Compania aeriană britanică easyJet a eliminat 2% din cursele programate în sezonul de vară, afectând planurile de vacanţă a 180.000 de clienţi, din cauza problemelor legate de controlul traficului aerian din Europa, transmite Reuters, conform news.ro.
Industria turismului este în alertă maximă pentru întreruperi în această vară, după ce sezonul de vârf din Europa de anul trecut a fost lovit de anulări, provocând haos în aeroporturi, deoarece industria nu a avut suficient personal pentru a face faţă revenirii rapide a cererii după pandemie.
În această vară, problemele legate de controlul traficului aerian vor fi probabil punctul slab, potrivit avertismentelor Eurocontrol, care gestionează spaţiul aerian european.
EasyJet, cea mai mare companie aeriană din Marea Britanie după numărul de pasageri, a declarat luni că efectuarea de modificări acum înseamnă că ar putea evita anulările de ultimă oră, care au fost mai costisitoare şi au cauzat mai multe neplăceri pasagerilor.
Compania aeriană a spus că are o mulţime de echipaje şi piloţi, dar îngrijorările legate de traficul aerian au însemnat că a anulat 1.700 de zboruri, majoritatea de la cea mai mare bază de la aeroportul Gatwick din Londra, din cele 90.000 programate pentru restul lunilor iulie şi august.
Potrivit easyJet, 95% dintre pasagerii afectaţi au fost deja orientaţi către un zbor alternativ, deoarece a avut în mare parte zboruri consolidate cu frecvenţe mari.
Spaţiul aerian al Europei a fost afectat de războiul din Ucraina, lăsând mai puţină capacitate pentru aeronave, plus că problemele de personal în unele locaţii de control aerian şi grevele provoacă blocaje, ceea ce face ca anulările în ziua respectivă să fie mai probabile.
"Ne pare rău pentru orice inconvenient pe care acest lucru l-ar fi cauzat", a declarat easyJet într-un comunicat.