Flanco a încheiat primul semestru al anului cu o valoare a vânzărilor de 600 milioane de lei, în creştere cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, informează un comunicat de presă, remis astăzi. Comparativ, piaţa produselor electro-IT a crescut în valoare cu aproximativ 6%.
"Evoluţia favorabilă a primului trimestru s-a menţinut şi în cel de-al doilea, deşi, potrivit mediilor istorice ale industriei, trimestrul doi este cu 10-15% mai slab în ceea ce priveşte volumele comparativ cu prima parte a anului", spune Dragoş Sîrbu, CEO Flanco. "Volumele s-au menţinut la acelaşi nivel, cu o valoare a vânzărilor similară, de 300 milioane de lei, rezultând un prim semestru în creştere procentuală cu două cifre faţă de anul anterior,"a adăugat Dragoş Sîbu.
Categoriile de produse cele mai căutate de clienţi confirmă trendurile ultimei perioade: orientarea către produse de divertisment, către produse care facilitează mobilitatea şi conectivitatea în timpul activităţilor care presupun ieşiri în aer liber sau călătorii. Astfel, gadgeturile, căştile, boxele portabile au avut o creştere dublă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar vânzările de smartphone-uri au continuat să crească peste media pieţei (+45%). De asemenea, televizoarele OLED au fost de două ori mai căutate decât în primul semestru al anului anterior. Alte produse pentru casă, precum espressoarele de cafea şi aspiratoarele, au crescut peste medie (+50%) în acest semestru.
Pe de altă parte, categoriile de produse care au fost la mare căutare în anii de pandemie înregistrează în prezent stagnări sau chiar scăderi. Este cazul electrocasnicelor mari, cu o durată de viaţă lungă, precum maşinile de spălat rufe/vase, aparatele frigorifice, plitele şi cuptoarele incorporabile. "Este vizibil faptul că românii pun un accent tot mai ridicat pe preţ, în decizia de cumpărare - atât ca urmare a incertitudinilor economice, cât şi a scăderii creditului de consum. Observăm mai puţine solicitări, dar şi o creştere a exigenţei băncilor în evaluarea eligibilităţii clienţilor", completează Dragoş Sîrbu.