Emilian Bituleanu: Libra Bank se va concentra pe creşterea creditării

ELENA VOINEA
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 21 martie 2011

"Pentru 2011 aşteptările sunt ridicate, iar estimările prudent-optimiste.Vreau să avem un an de creştere" , a declarat Emilian Bituleanu.

"Pentru 2011 aşteptările sunt ridicate, iar estimările prudent-optimiste.Vreau să avem un an de creştere" , a declarat Emilian Bituleanu.

Libra Bank a reuşit să menţină sub control, anul trecut atât zona de creditare, cât şi pe cea de lichidităţi, ne-a declarat Emilian Bituleanu, preşedintele Libra Bank, într-un interviu. Domnia sa ne-a precizat că în condiţiile economice grele din 2010, instituţia pe care o conduce a reuşit totuşi să-şi consolideze poziţia pe nişa pe care se situează. De asemenea, dintre categoriile de profesii liberale, cărora banca se adresează, cele mai bune rezultate au venit din partea clienţilor din sectorul medical, potrivit preşedintelui Libra Bank.

Reporter: Cum a fost anul 2010 pentru Libra Bank?

Emilian Bituleanu: Deşi 2010 nu a fost un an favorabil pentru sectorul bancar, fiind influenţat de climatul economic instabil, Libra Bank a performat bine, poate chiar foarte bine, reuşind să-şi consolideze poziţia pe nişa pe care se situează. Practic, putem spune că am traversat uşor un an de criză, reuşind să menţinem sub control atât zona de creditare, cât şi pe cea de lichidităţi, fără să avem nevoie în niciun moment de sprijin extern şi fără să apelăm la reeşalonări excesive. Inclusiv pe zona indicatorilor de risc, publicaţi periodic de BNR, am performat în parametri. De asemenea, am reuşit să ne păstrăm clienţii, dar şi să atragem noi clienţi, în special clienţi de talie mai mare.

Am continuat să inovăm la nivel de produs şi am lansat, sub umbrela "Next Level Internet Banking", produsul "Acces Investigator", fiind astfel prima bancă din România care lansează un produs de investigare economico-financiară şi juridică online, eficientizând procesul luării de decizii de afaceri al clienţilor noştri.

Reporter: Libra Bank este o bancă a profesiilor liberale. Care categorie de profesii liberale a accesat cel mai mult serviciile financiare ale băncii, anul trecut? Despre ce servicii este vorba?

Emilian Bituleanu: Din întreg portofoliul nostru, sectorul medical este cel care ne oferă constant rezultate foarte bune, creditul "Hipocrate" fiind produsul bancar de nişă cu cel mai mare succes, având o rată de accesare foarte bună. Pe lângă produsele specifice, organizăm periodic cursuri de consiliere financiară gratuite pentru clienţii noştri din sectorul medical, suntem prezenţi la evenimentele cu profil medical.

Reporter: Care dintre categoriile de profesii liberale au avut cele mai multe restanţe la credite? Cum explicaţi acest lucru? Ce aşteptări aveţi pentru acest an?

Emilian Bituleanu: Evident că există categorii ale profesiilor liberale care performează mai bine şi categorii care performează mai puţin bine. Pentru noi, însă, fiecare client este important şi încercăm să păstrăm întotdeauna un anumit grad de flexibilitate, astfel încât soluţiile de rambursare să reflecte cât mai bine posibilităţile financiare reale ale clienţilor noştri. Ce pot spune însă este că cele mai bune rezultate le avem din partea clienţilor din domeniul medical.

Reporter: Care a fost experienţa Libra Bank în acordarea de credite întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM), în 2010?

Emilian Bituleanu: În 2010, zona de creditare destinată IMM-urilor a fost în atenţia noastră, ca şi în alţi ani, reuşind să acoperim necesităţile financiare ale companiilor prin produse adaptate. De exemplu, în a doua parte a anului am lansat "Sconto Credit", un produs de creditare destinat companiilor prin care acestea puteau primi finanţare în baza facturilor care urmau a fi încasate, inclusiv a facturilor externe, asigurând astfel un flux constant de lichidităţi în vederea continuării activităţilor în cele mai bune condiţii, până la încasarea facturilor scontate. De asemenea, perioada de obţinere a creditului a fost redusă la minim, fiind necesare 3 zile pentru aprobare din momentul depunerii documentaţiei complete. Deşi nou lansat, Creditul "Sconto" a dat rezultate foarte bune într-un timp scurt şi ne-a permis să avem rezultate notabile inclusiv pe zona clienţilor de talie mare care au primit foarte bine acest produs.

Reporter: Cu ce produse şi servicii noi va veni pe piaţă Libra Bank, anul acesta?

Emilian Bituleanu: Aşteptările pentru 2011 merg în direcţia unei creşteri susţinute de excelenţa produselor şi serviciilor oferite clienţilor noştri. Punctual, ne-am propus să eficientizăm la maxim fluxul operaţional, astfel încât toţi clienţii să beneficieze de excelenta desfăşurare a tuturor operaţiunilor prin Libra Bank. De asemenea, pe zona de internet banking vom avea noutăţi importante în 2011, pe care deocamdată nu dorim să le facem publice.

Reporter: Ce planuri are Libra Bank pentru acest an? Intenţionaţi să vă extindeţi reţea-ua teritorială?

Emilian Bituleanu: Pentru 2011 aşteptările sunt ridicate, iar estimările prudent-optimiste. Vrem să avem un an de creştere, să atragem clienţi importanţi de talie mare şi să continuăm ca şi până acum să oferim soluţii financiare perfect adaptate nevoilor clienţilor noştri.

Pentru 2011 Libra Bank îşi propune să se concentreze pe consolidarea produselor şi serviciilor existente în portofoliu, acordând o atenţie specială creşterii zonei de creditare, în special pe nişa profesiilor liberale şi a companiilor de talie medie. Ne propunem de asemenea creşterea profitului faţă de 2010 păstrând o abordare echilibrată pe zona de ges-tiune risc-dezvoltare.

În ceea ce priveşte reţeaua teritorială, avem în vedere deschiderea unui număr de patru noi sucursale anul acesta, două în Bucureşti şi alte două în ţară.

Reporter: De curând, aţi lansat o nouă platformă online, sub conceptul de Next-Level Internet Banking. Care au fost motivele pentru care aţi hotărât să extindeţi serviciile băncii în această direcţie? Ce rezultate speraţi să obţineţi prin serviciul de internet banking?

Emilian Bituleanu: Într-adevăr, în 2010 Libra Bank şi-a relansat serviciul de internet banking pe o nouă platformă online, mai performantă şi cu o interfaţă modernă şi accesibilă, sub umbrela "Next-Level Internet Banking". Noua poziţionare este sus-ţinută de serviciile superioare oferite care transformă serviciul de Internet Banking de la Libra Bank într-un instrument cotidian în desfăşurarea activităţilor financiare, păstrând în acelaşi timp avantajele sale de bază: securitate, rapiditate şi comoditate.

La nivel de obiective ne-am stabilit să creştem numărul clienţilor băncii care utilizează serviciul de internet banking, dar valoarea tranzacţiilor, lucruri pe care le considerăm esenţiale în continuarea evoluţiei acestui serviciu.

Reporter: Credeţi că dacă standardele internaţionale de contabilitate vor fi introduse şi în România, aces-tea vor reflecta mai bine performanţele băncilor?

Emilian Bituleanu: Cu siguranţă că va există un efect concret al introducerii standardelor internaţionale de contabilitate în Româ-nia, principala consecinţă fiind aceea că performanţele băncilor din ţara noastră vor fi comparabile cu cele ale altor bănci din mediul internaţional.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
chocoland.ro
arsc.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Ian. 2025
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8284
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2980
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8939
Gram de aur (XAU)Gram de aur419.8038

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
oaer.ro
greenenergyexpo-romenvirotec.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb