Gigantul social media Facebook a anunţat joi că îşi schimbă numele în "Meta", ca parte a unui rebranding major. Numele este inspirat din "Metavers", o iniţiativă a companiei care urmăreşte dezvoltarea reţelei sociale în zona de realitate virtuală (VR). Schimbarea vine însă pe fondul unui uriaş scandal ce vizează Facebook şi practicile sale care înlesnesc dezinformarea, conform G4media.
Aplicaţia Facebook îşi va păstra numele, însă Meta va fi umbrela sub care vor fi reunite toate afacerile, inclusiv aplicaţiile precum WhatsApp şi Instagram deţinute de companie. Rebrandingul este similar celui făcut de firma care deţine Google, care şi-a schimbat numele în Alphabet în 2015.
Numele Meta, care reuneşte aplicaţiile şi tehnologiile companiei sub un nou brand, a fost prezentat joi, CEO-ul Facebook Mark Zuckerberg, la evenimentul Connect 2021. El a spus că Facebook este "un brand iconic de socializare, dar pur şi simplu nu reprezintă tot ceea ce facem astăzi, darămite în viitor", ceea ce trebuie să se schimbe.