Liderul USR, Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, a avut joi o reacţie, după explozia de pe şantierul A7, el cerând o anchetă rapidă şi profesionistă prin care să se afle vinovaţii acestei tragedii, el afirmând că pe acest lot de autostradă nu există contract semnat pentru dirigenţia de şantier, informează news.ro.
"Este aceeaşi situaţie ca pe 9 din 10 din contractele pentru A7 între Buzău şi Paşcani, semnate cu acelaşi constructor", spune Cătălin Drulă.
"Tragice veştile din această dimineaţă de pe şantierul A7, cel mai mare proiect rutier din Europa pe PNRR. În primul rând, gândurile mele merg către victimele acestei explozii şi familiile lor. În al doilea rând, cer o anchetă rapidă şi profesionistă prin care să aflăm vinovaţii acestei tragedii şi măsurile ca să nu se mai repete niciodată. Nu în ultimul rând, este important de spus că pe acest lot de autostradă nu există contract semnat pentru dirigenţia de şantier ("supervizare", în termen tehnici). Este aceeaşi situaţie ca pe 9 din 10 din contractele pentru A7 între Buzău şi Paşcani, semnate cu acelaşi constructor", spune Cătălin Drulă într-o postare pe Facebook.
Preşedintele USR arată că "supervizorul este o firmă specializată contractată de Ministerul Transporturilor/CNAIR, cu personal pe toate domeniile (inclusiv Siguranţa şi Sănătatea în Muncă), care urmăreşte toate lucrările desfăşurate pentru conformitate".
"La aproape 2 ani de când a preluat mandatul Sorin Grindeanu, licitaţiile pentru contractarea acestor servicii esenţiale nu sunt încheiate pe 9 din 10 loturi ale A7 Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani", afirmă Drulă.
Autorităţile din Vrancea au activat, în noaptea de miercuri spre joi, Planul Roşu de Intervenţie, după ce un incendiu a cuprins o magistrală de gaz, pe şantierul Autostrăzii Moldova. Patru muncitori ai firmei care lucrează la construcţia autostrăzii au murit, iat alţi cinci au fosr răniţi.
1. Drula, Drula...
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2023, 11:55)
Drula, Drula... stii si tu cine e vinovat - cei care au facut reabilitarea tevii de gaze nu au respectat adancimea, iar cei care lucrau la autostrada nu au respectat normativul si traseul din proiect ... ca daca o iei pe de-a dreptul si nu faci un mic ocol, faci economie la material si de acolo rezulta bani de spaga.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2023, 12:37)
dc a fost spaga, nu stim doar banuim, aceea e la grindeanu si psd
1.2. Drula vorbeste ca sa nu taca! (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de all în data de 21.09.2023, 13:23)
Nimeni nu poate modifica traseul unui proiect nici cu un metru, asta o stie orice constructor! Deci nici UMB nu a facut asa ceva! Problema cred ca a fost adancimea la care se stia ca a fost ingropata conducta magistrala de gaz (studiile de fezabilitate trebuiau sa prevada aceste lucruri).
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2023, 12:38)
in presa nu se spune nicaieri cine e constructorul. e acel umbrarescu ce tot castiga licitatii in ultima vreme? de ce nu se spune clar cine a spart conducata(firma)
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2023, 16:47)
e acel Umbrarescu care a facut ceva in tara asta . il vrei iar pe iordache , pe turci , italieni smecheri care faceau un km pe an si ala crapat ? va racaie trotinetistilor ?