• Vifrana se aşteaptă să încheie anul cu un profit net de două milioane de lei
• Exporturile companiei reprezintă 25% din cifra de afaceri, estimată la 5,5 milioane de lei
Vifrana, cel mai mare producător românesc de vin ecologic după suprafaţa cultivată, vrea să îşi ramburseze un credit bancar în valoare de 8,2 milioane de lei, să investească în tehnologie, dar şi să se extindă în străinătate şi pe noi segmente de business după ce recent a obţinut o finanţare de 9,5 milioane de lei printr-un plasament privat de acţiuni, conform unui comunicat de presă.
Oferta, la care au participat 83 de investitori, a fost realizată cu sprijinul societăţii de brokeraj Goldring, "intermediarul companiilor antreprenoriale românești"- titlu obţinut de la BVB în 2018 şi reconfirmat în 2020. În urma acestui plasament, Vifrana a fost evaluată la 31,4 milioane de lei. De asemenea, în prima jumătate din 2021 va urma listarea Vifrana pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, notează sursa citată.
Octavian Vucmanovici, CEO şi cofondator Vifrana, a declarat: "Această finanţare ne ajută să închidem integral creditele luate în urmă cu zece ani într-o perioadă în care agricultura nu era bancabilă. CEC Bank a avut meritul de a ne acorda încredere pe termen lung, însă, în acest moment, pentru a reuşi să ne extindem în plan extern, avem nevoie să închidem acest credit. Restul fondurilor atrase le vom direcţiona în investiţii şi tehnologizare pentru a diminua impactul lipsei de forţă de muncă. Aceste investiţii ne vor ajuta să ne extindem în străinătate, în special în ţări precum Germania, Marea Britanie, Suedia şi Olanda, dar şi să dezvoltăm o noua linie de business. Este vorba de produse secundare bio pentru uz cosmetic şi farmaceutic realizate din tescovină. Vorbim de un proiect ambiţios şi de mare viitor, iar abordarea acestei nişe derivă din creşterea consumului de produse bio în România."
Podgoria Vifrana (judeţul Constanţa) a fost înfiinţată în 2006, între timp devenind cel mai mare producător din România de vin integral certificat ecologic, după suprafaţa cultivată: 130 de hectare cu viţă de vie bio.
Conform comunicatului, managementul se aşteaptă pentru acest an la o cifră de afaceri de 5,5 milioane de lei şi un profit net de două milioane de lei. Pentru 2021, estimările sunt ca veniturile să ajungă la 6,3 milioane de lei. Produsele Vifrana cel mai bine vândute sunt cele din gamele "Bob cu Bob", "Patrician", "Symposion, "Draculette" şi "Casino".
"Spre deosebire de vinul convenţional care a intrat în declin sub impactul COVID-19, piaţa vinului ecologic a continuat să crească. Doar în S1 2020, vânzările de vin spumant au crescut cu 47% în Marea Britanie, iar prognozele pentru piaţa internaţională de vin ecologic în perioada 2020-2030 arată medii de creştere anulă între 8% - 12%. Ţările europene dezvoltate au un consum de vin ecologic cuprins între 10-20%, în statele nordice fiind chiar mai mare. În România credem că a ajuns la 2,5% deci există un potenţial foarte mare în condiţiile în care anul acesta am vândut peste 400.000 sticle. De asemenea, în România se adaugă oportunităţile de acces la finanţările europene destinate agriculturii ecologice prin Pactul Verde European, viticulturii promiţându-i-se un loc important în acest proiect", explică Octavian Vucmanovici.
Potrivit sursei citate, principalele obiective ale companiei pentru 2021 sunt tehnologizarea şi extinderea în străinătate, vânzările în alte ţări însemnând 25% din cifra de afaceri a companiei la nivel de an. Toamna aceasta vânzările externe au înregistrat un avans foarte mare, în octombrie ajungând la 50% din cifra de afaceri.
"2020 a fost anul cu cea mai mare secetă pedologică din ultima sută de ani, iar plantaţia trebuie ajutată cu o tăiere atentă pentru a regenera capacitatea de producţie. Ne concentrăm să finalizăm la începutul lui 2021 toate investiţiile în tehnologizare. În ceea ce priveşte pieţele externe, marjele de profit sunt de aproape patru ori mai mari decât în retailul intern. Ne vom concentra pe pieţele existente, precum Germania - care este principala ţară de export pentru noi, dar şi pe pieţe noi precum Suedia, Olanda şi, mai ales, Marea Britanie. Atenţia pentru Marea Britanie este dată de creşterea foarte mare a vânzărilor de vin ecologic din ultimii ani, în 2020 aceasta fiind de peste 40%. Sperăm cât de curând să realizam primele exporturi în Marea Britanie", adaugă managerul Vifrana.
De asemenea, pentru următorii doi-trei ani, conducerea companiei vizează lansarea unui brand premium pentru segmentul HoReCA şi crearea unui brand de vin Frizzante.
1. din vie eco sau non eco = vin facatura
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2020, 19:51)
tot vinul produs sau comercializat in Romania este o mare "facatura"
dintr-un produs care trebuie sa ajute la digestie,
sa ajuns la un produs plin de chimicale, pe care stomacul
nu il mai recunoaste ca aliment.
daca bei mai mult de 2 pahare, stomacul il "scuipa" afara.
tzeapa ce mai mare este pretul!!
vinul vindut la noi pe piata cu 5-6 euro este sub calitatea vinului
vindut la 1 euro in Franta, Spania.
am consumat vin la carafa oferit gratis la meniul zilei ( 11.50 euro )
in Franta ceva comparat cu vinul vindut la noi cu 100 Lei sticla
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2020, 21:47)
papilele matale trebuie antrenate nu stomacul pentru a recunoaste vinul eco de vinul non eco
necunoasterea standardului denumirii eco si modul in care se acorda denota prostia si credulitatea in produsul strain ce este mai bun decit cel romanesc ----->>>> S-o crezi tu, romanescule !
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2020, 23:38)
habar n-ai despre ce vorbesti, dar consumi peste doua pahare de vin pentru digestie si te miri