Un nou studiu ING International Survey prezintă modul în care europenii se raportează la cumpărăturile online şi câtă încredere au în alternativele de plată online.
Numărul posesorilor de telefoane inteligente şi accesul îmbunătăţit la internet a determinat un număr din ce în ce mai mare de europeni să folosească telefonul în relaţia cu banca, pentru cumpărături sau plăţi. Spre exemplu, procentul celor care folosesc telefonul pentru banking a crescut în ultimul an de la 48% la 61% în Europa.
În ceea ce priveşte cumpărăturile online, locuitorii din Regatul Unit şi SUA sunt cei mai prolifici cumpărători în comparaţie cu consumatorii din Europa şi Australia.
Studiul internaţional efectuat de ING în anul 2018 cu privire la serviciile bancare mobile arată că unul din şase (16%) consumatori din Regatul Uniit şi SUA fac cumpărăturile online cel puţin o dată pe săptămână. Pe de altă parte, cei din Belgia, România şi Franţa cheltuiesc online cu frecvenţa cea mai redusă, iar europenii în magazine fac 92% dintre plăţi cu numerar, card de debit sau cu cel de credit.
În general, 77% din populaţia din Regatul Unit cumpără online cel puţin o dată pe lună - cu 10% mai mult decât media europeană de 67%.
Acestea sunt concluziile celui de-al şaselea studiu anual internaţional efectuat de ING cu privire la serviciile bancare mobile - Cum preferaţi să plătiţi? - care a urmărit comportamentul şi atitudinile a aproape 15.000 de persoane din 13 ţări din Europa, precum şi din SUA şi Australia.
• Tot mai multe opţiuni de plată online
42% dintre europeni aleg să îşi plătească cumpărăturile imediat, prin cardul de debit sau credit, 32% aleg PayPal, 11% preferă să plătească la livrare şi 11% aleg soluţii locale de plată. Deciziile sunt motivate fie de comoditate, de securitate sau compatibilitatea dispozitivelor folosite la achiziţie sau de prezenţa unor comisioane. Totodată, raportul mai arată şi că în România procentul celor care cumpără online, dar preferă să plătească cu numerar sau card la livrare este de 46%.
În timp ce popularitatea diferitelor metode de plată variază în funcţie de ţară, tehnologiile alternative încep să dobândească mai mult teren. Dintre acestea, cea mai acceptată per ansamblu este PayPal, cu numai 13% dintre respondenţi declarând că nu vor utiliza niciodată acest serviciu online.
Cu toate acestea studiul arată că alţi giganţi online, printre care şi Amazon, Google şi Apple, au de lucrat pentru a concura cu PayPal. În Europa, 25%, 31% şi, respectiv, 32% declară că nu îi vor folosi niciodată pentru plata de bunuri şi servicii, în magazine sau online, iar 52 % dintre europeni declară că nu ar folosi niciodată platforma Facebook pentru plăţi.
• Controlul banilor pe termen scurt
Pentru a-şi gestiona mai bine banii, consumatorii ar aprecia mementouri sau notificări legate de operaţiunile lor, care să îi informeze, dar care să nu le restricţioneze deciziile. Spre exemplu, 80% dintre europeni apreciază informările cu soldul contului actualizat după o plată, iar pe 76% i-ar ajuta să primească notificări după fiecare plată peste o anumită sumă setată.
"Magazinele fizice care au rezistat trebuie să se adapteze la obiceiurile şi aşteptările în schimbare ale consumatorilor, ceea ce include flexibilitatea în modul în care acceptă plăţile. Astfel, utilizarea numerarului va continua să scadă şi posibilitatea de a utiliza plăţi alternative va creşte." declară James Knightley, Economist Internaţional Principal în cadrul ING.