În 2022, eSky Group, deţinătorul platformei de organizare a călătoriilor, a raportat un record ȋn istoria companiei ȋn materie de rezultate financiare, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, compania datorează creşterea EBITDA cu aproape jumătate şi vânzările cu 78% mai mari decât în 2021 creşterii dinamice a veniturilor pe pieţele din Europa şi în special din Europa Centrală şi de Est. În acelaşi timp, numărul clienţilor noi creşte mai rapid de la an la an, ajungând de la 2,2 milioane în 2021 la 3,1 milioane în 2022.
Valoarea vânzărilor eSky Group ȋn 2022, exprimată în TTV (Valoarea Totală a Tranzacţiilor), a crescut cu 78% faţă de 2021 şi s-a ridicat la 632 milioane de euro. Rezultatul este, de asemenea, cu 11 procente mai bun decât cel din 2019 - an considerat din punct de vedere financiar cea mai bună perioadă a companiei înainte de pandemie. Pe de altă parte, EBITDA pentru întregul an precedent a crescut cu 42%, ajungând la 19,6 milioane de euro, comparativ cu 13,8 milioane de euro în 2021, arată sursa.
În plus, anul trecut s-au ȋnregistrat numeroşi clienţi noi. La nivel global, în 2022, nu mai puţin de 3,1 milioane de persoane şi-au planificat călătoriile folosind platforma eSky. Rata de creştere a numărului de clienţi de la an la an a atins 41%, cu un total de 2,2 milioane de persoane care au folosit oferta de bilete de avion la sfârşitul anului 2021, se mai precizează în comunicat.
"Ultimii doi ani au arătat că avem o afacere foarte competitivă, ceea ce se reflectă în situaţia financiară a companiei - am încheiat anul 2021 cu un rezultat EBITDA de 13,8 milioane de euro, iar un an mai târziu l-am îmbunătăţit cu 42%. Estimăm că anul 2023 va fi unul de succes pentru întreaga industrie a călătoriilor. Acest lucru se traduce deja printr-o nouă creştere a profitului - în primul trimestru al acestui an am înregistrat un EBITDA de peste 6,5 de milioane de euro", spune £ukasz Habaj, preşedintele eSky Group.
Pieţele europene au fost responsabile pentru mai mult de două treimi din veniturile de anul trecut. Acestea au generat peste 427 milioane de euro, adică 69% din vânzările totale ale eSky Group. În funcţie de regiune, veniturile din Europa de Vest exprimate în TTV au reprezentat 37% (peste 227 milioane de euro şi o creştere cu 75% faţă de anul trecut). În acelaşi timp, pieţele din Europa Centrală şi de Est au fost cele care au crescut cel mai rapid, cu o cotă de 31% din veniturile companiei (peste 192 milioane de euro, o creştere cu 114% de la an la an), se mai precizează în comunicat.
Vânzările în America de Sud şi în Statele Unite au reprezentat 20% (peste 127 milioane de euro sau +58% faţă de anul precedent) şi, respectiv, 9% (aproximativ 57 milioane de euro sau +43% faţă de anul precedent). În schimb, alte pieţe, inclusiv Africa şi regiunea Asia-Pacific (APAC), au generat mai puţin de 2% din venituri.
"Ca parte a cooperării cu fondul de investiţii MCI, strategia pe 5 ani a companiei este de a deveni lider în regiunea ECE, astfel încât platforma eSky să devină prima alegere pentru organizarea de călătorii. Investim în mod constant în activităţi de marketing, tehnologie, îmbunătăţirea serviciilor pentru clienţi şi continuarea automatizării proceselor. Astfel, dorim să gestionăm cererea de călătorii cât mai eficient posibil. Reuşitele noastre financiare sunt rezultatul eforturilor întregii echipe, care ne-au ajutat să creştem veniturile în regiunea ECE cu 114% în 2022 faţă de 2021", comentează Lukasz Habaj.