Dezbaterea pe marginea proiectului Legii învăţământului preuniversitar a fost prea scurtă consideră mai multe asociaţii de elevi şi părinţi. Există de asemenea voci care critică proiectul în întregime şi altele care consideră că acesta poate fi îmbunătăţit.
Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC), Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov (AEBI), Asociaţia Elevilor din Timiş (AETM), Asociaţia Vâlceană a Elevilor (AVE), Asociaţia Elevilor din Maramureş (AEM), Asociaţia Elevilor din Bacău (AEBc) şi Federaţia Părinţilor şi Aparţinătorilor Legali (FEPAL) solicită prelungirea termenului de dezbatere publică asupra Proiectului Legii învăţământului preuniversitar. Potrivit acestor asociaţii: "Proiectul Legii învăţământului preuniversitar a fost prezentat în data de 12 iulie a.c., dezbaterile pe tema sa pot avea loc până în data de 24 august a.c. Astfel, dând timp doar 40 de zile pentru a dezbate proiectul. Acest lucru este inadmisibil având în vedere că acest proiect va schimba viitorul a sute de elevi din toată ţara.
În acest sens aproape 70 de profesori universitari, cum ar fi: Dacian Dragoş (preşedinte CNECSDTI şi al Comisiei de Etică UBB), Mircea Dumitru (fost rector al Universităţii din Bucureşti), Nicolae Lupu (preşedinte al Comisiei de Etică ASE Bucureşti), Cristian Preda (decanul Facultăţii de Ştiinşe Politice UB), au tras un semnal de alarmă asupra termenului de scurtă durată al dezbaterilor publice susţinând faptul că «este inadmisibil şi ridică serioase îndoieli privind buna intenţie a demersului ca unor texte normative de asemenea anvergură şi importanţă să le fie rezervat pentru dezbatere un interval foarte scurt». Ţinem să aducem aminte că în acest interval de timp şcolile şi majoritatea cadrelor didactice sunt în vacanţă, în acest sens, persoanele afectate de lege nu pot avea destul timp la dispoziţie pentru a analiza şi dezbate proiectul. Proiectul de lege în formă actuală întâmpină multe lipsuri şi prezintă propuneri aberante ce vor crea haos în sistemul educaţional.
Propuneri precum: sistemul de acordare al burselor ce standardizează finanţarea burselor într-o formă de finanţare în funcţie de numărul de elevi al unităţii de învăţământ, iar criteriile de acordare a burselor vor fi stabilite de către fiecare Consiliu de Administraţie în parte perpetuându-se astfel inechităţi în funcţie de unitatea de învăţământ, organizarea unor examene separate de admitere în colegii, Evaluarea Naţională rămânând doar un mijloc de monitorizare a sistemului de educaţie lucru ce încurajează corupţia şi fenomenul meditaţiilor, promovarea examenului de bacalaureat ce va fi format din 3 probe dintre care una opţională şi una ce cuprinde disciplinele matematică, fizică, chimie, biologie, istorie geografie, ştiinţe socio-umane şi multe alte propuneri ce nu îşi au locul în învăţământ ţi care nu reprezintă altceva decât nişte promisiuni electorale în privinţa cărora avem mari dubii că vor fi implementate uitându-ne la investiţiile în educaţie din ultimii ani. În acest sens, proiectul ar trebui să aibă un termen mai îndelungat pentru dezbatere publică, lucru ce va ajuta pentru a se ajunge la o formă optimă a sa care va ajuta sistemul educaţional românesc să înainteze nu să meargă înapoi".
Asociaţiile solicită Ministerului Educaţiei să prelungească perioada dezbaterilor publice pe tema proiectului noii legi a educaţiei până în data de 31 octombrie.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2022, 09:52)
Legea va pica in Parlament sau va duce la caderea parlamentului.
Nu ai ce repara la o lege inutila, prost formulata, fara viziune, care centralizeaza controlul si baga politicul in scoli. E doar un cadru pentru impartirea banilor din invatamant care vor veni prin PNRR. Restul e gargara pentru a avea populatia la ce sa se gandeasca.
Ironic ar fi sa nu primim banii dar sa ne alegem cu monstrozitatea asta.