Firmele care investesc în comerţul online atrag cu 30% mai mulţi clienţi

G.D.
Companii / 14 iulie 2022

Robert Trandafir, co-fondator al agenţiei de marketing online Gun Media

Robert Trandafir, co-fondator al agenţiei de marketing online Gun Media

Comerţul online a primit un impuls substanţial în timpul pandemiei, fiind unul dintre puţinele segmente ale economiei care au înregistrat creşteri şi care îşi continuă avansul, cu toate că oamenii au revenit fizic în magazine, odată cu ridicarea restricţiilor sanitare în majoritatea statelor, conform unui comunicat remis redacţiei. În funcţie de complexitatea lor, soluţiile de comerţ digital au costuri de implementare care variază de la cateva mii până la câteva zeci de mii de euro, iar firmele care aleg aceste solutii reuşesc să îşi crească cu peste 30% numărul de clienţi în primele şase luni de la investiţie.

Potrivit sursei citate, chiar dacă, prin comparaţie cu alte ţări, comerţul online din România este încă la început, tendinţa de digitalizare a vânzărilor online are un ritm accelerat, crescând cu 40% faţă de 2019, ultimul an înainte de şocul pandemiei.

Procesul de digitalizare a afacerilor prin dezvoltarea de platforme moderne de comerţ electronic poate dura de la una până la câteva luni, iar rezultatele concrete de creştere a vânzărilor şi eficientizare a activităţii sunt vizibile încă din primele şase luni.

"Dacă îţi joci cărţile inteligent, mica ta afacere poate deveni cu uşurinţă un concurent puternic. Tot ce trebuie să faci este să-ţi înţelegi consumatorii-cheie şi să le prezinţi o experienţă de cumpărături simplă, eficientă, dar personală. Dacă în trecut, acest nivel de personalizare nu era fezabil fără o armată de angajaţi, acum, utilizarea tehnologiilor digitale a schimbat dramatic lumea afacerilor şi a început să ofere noi oportunităţi de a genera venituri şi plus valoare", spune Tibi Barkoczi, co-fondator şi CEO al agenţiei de dezvoltare de platforme eCommerce Clever++.

La nivel global, vânzările online au ajuns anul trecut la 4,9 trilioane de dolari, faţă de de 3,3 trilioane de dolari în 2019. În România, eCommerce-ul a înregistrat în 2020 o majorare de 30% faţă de 2019, iar anul trecut a crescut cu 10%, ajungând la 6,2 miliarde de euro.

Pe lângă marii retaileri, care investesc sume consistente în platforme complexe, tot mai multe startup-uri încep să vândă direct clienţilor prin propriile magazine online, iar automatizarea, implementarea soluţiilor de management al răspunsurilor şi utilizarea chatboţilor în relaţia cu clienţii pot aduce economii de cateva mii de euro lunar, prin reducerea numărului de personal necesar desfăşurării activităţii.

De altfel, capacitatea şi viteza de a reacţiona la schimbare au făcut diferenţa, în ultimii doi ani, între companiile care au fost cu un pas înainte în spaţiul transformării digitale şi au câştigat, şi cele care au reacţionat tardiv şi, fie au suferit pierderi enorme, fie au dispărut de pe piaţă, subliniază sursa citată.

Transformarea digitală presupune alegerea unor soluţii bazate pe Inteligenţa Artificială, cu scopul de a înţelege comportamentul clienţilor şi motivele pentru care aceştia aleg un produs. În plus, pentru o prezenţă constantă în relaţia cu clienţii, este necesară automatizarea proceselor de marketing.

"Multe din vechile canale de marketing nu mai aduc aceleaşi rezultate. Este o nouă lume a e-mailurilor, a notificărilor, a ofertelor şi a reducerilor personalizate, iar această lume devine accesibilă comercianţilor online prin automatizare a proceselor de marketing. Modelele de inteligenţă artificială şi de învăţare automată vor continua să se extindă şi să se bazeze pe seturi şi mai mari de date pentru a răspunde comportamentului individual al clienţilor. De la funcţii de recomandare de produse, până la notificări de reduceri pentru produsele căutate, soluţiile digitale moderne aduc un grad sporit de personalizare a experienţei de cumpărare", a declarat Robert Trandafir, co-fondator al agenţiei de marketing online Gun Media.

Pentru a răspunde cerinţelor tot mai stringente pentru soluţii digitale complexe, Clever++ şi Gun Media vin în sprijinul antreprenorilor care doresc eficientizarea afacerilor lor printr-o colaborare ce reuneşte experienţa de peste 13 ani a unora dintre cei mai buni specialişti în dezvoltare de soluţii de comerţ electronic pentru magazine online B2B şi B2C cu experienţa în performance marketing a profesioniştilor Gun Media, se mai arată în comunicat.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9765
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7057
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3012
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9660
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.7340

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb