Salariaţii companiei "Oil Terminal" Constanţa au obţinut, vineri, o creştere salarială cu 3,4%, iar programul de lucru va reveni la normal, la o durată de cinci zile pe săptămână, după ce fusese diminuat la patru zile. Modificările au survenit în urma unei greve de cinci zile a angajaţilor.
Măsurile au fost aprobate în urma discuţiei de vineri dintre conducere şi sindicat.
Silviu Wagner, directorul general "Oil Terminal", ne-a declarat: "Angajaţii au obţinut în urma discuţiei de vineri majorările salariale cerute, iar în primul consiliu de administraţie, ce va avea loc miercuri, 21 martie, se va discuta revenirea la programul de lucru de cinci zile pe săptămână. Programul l-am redus, iniţial, pentru a putea echilibra balanţa de plăţi afectată cu 2,9 milioane lei, în primele trei luni ale acestui an. În ceea ce priveşte valoarea pierderilor înregistrate de companie în cele cinci zile de grevă de săptămâna trecută, mi-e greu încă să dau o cifră, dar cu siguranţă sunt semnificative".
700 dintre cei aproximativ 1200 de angajaţi au semnat participarea la greva de săptămâna trecută, însă un număr mai mic de salariaţi au luat parte efectiv la proteste, potrivit lui Aurel Gheorghe, liderului sindicatului "Oil Terminal". Conform domniei sale, lucrul s-a desfăşurat normal în secţiile considerate strategice.
• De "Ziua Păcălelii" se majorează salariile
În perioada 15 februarie - 1 mai 2012, salariaţii de la "Oil Terminal" trebuiau să lucreze doar patru zile pe săptămână conform unei decizii luate de conducerea societăţii, însă după discuţia ce va avea loc pe 21 martie, programul ar trebui să revină la cinci zile, începând cel mai probabil cu 1 aprilie, ne-a mai declarat reprezentantul sindicatului. Domnia sa ne-a precizat de asemenea că începând cu aceeaşi dată vor fi aplicate şi măririle salariale.
Conducerea companiei a încercat să suspende greva prin acţiunea în instanţă a sindicatului sub motivul că greva declanşată este ilegală. Verdictul judecătorilor a fost însă în favoarea sindicaliştilor.
De vineri după-amiază, imediat după discuţie, angajaţii au încetat protestele, urmând ca de astăzi să revină la lucru, potrivit liderului de sindicat.
"Oil Terminal SA Constanţa" ocupă o poziţie strategică în Zona Mării Negre fiind cel mai mare operator pe mare, specializat în vehicularea ţiţeiului, produselor petroliere şi petrochimice lichide şi a altor produse şi materii prime în vederea import/exportului şi tranzitului.
Compania Oil Terminal a raportat pentru anul 2011 un profit net de 360.404 lei, de 6,2 ori mai mic faţă de cel din 2010. Acţionarul majoritar al companiei este Ministerul Economiei - 59,62% din acţiuni, iar Fondul Proprietatea deţine 10% din capitalul social.