Reporter: Observaţi o dinamică diferită pe fondul campaniei de digitalizare a României în industria dumneavoastră?
Marius Avram: Conceptul, campania denumită generic "Digitalizarea României" poate să reprezinte pentru domeniul în care compania noastră activează, şi anume cel al comercializării produselor de birotică şi papetărie, un boost şi o profesionalizare în direcţia high-tech a acestui domeniu. Încă din momentul în care am citit proiectul care a stat la baza acestei campanii, mi-am dat seama că e imperios ca, după 26 de ani în care am activat în această piaţă, să găsim parteneri externi puternici care să ne ajute să fim pregătiţi cu oferte digitale care să ne ofere o poziţie de lider pe acest segment. Astfel, anul trecut, am încheiat un parteneriat exclusiv cu o companie din Asia pentru importul şi distribuţia de ecrane interactive, marca Horion. Momentul încheierii acestui parteneriat ne-a făcut să fim mult mai conştienţi de dinamica pieţei, dar şi de competitorii noştri. Revenind la întrebarea dumneavostră, referitoare la pulsul din piaţă, observăm că a crescut interesul pentru produse care să faciliteze practic accesul consumatorilor la diferite informaţii prin intermediul produselor electronice. În acest sens, urmărim diferitele campanii de achiziţii publice, dar trebuie să recunoaştem că ele nu sunt la nivelul pe care îl aşteptăm, având în vedere publicitatea făcută acestor programe guvernamentale.
Reporter: Se îndreaptă domeniul de papetarie şi birotică către zona high tech?
Marius Avram: Cu siguranţă, domeniul în care activăm este în continuă transformare şi adaptare la noile condiţii şi cerinţe din piaţă. Cred că, în viitor, domeniul biroticii şi papetariei, se va intersecta/împleti cu cel al tehnologiei, astfel încât vom acoperi o zonă cât mai largă de produse, necesare atât companiilor, cât şi instituţiilor publice de orice fel (inclusiv gradiniţe şi scoli, spitale, primării etc.).
Pentru anul acesta preconizăm o creştere de 20-25%, tocmai datorită înglobării în portofoliu a ecranelor interactive şi a produselor educaţionale moderne, bazate şi ele tot pe tehnologie. Astfel, consider că vom consolida business-ul şi că îl vom întări, aducând segmentul de high-tech alături de cel cu care suntem obişnuiţi.
Reporter: Ce presupune, în opinia dumneavoastră, high tech în acest domeniu?
Marius Avram: Aşa cum spuneam şi mai sus, pentru business-ul Vector, high-tech înseamnă atât ecrane interactive marca Horion şi accesoriile acestora, cât şi produsele educaţionale bazate pe tehnologie, adică produse adresate copiilor încă de la grădiniţă, care îi ajută pe aceştia în procesul de învăţare, prin folosirea tehnologiei şi acomodarea cu aceasta. Astfel, provocarea noastră de a penetra domeniul în care există deja jucători consacraţi stă în abilitatea noastră de a impune pe piaţă produse care să aducă un echilibru între calitate şi preţ, cât să fie o alternativă corectă la alţi jucători. Acest sistem pe care îl propunem permite partajarea ecranului între tabla interactivă şi diferite dispozitive (telefoane mobile, tablete, computere), fără nicio limită de spaţiu, permiţând, de fapt, o comunicare "faţă în faţă" în timp real, datorită funcţiilor sale multiple.
Reporter: Caută statul să achiziţioneze produse high tech sau procesul este încetinit?
Marius Avram: România Educată şi Digitalizarea României sunt două campanii care, în momentul în care vor porni cu motoarele turate, vor putea avea efecte pozitive vizibile atât în mediul educaţional, dar şi în toate celelalte segmente ale vieţii sociale şi vor putea duce chiar la mult aşteptata debirocratizare a ţării noastre. Din păcate, în acest moment, din unghiul nostru, procesul pare greoi, implementarea se lasă aşteptată. Oricât am fi de pregătiţi să livrăm tehnologie, cererea nu prea se întâlneşte cu oferta. Sperăm ca în lunile următoare, cererea să creasca şi să simţim că statul începe să caute parteneri.
Reporter: Cum de v-a venit ideea să încheiaţi un parteneriat exclusiv cu o companie din Asia?
Marius Avram: 26 de ani în industria de birotică-papetărie, numeroase vizite în străinătate, permanenta interacţiune cu partenerii noştri din întreaga lume ne-a ajutat să fim mereu în pas cu tendinţele în domeniu şi, astfel, să încercăm să aducem pe piaţă instrumente, produse, tehnologii din domeniul nostru, menite să faciliteze şi să ajute utilizatorul. Aşa a venit ideea aducerii unor astfel de produse în portofoliul Vector, Autograf.ro şi Gutuie.ro (ultimele două fiind magazinele noastre online), tocmai pentru a fi pregătiţi când statul roman, prin instituţiile sale publice, va începe să introducă instrumentele digitale în viaţa noastră de zi cu zi şi în toate segmentele interacţiunii omului/companiilor cu instituţiile statului român.
Reporter: Va fi 2023 un an de boom în acest domeniu?
Marius Avram: Având în vedere că pe zona ecranelor interactive am pătruns în piaţă la jumătatea anului trecut, ne aşteptăm la o creştere exponenţială a cererii pe aceste produse, în contextul programelor guvernamentale aflate în derulare. Cu siguranţă că acest lucru ne va ajuta să creştem şi să avem un an cu rezultate foarte bune.
Reporter: Multumesc!