRE a declarat: "Trebuie să aducem în discuţie alături de electromobilitate şi impactul pe care această realitate îl va avea în ceea ce înseamnă infrastructura energiei (...). Trebuie să privim aceste maşini electrice şi prin prisma creşterii de consum de energie electrică, care are efecte pozitive asupra sistemului".

Domnia sa consideră că este nevoie de modernizarea infrastructurii energetice: "După părerea mea, ceea ce mai avem de făcut în infrastructura energetică şi ceea ce trebuie să facem cu prioritate este să direcţionăm inves­tiţiile în zona distribuţiei de energie şi a transportului de energie în sensul digitalizării acestei infrastructuri pentru că asta ne va ajuta să facem loc inclusiv electromobilităţii, dar şi a altor lucruri care vor veni cu siguranţă. Creşterea consumului este un lucru bun pentru că în general se va realiza în timpul nopţii, va aduce o stabilitate, un element de eficienţă suplimentară în funcţionarea sistemului".

De asemenea, Corneliu Bodea a precizat că tarifele pentru autovehiculele electrice nu sunt încă ceea ce ar trebui să fie, deşi lucrul acesta se va schimba tot cu ajutorul substanţial pe care îl oferă statul.

"Datorită numărului de producţie costul nu este încă suficient de competitiv", a subliniat domnia sa.

Corneliu Bodea a mai afirmat că trebuie să luăm în considerare şi faptul că deja există aplicaţii şi soluţii care vor ţine cont de capacitatea stocată în baterii, în consecinţă sistemul energetic în viitor probabil va putea utiliza, în momente în care are nevoie, capacitatea din bateriile conectate la sistemul energetic din acel moment.

În plus, preşedintele CRE a mărturisit că încă sunt foarte multe beneficii pe care nu le conştientizăm.

Corneliu Bodea a mai spus că, în general, atunci când vorbim de statis­tici şi autovehicul electric ne referim la maşini, nu şi la restul mobilităţii electrice.

"Am constatat o explozie a mijloacelor de locomoţie electrice în Bucureşti, ca trotinetele de exemplu. Cred că până la urmă o combinaţie între autoturim şi alte mijloace va fi ceea ce va schimba peisajul oraşelor privind mobilitatea", a subliniat preşedintele CRE.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

05 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9750
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5669
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2973
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9304
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.0590

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
ccib.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb