În zona combustibililor alternativi, legislaţia este foarte îmbătrânită, spune Răzvan Mitu, directorul general al Forte Gaz, care menţionează că aceasta trebuie modificată.
Domnia sa afirmă: "În zona noastră de expertiză ne ghidăm după acte normative din 1999, iar tehnologia a evoluat foarte mult de atunci. Cred că acesta este principalul factor pe care trebuie să îl luăm în calcul - să modificăm legislaţia privind combustibilii alternativi".
Răzvan Mitu, care reprezintă şi Asociaţia GPL, subliniază că în domeniul menţionat mai există o problemă, şi anume că Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) nu ia în calcul combustibilii alternativi precum gazul petrolier lichefiat, gazul natural lichefiat sau gazul comprimat, având în atenţie doar maşinile electrice.
"Noi am avut foarte multe iniţiative, am prezentat AFM documentaţiile care privesc ţări foarte active în zona combustibililor alternativi, precum Franţa şi Spania", declară domnul Mitu, adăugând: "Le-am trimis toate minutele discuţiilor dintre noi - asociaţiile profesionale şi Asociaţia Europeană a GPL. Din păcate, nu am primit feed-back şi suntem uşor blocaţi de foarte mulţi ani în zona aceasta, de încurajare".
Domnul Mitu subliniază că aceşti combustibili alternativi poluează mult mai puţin decât cei tradiţionali, iar pentru LNG, spre exemplu, în România nu există nici o staţie. "Nu cred că o să vedem prea curând o asemenea staţie de alimentare, din cauza legislaţiei învechite", precizează domnia sa, subliniind: "Am avut nenumărate intervenţii la Registrul Auto Român, însă nu am reuşit să introducem în România diesel LNG, diesel LPG, adică un hirbid între aceşti combusibili".
Conform domnului Mitu, neavând legislaţie pe segmentul combustibililor alternativi, "este foarte greu să reuşim să dezvoltăm domeniul, să venim cu tehnologii noi în România".
Răzvan Mitu atrage atenţia că în toată Europa există "pompe combo", multiprodus, de la care se poate alimenta atât cu combustibili tradiţionali, cât şi cu gaz comprimat sau cu GNL.
"În România, nu este permis acest lucru din cauza legislaţiei. Am avut foarte multe intervenţii şi la ANRE, dar nu s-a rezolvat nimic foarte mulţi ani", afirmă domnul Mitu, precizând: "Acum nici nu mai există competenţe în această materie la nivelul Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei, ci la fostul Minister al Dezvoltării Regionale, unde sunt blocate lucrurile. Vorbim de lucruri simple, de instalaţii fabricate şi acceptate în toată Europa, dar la noi totul se blochează la nivel de legislaţie, care este îmbătrânită".