Operatorul Distribuţie Oltenia le recomandă consumatorilor de energie din aria sa operaţională (judeţele Argeş, Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Teleorman şi Vâlcea) să acorde atenţie sporită persoanelor care le vizitează locuinţele pentru efectuarea unor servicii legate de alimentarea cu energie electrică, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, tipurile de activităţi derulate de echipele operatorului de distribuţie şi ale prestatorilor săi care pot necesita acces în locuinţă/ proprietate sunt:
• Citirea contoarelor şi înlocuirea periodică a acestora, activitate derulată de partenerul ADREM Link;
• Alte acţiuni legate de grupurile de măsură (sigilări, montare contoare inteligente);
• Acţiunile de prevenire şi combatere a fenomenului de racordare ilegală la reţeaua de distribuţie, derulate de echipele specializate;
• Remedierea deranjamentelor electrice care apar în instalaţiile de branşament de până la sau după puncul de delimitare (înaintea bornelor de ieşire din contor);
• Pentru analiza sesizărilor/ reclamaţiilor consumatorilor, când acest lucru este imperios necesar (exemplu: sesizări privind starea receptoarelor deteriorate, aflate după punctul de delimitare);
• Depistarea şi eliminarea incidentelor, efectuarea de lucrări de reparaţie accidentală a reţelei necesare pentru evitarea apariţiei unor incidente sau avarii (prevenire de avarii);
• Restabilirea stării tehnice a reţelelor electrice şi efectuarea de lucrări provizorii executate în condiţii deosebite, necesare realimentării cu energie electrică a consumatorilor;
• Reparaţia reţelelor electrice, în situaţii care impun risc de incendiu sau de electrosecuritate.
Orice angajat al Distribuţie Oltenia sau al partenerilor are obligaţia de a prezenta legitimaţia şi ordinul de serviciu atunci când se deplasează la domiciliul consumatorilor pentru a efectua servicii energetice, înainte de a pătrunde în locuinţă. În situaţia în care persoanele în cauză nu pot dovedi că sunt reprezentanţi DEO, consumatorii nu ar trebui să le permită accesul în incintă şi nici eventuale intervenţii în reţea, se mai precizează în comunicat.
Este important de precizat că angajaţii DEO sau ai partenerilor nu sunt autorizaţi şi nici nu trebuie să solicite sau să primească sume de bani de la consumatori.
Pentru siguranţa tuturor persoanelor implicate, angajaţii Distribuţie Oltenia folosesc echipamente specifice de lucru şi de protecţie atunci când efectuează intervenţii în reţea.
Totodată, consumatorii de energie electrică sunt rugaţi să anunţe operatorul Distribuţie Oltenia despre orice situaţie în care persoane care pretind a fi angajaţi DEO sau ai partenerilor solicită accesul pe proprietate sau orice sume de bani în schimbul unor servicii.
În plus, în comunicat se menţionează că Distribuţie Oltenia va păstra o colaborare strânsă cu organele de poliţie pentru preluarea şi soluţionarea unor eventuale astfel de cazuri.