Doi cercetători de securitate informatică au găsit şase vulnerabilităţi software la o maşină Tesla Model S şi au reuşit să o oprească de la o viteză mică (8 km/h), scrie Financial Times.
Totuşi, cei doi au menţionat că au avut mai întâi acces în interiorul maşinii pentru a o "infecta" cu malware şi spun că Tesla Motors stă mult mai bine decât orice alt producător auto la partea de securitate informatică. Tesla a lansat şi un update pentru a rezolva problemele semnalate, notează Reuters. "Internetul este un loc ostil pentru cei neiniţiaţi", spune unul dintre cercetători, avertizând industria auto că trebuie să ia măsuri pentru a securiza maşinile "conectate".
Kevin Mahaffey, director de tehnologie la Lookout şi Marc Rogers, cercetător principal la Cloudflare au decis să încerce să "spargă" o Tesla Model S fiindcă această companie înţelege mult mai bine partea software în comparaţie alţi jucători ai industriei auto.
Pentru a face însă demonstraţia, cei doi au avut însă acces la interiorul maşinii cu un cablu Ethernet şi au infectat-o cu malware, altfel neavând cum să controleze apoi maşina de la depărtare.
Apoi, într-o parcare, cei doi au trimis comenzi maşinii de la distanţă, de pe un iPhone, reuşind să deschidă uşile, portbagajul şi să facă astfel încât toate ecranele din bord să se închidă.
De la o viteză de 8 km/h au reuşit să facă maşina să se oprească, însă la viteze mai mari comenzile de la distanţă nu au mai avut efect, dovadă că sistemele de siguranţă Tesla sunt în general bine puse la punct. La viteze mai mari ecranele au rămas tot închise şi, chiar dacă nu afişau parametri, şoferul avea controlul direcţiei şi al frânelor.
Mahaffey şi Rogers au mai găsit câteva vulnerabilităţi, un exemplu fiind că browserul era neactualizat de patru ani, ceea ce pune probleme dacă cei din maşină accesează site-uri dubioase.
Marc Rogers spune, citat de CNN, că în ciuda vulnerabilităţilor găsite, Tesla este de departe înaintea altor companii din lumea auto la capitolul securitate informatică, un plus fiind faptul că a reacţionat prompt când s-au semnalat probleme şi a emis patch-uri prin care le repară.
Şi în acest caz, Tesla a emis un update de securitate ce poate fi instalat prin WiFi direct pe maşină, nefiind nevoie ca şoferii să meargă în service pentru update, cum s-a întâmplat în cazul Chrysler.
"Internetul este un loc ostil pentru cei neiniţiaţi", spune Kevin Mahaffey, referindu-se la faptul că producătorii auto au prea puţină experienţă în securitate online. Pentru a minimiza riscurile, producătorii trebuie să separe reţeaua ce controlează sisteme de infotainment şi cele mecanice, legate strict de condus.