Industria de turism este singurul vinovat de faptul că nu ne atingem potenţialul, dar avem nevoie de sprijinul autorităţilor pentru promovarea României, a declarat miercuri Dragoş Anastasiu, vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), într-o conferinţă de specialitate, potrivit Agerpres.
Domnia sa a declarat: "Spun de mult timp că, dacă lucrurile nu sunt aşa cum trebuie să fie în turismul românesc, în principal că nu ne atingem potenţialul, de vină este industria şi nimeni altcineva. Ne place foarte mult să arătăm cu degetele în stânga, în dreapta. Cred că principala problemă, în ultimii 25 de ani, a fost însăşi industria. Industria turismului are nevoie de forţă în mesaje, de unitate".
Acesta a precizat că există multe state foarte dezvoltate din punct de vedere turistic, precum Germania şi Austria, care nu au o lege a turismului, dar unde industria de profil este înfloritoare.
Dragoş Anastasiu a precizat: "Legea turismului este o chestiune care se dezbate de foarte mulţi ani, în nenumărate versiuni. Legea Turismului este un semnal simbolic mai degrabă. Noi spunem că, dacă trebuie să avem o astfel de lege, ea trebuie să ne rezolve problemele pe care le avem zi de zi, real şi la firul ierbii. Textul pe care îl avem în prezent nu rezolvă niciuna dintre problemele importante, plecând de la dezideratul iniţial, să avem sub aceeaşi umbrelă toate reglementările, trecând prin problema resursei umane şi continuând cu partea de promovare".
Vicepreşedintele ANAT consideră că România are un produs turistic pe care, însă, nu îl promovează suficient.
"Ne plângem de infrastructură, ne plângem că ne place să ne plângem. Problema nu este de infrastructură. Este vorba că avem un produs - Delta Dunării, Transilvania, Bucureşti, Sibiu, Dracula, pe care nu îl promovăm suficient. Imaginea României în Europa şi în lume este mult sub realitatea pe care o avem aici, faptic. Nu suntem în stare să transmitem în afară măcar realitatea. Cheia este Organizaţia de Management a Destinaţiei", a spus Dragoş Anastasiu.
Conform acestuia, organizarea OMD-urilor, ca parteneriate publice private, ar putea fi implementată după modele existente deja în Europa, modele care sunt deja de succes.
Cu toate acestea, în textul actual formulat de Ministerul Turismului, Anastasiu spune că există o singură definiţie dată OMD-ului local.
"Acum, e bun şi local. Nu avem nevoie de zonal, de naţional. Motoraşul ar trebui să fie la local. Numai că aşa cum este statutat OMD-ul local nu va funcţiona vreodată. Nu pleacă de la principiile de a aduna la aceeaşi masă pe toţi cei care sunt implicaţi în produsul turistic. Pleacă mai degrabă de la lipsă de încredere. Statul votează 50%, la fel ca privatul. Iar dacă primarul nu este de acord cu ce spune industria nu se întâmplă ceva", explică Dragoş Anastasiu.