Electromagnetica, primul producător de aparate şi centrale telefonice din România acum mai bine de opt decenii şi una dintre puţinele fabrici care au supravieţuit cu succes după 1989, sărbătoreşte 85 de ani de existenţă din poziţia de lider pe piaţa sistemelor de iluminat cu LED şi ca principal producător de sisteme de contorizare inteligente, informează un comunicat de presă al companiei.
Istoria producţiei Electromagnetica de contoare electrice şi aparate de măsură electromagnetice a început în 1948, iar toamna aceasta compania a lansat EnergSys 3, a treia versiune a sistemului inteligent de telecitire şi gestiune a consumurilor de energie electrică. Aceasta versiune introduce noi funcţii şi extinde aria de aplicabilitate şi la consumatorii non-casnici, se arată în comunicat.
"Electromagnetica îşi continuă eforturile de cercetare şi dezvoltare inclusiv în domeniul contorizării inteligente, dovadă fiind lansarea EnergSys 3. Sunt 10 ani de cand producem sisteme de telegestiune, esenţiale în transformarea reţelelor tradiţionale în reţele inteligente. Noul sistem de < smart metering > marca Electromagnetica a fost conceput ţinând cont de noutăţile internaţionale în materie, dar şi de cerinţele impuse de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE)", a declarat Eugen Scheuşan, directorul general al Electromagnetica, care şi-a început cariera în companie, ca inginer stagiar.
În opinia acestuia, reţeaua electrică din România este învechită şi ineficientă. Potrivit obiectivelor europene în materie de eficienţă energetică, până în 2020, minim 80% dintre consumatorii fiecărui stat membru trebuie să fie integraţi într-un sistem de contorizare inteligentă a energiei. În cazul Românei, este vorba de aproape 6,5 milioane de gospodării care vor trebui să facă trecerea la smart metering.
Anual, cantitatea medie de contoare de energie electrică vândute de Electromagnetica este de aproximativ 35.000 de unităţi, în condiţiile în care piaţa se ridică la câteva sute de mii de unităţi pe an. Contoarele electronice fabricate de Electromagnetica asigură o mare precizie, stabilitate şi fiabilitate, o mare parte dintre acestea fiind instalate în cadrul sistemului EnergSys. În prezent, peste 55.000 de consumatori au fost integraţi în sistemul EnergSys.
Produsele Electromagnetica cu cel mai mare impact asupra eficienţei energetice sunt corpurile şi sistemele de iluminat cu LED, produse dezvoltate din 2010. Electromagnetica a ajuns în prezent cel mai important producător local de astfel de echipamente destinate segmentului industrial şi comercial. Pe segmentul iluminatului comercial, printre beneficiarii sistemelor Electromagnetica se numără lanţuri de magazine, benzinării, farmacii, etc. Totodată, în ultimii doi ani, compania a livrat în ţară câteva zeci de sisteme de mari dimensiuni destinate iluminatului public.
După 85 de ani de activitate, compania are astăzi mai multe linii de business. Pe lângă iluminatul cu LED-uri şi producţia de contoare şi sisteme de telegestiune, aceasta mai produce subansamble din mase plastice injectate, aparataj electric, subansamble pentru fabricaţia de automobile, echipamente de siguranţă a traficului feroviar, scule şi matriţe, precum şi energie din surse regenerabile hidro.
Cu o pondere a exporturilor în businessul de producţie de circa 30%, Electromagnetica vinde în 12 ţări, majoritatea din Europa, în special subansamble din mase plastice injectate, aparataj electric, sisteme de iluminat cu LED şi matriţe pentru injecţie.
"Exporturile companiei cresc în special în regiune, Bulgaria devenind cea mai mare piaţă în acest moment pentru soluţiile de iluminat industrial şi comercial. Vindem bine şi în ţările din fosta Iugoslavie, Republica Moldova, Italia, Ungaria", a precizat directorul general.
În ultimii cinci ani, investiţiile Electromagnetica s-au cifrat la 13,6 mil. euro, cea mai mare parte fiind direcţionată către achiziţia şi dezvoltarea proprie de echipamente pentru producţie, construcţia, modernizarea şi retehnologizarea microhidrocentralelor şi către activitatea de cercetare dezvoltare în care sunt angrenaţi circa 12% din angajaţii societăţii.