Marile lanţuri de retail ar trebui să dispară de pe piaţa noastră, este de părere Dinu Patriciu, care a precizat, ieri, într-o conferinţă de presă, că reţeaua MIC.RO, care îi aparţine, "este gândită să distrugă comerţul importat mimetic din vest. Dacă am vreo dorinţă este să-i văd dând colţul (n.r. - pe marii retaileri)", a subliniat omul de afaceri, susţinând că supermaketurile şi hypermarketurile distrug comerţul tradiţional. Domnia sa speră ca românii să meargă doar o dată pe lună, sau chiar mai rar, în marile magazine pentru a-şi face cumpărăturile, în res-tul timpului putând să se aprovizioneze de la magazinele "de tip băcănie", cum ar fi, în opinia sa, MIC.RO: "Eu cred că asta este direcţia către care trebuie să ne întoarcem, noi, ca economie. Timp de 20 de ani, prin mimetism faţă de forme străine, am pervertit spiritul tradiţional, care dispăruse, oricum, în ultima jumătate de secol".
De asemenea, Dinu Patriciu a declarat că, dacă în momentul deschiderii reţelei MIC.RO cumpăra 80% din marfă de la "Metro", în prezent se mai aprovizionează în proporţie de 10% din acest hypermarket, urmând ca, peste circa zece zile să nu mai cumpere nimic din magazinul menţionat. "A fost o experienţă tris-tă, pentru că sunt neserioşi. Dintr-o gamă de produse pe care o comandam reuşeau să livreze doar 40%. Nu erau în stare", a afirmat omul de afaceri.
Referitor la aceste afirmaţii, Adina Tîmplaru, corporate communications manager în cadrul "METRO Cash & Carry" România, consideră că, "într-un mediu de afaceri, între profesionişti, discuţiile au loc la masa tratativelor şi nu prin intermediul canalelor media". Totodată, domnia sa ne-a precizat că prioritatea lanţului de retail pe care îl reprezintă este "susţinerea, creşterea şi dezvoltarea clienţilor profesionişti METRO, mai mici sau mai mari, vechi şi noi, în egală măsură. MIC.RO face parte din baza de date a clienţilor noştri, pe segmentul revânzătorilor. Am început o colaborare cu acest client pe baza unui parteneriat pe care l-am dorit benefic ambelor părţi".