Unii posesori de carduri de la Banca Comercială Română (BCR) au fost, ieri, ţinta unei tentative de fraudă de tip phishing, motiv pentru care banca îşi avertizează clienţii să nu divulge informaţii confidenţiale dacă primesc astfel de solicitări electronice, arată un comunicat al BCR.
"Mai multe persoane au primit un mesaj e-mail de la adresa falsă
Atacul a fost depistat la primele ore ale dimineţii şi a fost oprit, pagina electronică de colectare a datelor fiind dezactivată în mai puţin de trei ore.
"Precizăm că BCR nu solicită niciodată astfel de informaţii de identificare sau actualizare a datelor clienţilor. Mai mult, banca recomandă permanent utilizatorilor de card să nu divulge nimănui, sub niciun motiv, date precum codul PIN sau parole de securitate", mai avertizează comunicatul băncii.
De la începutul acestui an până în prezent, şi clienţi ai altor bănci - printre care Bancpost, Piraeus Bank sau BRD-SocGen - au fost ţinta unor atacuri de tip phishing.