Credit Europe Ipotecar IFN pare să fie prima instituţie financiară ce răspunde clienţilor care au făcut notificare pentru darea în plată.
Aceasta nu propune nicio negociere şi nici nu contestă, ci transmite consumatorilor să trimită documentele pentru darea în plată a imobilului pus garanţie în contractul de credit.
Avocatul Adrian Cuculis a anunţat, ieri, că a primit primul răspuns al băncii cu privire la acest subiect.
Răspunsul Credit Europe Bank IFN subliniază: "Ca urmare a notificării dumneavoastră nr.25 din data de 13.05.2016, înregistrată la Credit Europe Ipotecar IFN SA sub numărul 474 din data de 13.05.2016, prin care ne-aţi convocat să ne prezentăm la notarul public (...) în datele de 21.06.2016, respectiv 27.06.2016, vă solicităm ca până cel mai târziu în data de 23.05.2016 să permiteţi împuterniciţilor subscrisei accesul în imobilul pe care înţelegeţi să îl oferiţi spre dare în plată, astfel încât să putem realiza în prezenţa reprezentanţilor ambelor părţi din contractul de credit o inspecţie în vederea constatării stării de fapt a imobilului respectiv.
De asemenea, în acelaşi termen, vă rugăm să ne comunicaţi următoarele înscrisuri:
- un extras de carte funciară pentru informare din care să rezulte situaţia juridică a imobilului;
- un certificat fiscal privind datoriile imobilului la zi;
- o adeverinţă din care să reiasă faptul că nu aveţi datorii către Asociaţia de proprietari sau o declaraţie pe proprie răspundere cu privire la situaţia datoriilor către furnizorii de servicii şi utilităţi.
Pe această cale, vă rugăm să ne confirmaţi cel târziu în termen de două zile de la primirea prezentei notificări la adresa (...) acordul dumneavoastră, în sensul inspectării imobilului, precum şi data şi ora la care se poate efectua vizita respectivă".
Avocatul Cuculis atrage atenţia că extrasul de carte funciară autentic îl va solicita notariatul, nu clientul, şi că certificatul de informare nu este necesar, aceasta fiind "doar o formă de tergiversare". Avocatul conchide: "Adeverinţa de la Asociaţia de proprietari alături de certificatul de atestare fiscală sunt documente specifice şi necesare exclusiv unei vânzari-cumpărări! Dacă legea dării în plată ne zice că pe instanţă costul este zero, atunci aşteptăm Guvernul să iasă urgent cu o ordonanţă de urgenţă prin care să modifice regimul fiscal al dării în plată!"
După ce Legea dării în plată a intrat în vigoare - vineri, 13 mai -, consumatorii s-au lovit de probleme legate de plata impozitului pe tranzacţie, pe care se pare că, potrivit Codului Fiscal, sunt obligaţi să-l plătească, acesta fiind aplicat la întreaga valoare a creanţei.
În acest context, consumatorii au cerut demisia secretarului de stat Gabriel Biriş şi au trimis scrisori premierului Dacian Cioloş, în care au solicitat o ordonanţă de urgenţă prin care cei care dau în plată să fie scutiţi de plata impozitului.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Joseph Smith în data de 18.05.2016, 00:08)
Adio negocieri [...], e exact cum ti-am spus din octombrie, or sa negocieze cu voi o laie ! :)))
Mai rau e ca i-ati nenorocit si pe altii nevinovati saracii, care isi doreau si ei o casa, un apartament, nu vile cum au colegii tai Voevozeanu, Cristoforidiss, Hadareanu, Bejan, sau apartamente de lux cum au Bucur sau Stanescu.
In alta ordine de idei decat sa ceri tu demisii mai bine ii spui hartogarului Lichelea sa isi plateasca datoriile. Hal de om, mai mare rusinea, vine la Oltchim si taie brazda printre salariatii amarati cu jeepul nou cu numere rosii, dar are 700 de milioane lei vechi datorie la stat.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 07:16)
Daca avea S Class cu nr rosi de nou nu din Germania ca bancheri te intelegeam sa te oftici dar pt un Jeep second.
Restul comentariului hahaha
1.2. dau casa!!!! (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de sorin în data de 18.05.2016, 09:59)
Ce nu iti convine mai [...]? Dau casa si gata...fara poprire, fara nuimic...asa ar trebui sa faca toata lumea ca sa scape de CAMATARI!!!!
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de ciprian în data de 18.05.2016, 10:05)
:))) e super legea. Eram nehotărât să dau casa, dar acum când văd cat de [...] sunt și preferă să jupuiasca,insele,santajeaza etc. VOI DA CASA SA SCAP DE EI. Clienți rupeți lanțurile. Ăștia va cred prosti si trăiesc de pe urma voastră ca niște paraziti
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 10:50)
Ce e rău în asta?
Înseamnă ca banca și a făcut calculele și e ok .
O sa negocieze când începe sa sângereze.
Pana atunci da-ți în plata
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 10:56)
Pai toată lumea e mulțumită.
Dacă pentru banca merita sa ia casa în loc sa ia bani de la debitor e Ok.
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Alex în data de 18.05.2016, 11:03)
Nu, altii nu au fost nenorociti. Au fost salvati sa se nenoroceasca. Credit pe 30 de ani inseamna faliment aproape sigur. Orice lucru nasol se intampla esti expus maxim.
Uitati-va la durata creditelor in vestul europei. Si ganti-va ca la noi inca n-a fost nimeni care sa duca la sfarsit un credit pe 30 ani. Acum 12-15 ani iti luai o casa in 5, 10 ani maxim.
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 11:06)
Foarte bine punctat.
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 11:23)
prea te lauzi, nu credem ca ai curaj
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 11:24)
oare sa fie chiar asa? daca da, atunci e interesamnt pt ca CEB este una dintre bancile care au externalizat masiv credite in Olanda, inca din 2008, cand creditele nu erau nici macar reesalonate (apropo, acest subiect a fost lasat sa moara in papusoi). DAR...de acum 2 ani au inceput sa le aduca din nou in tara..dar cate au externalizat si cate au adus inapoi? interesant este ca ce urmeaza dupa DIP s-ar putea sa scoata la iveala multe chestii interesante pe care le-au facut bancile, sub aprobarea BNR, bineinteles. vedeti...ce s-a i ntamplat la Colectiv are repercusiuni pana acum, e ca un bulgare de zapada care se tot rostogoleste. daca DIP este inceputul bulgarelui?
1.10. Ma uit... (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de Gigi în data de 18.05.2016, 11:52)
Ma uit si ce vad: Suedia tocmai a redus durata de credit a unui ipotecar de la 140 ani la maxim 105 ani. Sora mea in USA are cred pe 30 ani la ipotecar:a fost pusa sa aleaga- cu dare in plata si atunci avansul e mult mai mare iar dobanda pe masura; fara darea in plata cu conditii foarte bune.
Doar cei care au mai multe case (pe romaneste au incercat sa faca specula) se bucura ca pot da in plata, oricum nu-i afecteaza.Cei care au o singura casa nu vad cum s-ar bucura ca banca nu negociaza..vor fi dati afara si vor deveni intr-adevar sclavi ca si chiriasi la proprietari care te suna seara: vezi ca maine trebuie sa eliberezi apartamentul ca se muta soacra-mea.
1.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 12:52)
Ai foarte mare dreptate. Dar postacii chf urla ca animalele impotriva tuturor celor care au pareri diferite.
1.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 12:56)
Corect
1.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 12:59)
Este de aceea le-a fost fricaa la bancheri.
1.14. LIBERTATE CASTIGA! (răspuns la opinia nr. 1.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 13:02)
Pana acum era executat, deci in drum, chirie si ce mai descri tu si capacul EXECUTARE PE DIFERENTA PANA LA INDESTULARE!
1.15. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 13:45)
MAi intereseaza-te. Nu te da nimeni afară din chirie.Am contract pe următorii 2 ani și clauza ca chiria se negociază după un an și nu poate scădea sau creste cu mai mult de 10 la suta.
Mai mult legea te protejează ca și chiriaș.
1.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 14:21)
Ai mare dreptate, aici erau intr-o vreme oameni care fusesera dati afara de pe o zi pe alta din chirie, dar au fost repede linsati si injurati de postacii CHF. Ca sa nu mai vorbim ca indivizi de prin GCCC spuneau ca nici morti nu s-ar mai muta in chirie.
Ai dreptate si la faza ca legea avantajeaza pe cel cu mai multe case. 2 cazuri concrete de lideri ai grupului chf, Hadareanu Ilie-3 case si un teren, 2 case scoase la inchiriat. Stanescu Rasvan 2 apartamente in Bucuresti dintre care unul de lux pe Soseaua Nordului langa Herastrau inchiriat. Pentru cine nu stie chiria pentru un apartament in Herastrau porneste de la 1500 euro in sus, clar indivizi plini de bani care cauta sa faca specula.
Alte minciuni spuse de grupul CHF sunt si cele legate de valoarea si durata creditelor. Cica la noi sunt prea mici avansurile si prea mare durata. Hai sa ne uitam la Anglia unde avansul pleaca de la 5% si creditul poate tine si 40 de ani. Sau la Los Angeles California de unde avansul pleaca de la 17% si creditul tine tot 30 de ani. Chiar si in Salt Lake City Utah, de unde vin o parte din banii care finanteaza grupul CHF, avansul pleaca de la 20% si creditul tine 35 de ani.In concluzie minciuni pe banda rulanta ale acestor indivizi reprobabili si extrem de dubiosi.
1.17. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.16)
(mesaj trimis de Alex în data de 18.05.2016, 14:43)
Daca tu crezi ca e bine sa faci credit pe 30 de ani cand altii iti spun ca nu e, atunci n-ai decat sa-ti faci. Dar daca gasesti si vreun alt argument in afara de doar asa imi permit, te rog sa-l scrii.
1.18. Din pacate (răspuns la opinia nr. 1.15)
(mesaj trimis de Gigi în data de 18.05.2016, 14:59)
Din pacate intr-o tara normal toate contractele ar trebui sa fie ca al tau. Numai ca noi traim in Romania, nu intr-o tara cu apa calda asa ca cel putin 50% din chirasi (si aici sunt destul de optimist) nu au contract deloc de inchiriere. Majoritatea contractelor de inchiriere au clauza de reziliere 30 zile..Probabil ca tu ai inchiriat de la o PJ..dar si chiria e pe masura.
1.19. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.11)
(mesaj trimis de zaza în data de 18.05.2016, 15:05)
Corecta observatia.....cu astfel de persoana nu poti dialoga civilizat.
1.20. Depinde (răspuns la opinia nr. 1.17)
(mesaj trimis de gigi în data de 18.05.2016, 15:06)
Aici depinde de calculul fiecaruia..nu exista un adevar general valabil.
Eu de exemplu am preferat rata la prima casa care e 1,100 lei (app. 244 EUR)+ un avans al meu de 10,000 EUR decat sa platesc chirie 400 EUR in aceeasi zona. Nimeni nu ma impiedica sa pun deoparte diferenta de 155 EUR si sa rambursez creditul in 20 nu 30 ani. Nimeni nu ma impiedica sa mai strang niste bani si sa rambursez mult mai repede imprumutul. Atata timp cat rata la banca este una suportabila i.e. pana in 20% din venitul familie..nu vad de ce as sta cu chirie 'ca ma fac sclav la banci'.
1.21. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.16)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 15:24)
Tu e dai exemple cu tari straine unde e stabilitate. In Dua Uk sunt date credite in chf?
Compara-ne cu Angola , Somalia, Kosovo, Bulgaria, Peru cum e creditarea acolo?
1.22. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.20)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 15:27)
Aceasta e gandire de bancher, nu cred ca ai luat credit, nu cred ca ai pc
1.23. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 16:24)
Dreptatea este un principiu care trebuie sa existe in toate cele, ce se intampla acum este un lucru cat se poate de normal, dai inapoi garantia creditului, daca nu mai poti sa iei credit supara te pe banca .
1.24. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.22)
(mesaj trimis de Gigi în data de 18.05.2016, 16:33)
Dar care ar fi gandirea corecta in acceptiunea ta? E gandire de cineva care a facut economie in clasa a 12 a.Te ar ajuta daca as JURA ca am prima casa? Unii ar ca trebui sa apeleze la specialist..e foarte la moda afara la noi mai putin: nu esti cu noi esti impotriva noastra indiferent ce zici. Mai stiu eu unii pe la 1947 care ziceau la fel- nu as vrea sa revenim acolo la tehnica pumnului in gura
1.25. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.17)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 16:52)
Argumentul este ca in tarile civilizate exista credite pe termene la fel de lungi sau chiar si mai mari, asa cum spunea colegul Gigi, ai exemplele de tari mai sus. Numai la noi in Rromanica nu se poate, nu e bine. E bine sa fi proprietar cand esti chirias, cand reusesti sa iei un credit e mai bine sa fi chirias si creditele sunt de rahat, trebuie sa vina un datornic la FISC ca Piperea si un incompatibil ANI ca Zamfir sa ne spuna cum e bine, asa e la rromanashi, niciodata nu e bine. Un alt argument ar fi ca programul injurat de Zamfir si de pastorul din Cisnadie are o rata de datornici de 0,34%, in 8 ani de cand exista, deci nu sunt lucrurile asa negre cum par. Oricum, se va trezi lumea, stai sa se termine noile fonduri pentru PC care tin doar pana prin august, sa vezi de atunci incolo scandaluri pe tema "legii", sa vedem pe unde o sa mai scoata camasa Piperea-Zamfir si Dan. :))))
1.26. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de nik în data de 18.05.2016, 17:55)
tu vezi de caii tai si lasa oamenii in pace!e vorba de cei ce nu mai pot plati!vrei sa ramana si fara apartament si sa le traga toata viata din venituri?esti unul dintre bancheri sau ce?
1.27. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.26)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 18:18)
Oamenii de care vorbesti tu nu ii lasa in pace pe altii, ti-ai pus intrebarea ce se va intampla cu cei care vor sa isi cumpere o casa cand se va epuiza fondul pentru Prima Casa, sau astia da-i in ma-sa ca sunt lacomi, nu conteaza?
1.28. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.27)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 18:47)
Cumpara congorm cerere-oferta, ceea e condider ok.
De la BT cred ca o sa acceseze credit daca o sa o faca dupa pc.
1.29. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.28)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 20:57)
Sa vedem cat ramane BT la 20% avans. Cred ca nu mai mult de 3 luni. Acum Raiffaisen anunta ca va inaspri si mai mult creditarea si ca va renunta la PC, asta apropo de minciunile spuse de Zamfir si sambatar in trecut
2. Scutire de impozit trebuie chiar si ordonanta de u
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 07:11)
Ce a cerut banca mi se pare corect o parte, trebuie sa se stie datoria fiecaruia cat este.
De ex utilitatile, impozitul pana in 13 mai trebuie sa il plateasca omul, in 13 daca a facut notificarea impozitul curge pt banca, clientul trebuie sa iasa din casa.
Banca trebuie sa anunte Electrica ca nu sta nimeni pune sigiliu pe contor, Apa tot sigiliu pe contoare; omul ar trebui sa isi poata rezilia facturile la telegon fix, Cablu tv ; ca la decesul mergi cu certificatul de deces si se reliziliaza facturile, clientul cand merge cu hartiile ca a dat imobilul numai are treaba cu facturi pe numele lui.
2.1. partial adevarat (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 09:48)
Pai rezilierea contractelor de utilitati se face dupa transferul efectiv al dreptului de proprietate, nu la data depunerii notificarii. Degeaba cer cei de la Credit Europe adeverinte si declaratii pe propria raspundere, pentru ca pana la incheierea actului de transfer la notar se mai pot acumula datorii.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 13:03)
Asa este
3. fără titlu
(mesaj trimis de Radu în data de 18.05.2016, 09:51)
Nici nu a trecut prea mult timp si deja se vede cat de bine a fost pusa la punct aceasta lege. Chiar si Iohannis a considerat-o buna. Halal lege.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 11:09)
Super legea DIP.
Curata piața și e și medicament anti bula imobiliara.
Trebuia mai demult introdusa dar mai bine mai târziu decât deloc.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 11:22)
nu este deloc medicament anti-bula imobiliara
3.3. corect (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 13:10)
Bula se sparge cand au in portofoliu 100-1 000 de locuinte si se termina fondurile pt pc.
Cand ajung la 4 000 e rana dschisa ( parca atat a spus Vasilescu ca sunt cei care sunt executati pe diferenta desi eu nu cred ca sunt doar asa putini, timpul ne raspunde 30 -90 zile, rabdare.
Monopolul s-a spart BT a rupt randurile e marea castigatoare.
Cam cat de [...] trebuie sa cumperi acum prin pc .
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 14:22)
Curata ca a crescut preturile cu 10% la apartamente. Mai citeste si tu presa de profil nu doar scriptul de postac pe care ti-l trimite Necula in fiecare dimineata!
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 15:30)
10% au crescut pana in Mai ?
Inseamna ca e bula imobiliara.
10% sa creasca in Euro e enorm in cateva luni.
Dupa alegeri cred ca se prabusesc.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 10:11)
BNR ce parere are?
5. Dati casa oameni buni!!!
(mesaj trimis de Sorin în data de 18.05.2016, 10:14)
Dau casa si gata...fara poprire, fara nuimic...asa ar trebui sa faca toata lumea ca sa scape de CAMATARI!!!!
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 11:23)
te lauzi, nu ai tu curajul sa stai in strada
5.2. Vorba unui betiv 80 ani + (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 13:44)
"Doame nu-i da omului cat poate duce" sau
" Doamne nu bate omul i-ai mintea si norocu!"
Ausvitz reda ca istoria o cunoaste mai crunta ca sclavagismul.
DE ce sa nu aiba curajul sa stea in strada daca ratele nu poate plati ? Banca ii reaminteste! Cu telefoane , sms-uri, deplasari la imobil, executare, 90 de zile trebuie sa intarzie ca in 91 de ze vin executori .
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 10:19)
so, CEB-ul se transforma in agentie imobiliara?
7. Ca la noi, la nimeni
(mesaj trimis de Rodica în data de 18.05.2016, 10:32)
E știut că majorarea CHF, făcut ca și ratele să crească, devenind greu de suportat.
(Curs 1Mai2007: 1 CHF=1,978 RON, iar la 1Mai2016 1CHF=4,079 RON)
Dacă s-ar fi acceptat ca ratele să se plătească la o medie de creștere, mulți oameni cinstiți ar fi fost ajutați.
Acum, când pe lângă unii ghinioniști, sunt o grămadă de șmecheri, care abuzează de lege, apar probleme.
E normal ca banca să nu preia datoriile la Electricitate, Căldură, Întreținere, Gaze.
La fel, este normal ca locuința să fie verificată și să fie predată curată.
În Germania, locuința se predă numai după ce este zugrăvită și cu toate dotările în perfectă stare de funcționare.
De ce n-am fi și noi la fel de civilizați? .
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 10:36)
haideti sa nu divagam. subiectul este ca o banca a anuntta ca nu negociaza, ci primeste casele. ce spun restul bancilor? primesc toate casele? ce spune BNR? care este impactul asupra pietei imobiliare, dar si asupra solvabilitatii bancilor? cum sta CEB-ul la solvabilitate? cati executati silit are? cate notificari a primit pana acum?
7.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 10:45)
Corect.
7.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 12:03)
Si daca imobilul arata mult mai bine decat la inceput( cum spui ca ar fi corect), imi da banca banii pe imbunatatiri( nu de altceva dar arata execrabil)?
7.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 13:21)
De acord.
Cand te gandesti cs au facut bancile cu semeni de-ai nostri cu executare, executare pe diferenta de a dus la stress, boala cafe inainte de 89 nu prea era, sinucideri daca erau fair play bancile cu oameni, oameni din bun simt vopseau locuinta Ceausista, acum cred ca e bine dava isi scoate omul mobila si sa se spele " bancile arogante" pe cap cu el.
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 10:43)
Excelent
Dacă respecta legea e ok.
9. Iluzii
(mesaj trimis de Radu Mischie în data de 18.05.2016, 11:44)
Ce ne mai place senzationalul.
Este un singur caz. Nu stim nimic despre el, dar ne place sa extrapolam.
Poate a avut avans de 25%, cu ce a mai rambursat din 2007-2008 pana acum, probabil ca valoarea ramasa a creditului e cam cat valoarea de piata a apartamentului, poate chiar mai mult. Normal ca i-ar conveni bancii sa-l ia in plata.
Apoi, nimic din adresa respectiva a bancii nu spune ca vor lua in plata. Sau ca nu vor contesta. Daca e o manevra marsava a bancii, sa-l adoarma pe respectivul debitor, iar apoi ei vor face contestatie, etc?
9.1. Am credit la CEB si vreau sa dip (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de Mihai în data de 18.05.2016, 11:51)
Am luat credit in 2007, am platit deja vreo 70k, casa a facut pe evaluare 160k, acum sa zic ca mai face 80-90. Banca mi-a dat 130k, a recuperat 70, mai recupereaza 70 daca o vinde...iese in castig. Eu pierd ce-am dat, dar nu mai platesc vreo 150-170k, cat mai am de plata. Cred ca toata lumea castiga.
9.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 12:03)
sa stii ca s-ar ar putea sa ai dreptate! eu am dat 15.000 de euro avans, am platit 40.000 CHF in ultimii ani, mai datorez 90.000 chf dintr-un credit de 100.000, iar casa mai valoareaza maxim 40.000 de euro. dincolo de conversia intre monede, cred ca banca se scoate daca imi ia casa, iar eu raman cu 6-7 ani de par alb si stres. dar daca e asa, si bancilor le convine sa ia casa in plata, Isarescu sa dea socoteala pt aberatiile lui cu riscul sistemic!
9.3. Revenire (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de Radu Mischie în data de 18.05.2016, 12:13)
Dragii mei
Eu cred ca bancile niciodata nu vor merge in pierdere. Daca CEB ia in plata de buna-voie, o face pentru ca-i convine. Dar asta nu inseamna ca in alte cazuri nu se va opune din rasputeri.
Sa fim seriosi. Cei care vor da in plata cu siguranta vor fi cei executati silit - ei deja au pierdut casa, pentru ei DIP este o scapare de datorii pe viitor.
In rest, oamenii nu se vor grabi la dare in plata. Ai dat avans, ai platit 7-8 ani, te-ai strans in anii de criza sa platesti. Daca rata nu te nenoroceste, vei fi reticent sa dai in plata, ca te vei gandi cat ai pierdut, etc. Da e clar, prin DIP scapi de pierderi in viitor, dar cati vor gandi asa?
Ma rog, vom vedea.
Ceea ce spun insa e ca trebuie sa fim foarte circumspecti cu bancile, ele nu vor actiona niciodata in pierdere. Si in nici un caz sa nu ne entuziasma de la un singur caz.
Si mi-a mai picat o fisa: daca cel cu notificarea este unul cu bunul in executare silita?
9.4. Cum asa? (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de Radu Mischie în data de 18.05.2016, 12:17)
Din credit de 100.000 CHF ai platit in atatia ani doar 10%? Stiu ca in rate e multa dobanda si putin principal, dar parca mi se pare ca ai dat prea putin din principal.
Uite, eu, de exemplu, dupa 8 ani (din 30 ani) am platit cam a sasea parte din principal, deci nu doar 10%, ca in cazul tau
9.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 13:12)
Asa este
9.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 13:15)
Nu e nici un risc sistemic.
A avut amnezie.
Da casa alege sa fii liber
9.7. Cacaeuropebank (răspuns la opinia nr. 9.4)
(mesaj trimis de Yo în data de 18.05.2016, 13:27)
Da ,eu am luat în 2008 159,745 chf si după 8 ani de plată mai am 154,234 chf de dat ( ieri am fost să întreb în centrală ) pentru un apartament de 2 camere care acum valorează 50,000 chf .Le dau in plată și le dau si la [...]
9.8. mi se pare absolut normal (răspuns la opinia nr. 9.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 13:50)
Cum sa mai platesti de acum in colo o casa de trei ori mai scump decat valoarea pietei si banca nu negociaza , tu nu mai trebuie sa vrei sa negoviezi cu ea.
Am patit cu un leasing, nu mai i-au masina prin leasing in viata asta.
9.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 14:21)
primul an am platit doar dobanda. confirm, dupa 6 ani de plata, mai am 90 000 chf dintr-un credit de 105 000 chf. am platit dobanzi, peste dobanzi si comisioane si mult prea putin din principal
9.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.05.2016, 15:20)
Avans cat ai platit ? 1+ 15 000 chf cat e totalul ?
Cat te-ar fi costat sa stai in chirie ?