EFFIE, singurul festival de măsurare a eficienţei în publicitatea românească, îşi va desemna cîştigătorii pe 25 martie 2005. Jurizarea campaniilor înscrise în concurs va avea loc în 22 - 23 martie, procesul avînd loc individual şi confidenţial.
EFFIE este singurul festival care recompensează reuşita în atingerea şi depăşirea obiectivelor de publicitate. Evenimentul se găseşte la cea de a doua ediţie în România, ca urmare a preluării în 2004 a licenţei de organizare de la American Marketing Association New York. La prima ediţie, festivalul a reunit 40 de campanii înscrise în concurs care au aparţinut principalelor agenţii de publicitate de talie mare şi medie din România.
Comparativ cu 2004, EFFIE 2005 va cuprinde o listă de categorii extinsă, iar din juriu vor face parte şi reprezentanţi ai agenţiilor. Schimbările din acest an sînt datorate feedback-ului obţinut de la membrii juriului şi de la participanţii de anul trecut, precum şi condiţiilor concrete ale pieţei.
"Verificarea formularelor de înscriere se va supune unor reguli foarte stricte. În acest an se doreşte o mai mare deschidere din partea advertiserilor în privinţa comunicării rezultatelor concrete şi măsurabile ale campaniilor lor şi mai mult profesionalism al agenţiilor în privinţa completării formularelor", a declarat Manuela Necula, Deputy Managing Director RedCell/141 România, preşedinta comitetului de organizare.
Categoriile în care se vor înscrie campaniile sînt: produse alimentare, produse non-alimentare, băuturi alcoolice, băuturi non-alcoolice, retail (fast food, restaurante, magazine, supermarketuri, lanţuri de retail etc.), bunuri de larg consum (automobile, electronice, mobilă, computere etc.), servicii financiare, media şi divertisment, campanii non-profit, telecomunicaţii, altele (farmaceutice, bunuri şi servicii de lux, software, real estate, transport, turism etc).
Perioada de înscriere este între 21 ianuarie şi 7 martie 2005. Campaniile trebuie să fi rulat în 2004, pe cel puţin unul din suporturile media, să aibă obiective clare şi să prezinte dovada îndeplinirii sau depăşirii acestora. Ele trebuie să combine în mod reuşit toate disciplinele care intră într-un program de marketing (planning, cercetare de piaţă, creaţie şi account management) şi să demonstreze parteneriatul dintre Agenţie şi Client în construirea unei mărci.
Juriul, prezidat de Mihai Ghyka (Marketing Director Interbrew şi Preşedinte IAA România) este format din profesionişti cu experienţă din rîndul advertiserilor, alagenţiilor de publicitate, institutelor de cercetare, agenţii de media, precum şi reprezentanţi media, fiecare avînd voturi egale ca pondere. Procesul de jurizare, desfăşurat în două etape, urmează pas cu pas procedurile standardizate de operare internaţionale ale EFFIE.
Comitetul de organizare este format din Manuela Necula (RedCell/141), Marcho Kouumdjiev (Unilever SCE), Radu Florescu (Saatchi & Saatchi), Răzvan Matasel (Leo Burnett), Felix Tătaru (GMP/MAP). Evenimentul este organizat de Business Media Group şi susţinut de RAAA (Romanian Association of Advertising Agencies) şi IAA România (International Advertising Association). Auditarea informaţiilor comunicate în formularele de înscriere va fi asigurată de Delloite & Touche.