Electromobilitatea rezolvă câteva probleme, prima dintre ele fiind reducerea poluării, subliniază expertul Ovidiu Demetrescu. Domnia sa adaugă şi faptul că automobilele electrice necesită costuri mai mici de întreţinere, în condiţiile în care nu este nevoie de schimbarea uleiului în aceeaşi măsură cum necesită maşinile convenţionale. De asemenea, acest tip de autovehicule produce mult mai puţină căldură.
În opinia domnului Demetrescu, încărcarea automobilelor electrice, mai ales în afara oraşelor, reprezintă, acum, un minus al sectorului. În acest context, avem nevoie de infrastructură de încărcare a maşinilor electrice, mai precizează Ovidiu Demetrescu.
Domnia sa consideră că dezvoltarea transportului urban, a celui interurban şi, respectiv, feroviar sunt complementare, costurile de racordare fiind mult mai mari decât cele aferente staţiilor de încărcare, ceea ce constituie un obstacol în calea dezvoltării infrastructurii de staţii.
Expertul în energie Ovidiu Demetrescu ne-a spus, recent, că o strategie naţională în care să punem accentul pe electromobilitate nu avem, la acest moment. Domnia sa este de părere că, înainte de realizarea unui program naţional pentru automobilul electric, trebuie să ne focusăm pe mobilitatea urbană. Ovidiu Demetrescu ne-a explicat, într-un interviu: "În acest moment avem nişte frânturi de programe. Sunt unele companii care se uită punctual la acest aspect. Vorbim de eforturi punctuale ale companiilor din diverse domenii de activitate - retaileri, companii energetice, furnizori de carburanţi, furnizori de soluţii, distribuitorii de energie electrică.
Sunt companii precum ENEL, Mol sau Siemens care au programe şi soluţii de electromobilitate. Prima întrebare care se pune aici este unde alimentăm dacă dorim să călătorim cu automobilul electric prin ţară. Jucătorii din piaţă trebuie să pregătească infrastructura de alimentare a vehiculelor cu motoare electrice.
Trebuie menţionat că bateriile sunt fixe, pe maşini, în acest moment, dar erau, la un moment dat, discuţii să fie create anumite standarde pentru acestea, astfel încât să putem scoate bateria descărcată şi să o înlocuim cu una încărcată".
Referitor la autonomia maşinilor, este clar că tehnologia va face progrese în următorii ani, ne-a mai spus domnul Demetrescu. Acesta subliniază că automobilele electrice au autonomie mică deocamdată, cea mai mare distanţă pe care se pot deplasa cu o singură încărcare fiind de circa 400 de km, dar într-un regim de mers plan, constant, fără utilizarea altor elemente care să necesite multă energie (aer condiţionat, de exemplu).