Operatorul logistic "GEFCO" România se aşteaptă la o creştere de câteva procente a afacerilor din acest an, chiar dacă piaţa locală a înregistrat perioade de instabilitate economică, a declarat, ieri, Christophe De Korver, managing director al "GEFCO" România. Domnia sa a explicat: "La nivel de grup, acest an a fost caracterizat de un impact negativ provenit din Europa de Vest, unde activitatea a scăzut uşor, compania orientându-se către pieţele din Europa de Est. Referitor la piaţa din România, a fost o uşoară perioadă de instabilitate economică în acest an, care a avut ca efect un consum redus al populaţiei. Nu putem spune în acest moment cum vor arăta afacerile din România în urma acestui an; va exista o creştere, dar nu putem estima cât va însemna în cifra de afaceri a companiei din România".
Anul trecut, afacerile "GEFCO" România au crescut la 43,35 milioane euro, fiind cu 32% mai mari decât în anul precedent.
Activitatea companiei din ţara noastră ar putea fi influenţată de transporturile de maşini ale fabricii "Ford" din Craiova, cu care GEFCO poartă discuţii pentru încheierea unui contract, dar şi de producţia fabricii "Dacia" de la Mioveni.
Întrebat dacă s-a semnat contractul cu Ford România, De Korver a răspuns: "Muncim din greu", precizând că este vorba despre transport rutier, deoarece GEFCO România lucrează doar cu autovehicule pe teritoriul românesc.
Compania Ford a expediat, în luna septembrie, în Germania şi Belgia, 1.600 de automobile B-Max produse la uzina de la Craiova, primele livrări începând pe 10 septembrie. Societatea CFR Marfă a anunţat, într-un comunicat, că va transporta primele două trenuri cu automobile Ford către Europa, pe relaţiile Craiova - Genk (Belgia) şi Craiova - Koln (Germania). Fiecare tren este compus din 19 vagoane, încărcate cu 266 de automobile. Tot în această lună a început şi transportul de autoturisme către Constanţa Port - Agigea Nord.
În ceea ce priveşte impactul producţiei de la Mioveni asupra afacerilor "GEFCO", De Korver a subliniat: "Afacerile vor evolua în funcţie de începerea producerii noilor modele Dacia şi în funcţie de statele care vor manifesta cea mai crescută cerere, în prezent şi cei de la Dacia fiind afectaţi de reducerea afacerilor din Europa de Vest. Pentru moment, la fabrica din Mioveni nu se va mări capacitatea de producţie, aşadar şi afacerile noastre cu aceştia vor rămâne constante".
• Odată cu introducerea dispozitivului tehnologic "Kratzer", "GEFCO" economiseşte hârtie şi timp
Operatorul logistic a anunţat ieri şi introducerea pe piaţa din ţara noastră a dispozitivului tehnologic "Kratzer", un sistem tehnologic care permite urmărirea transporturilor ce cântăresc sub două tone.
Christophe De Korver a declarat: "Lansarea noului dispozitiv Kratzer reprezintă un nou standard de calitate pentru serviciile GEFCO şi o mare oportunitate de a demonstra capacităţile noastre logistice. Prin implementarea acestui sistem am dorit să existe avantaje atât de partea clientului, cât şi de partea GEFCO, unde echipele operaţionale beneficiază de un software performant de urmărire a transporturilor şi pot furniza informaţii în timp real. Printre primele rezultate înregistrate, menţionăm o rată a corectitudinii pachetelor încărcate şi livrate de 99,9% şi o eficientizare importantă a timpului aferent operaţiunilor pre-încărcare".
Astfel, prin eliminarea dovezilor de livrare tipărite, "GEFCO" economiseşte anual aproximativ 45.000 de foi de hârtie, a mai spus şeful companiei din ţara noastră.
Compania a achizonat 25 de bucăţi de astfel de aparate, iar sistemul a fost implementat în agenţiile din Joiţa şi Arad.
"Investiţia în noul sistem s-a realizat cu precădere în pregătirea echipei, aparatele în sine costând circa 1.000 de euro fiecare", a subliniat De Korver.
• Încheierea tranzacţiei cu "Russian Railways" ar putea însemna creşterea puterii financiare a grupului GEFCO
PSA "Peugeot Citroen" şi compania feroviară de stat a Rusiei, "Russian Railways" poartă în prezent discuţii pentru preluarea a 75% din grupul "Gefco" - divizia de transporturi a PSA, tranzacţie în urma căreia PSA ar obţine 800 de milioane de euro (1,04 miliarde dolari).
"Negocierile noastre cu Russian Railways continuă, dar nu putem oferi mai multe detalii în acest moment. În prezent, nu ştim cum se va oglindi această tranzacţie în afacerile companiei, dar sperăm ca grupul să dobândească mai multă putere financiară", a punctat De Korver. "GEFCO" este prezent în 150 de ţări din lume şi se clasează între primele 10 grupuri europene de logistică, cu o cifră de afaceri de 3,8 miliarde de euro în 2011. Grupul are 11.000 de angajaţi.