Clinica Trident a lansat, în anul 2020, prima aplicaţie din România care digitalizează relaţia pacientului cu medicul stomatolog. Dr. Florin Lăzărescu, fondatorul Clinicii Trident, afirmă că investiţiile totale în digitalizare, bugetate pentru perioada 2020 - 2023, depăşesc 700.000 de euro, acestea fiind menite să asigure servicii cât mai performante pentru pacienţi şi, în acelaşi timp, să contrabalanseze lipsa de personal din sistemul de sănătate, conform unui comunicat de presă transmis redacţiei.
"România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană la Indicele DESI, care măsoară nivelul de digitalizare a instituţiilor publice şi mediului privat. Avem nevoie de investiţii în această direcţie pentru a micşora decalajul faţă de Vest şi pentru a creşte calitatea vieţii cetăţenilor. Sistemul medical din România este fragmentat iar nivelul scăzut al digitalizării generează politici publice ineficiente. Din cauza lipsei centralizării informaţiilor, autorităţile şi profesioniştii din domeniu nu pot lucra cu date exacte despre starea de sănătate a populaţiei pe diverse criterii de selecţie, informaţii cu ajutorul cărora, mai apoi, să fie dezvoltate politici publice macroeconomice şi de sănătate. Mai mult decât atât, sistemul privat de medicină dentară nu este legat în niciun fel la cardurile de sănătate, medicina dentară nefiind conectată la sistemul de decontare prin Casa de Asigurări de Sănătate," afirmă dr. Florin Lăzărescu.
• Digitalizarea poate acoperi, parţial, lipsa de resurse umane din Sănătate
Potrivit cofondatorului Clinicii Trident, investiţiile în digitalizare pot acoperi, parţial, lipsa de resurse umane din Sănătate, atât din punct de vedere al personalului auxiliar cât şi al specialiştilor.
"Digitalizarea automatizează sistemul de programări, reprogramări şi confirmări, interconectează centrele medicale şi oferă acces la informaţiile pacientului (clinice şi paraclinice/imagistică). Mai mult decât atât, după ce pacientul a ajuns pe scaunul stomatologic, digitalizarea intervine cu tehnici de scanare intraorală şi chiar cu confecţionare de lucrări dentare (obturaţii, coroane, punţi) complet digital, fără intervenţia laboratoarelor de tehnică dentară", adaugă dr. Florin Lăzărescu.
• 700.000 euro pentru digitalizarea Clinicilor Trident
"În ultimii doi ani am investit peste 400.000 de euro în digitalizarea Clinicilor Trident, iar pentru 2023 bugetăm noi investiţii în această direcţie, în valoare de 300.000 de euro. Am automatizat complet fluxul de informaţii între pacient şi clinici, precum şi între clinici şi laboratoarele de tehnică dentară, investind în acelaşi timp în scanere intraorale, maşini de frezat, imprimante 3D sau microscopie cu sistem integrat de imagistică digitalizată", adaugă dr. Florin Lăzărescu.
• Aplicaţia Trident: Care sunt principalele beneficii pentru pacient?
În 2020, Clinica Trident a lansat o aplicaţie proprie, disponibilă în versiune IOS şi Android, cu scopul de a digitaliza complet interacţiunea dintre pacient şi clinică. Prin intermediul Aplicaţiei Trident, pacientul are acces în timp real la istoricul de costuri, planul de tratament şi programul specialiştilor, îşi poate alege locaţia şi medicul dorit şi, bineînţeles, are opţiunea să dialogheze direct cu acesta.
"Suntem prima clinică stomatologică din România care a lansat o aplicaţie proprie. Am început dezvoltarea ei în 2019, însă pandemia COVID-19 a grăbit finalizarea acesteia şi implementarea în cadrul clinicii. În momentul de faţă suntem la versiunea a doua a aplicaţiei, îmbunătăţită şi cu ajutorul feedback-ului primit de la pacienţii noştri. În momentul de faţă, aplicaţia include şi elemente de gamificare şi răsplătire a acţiunilor pacientului. Astfel, în funcţie de numărul de pacienţi recomandaţi şi de complexitatea lucrărilor efectuate în clinicile Trident, există trei categorii de status pe care pacienţii noştri le pot atinge, fiecare venind cu avantajele sale: manopere reduse sau gratuite, personal dedicat în comunicarea cu aceştia, locuri de parcare rezervate în cadrul clinicilor noastre şi acces în zone de aşteptare dedicate. De asemenea, pentru că ne dorim să reducem cât mai mult timpii de aşteptare, pacienţii pot scana un cod de bare la intrarea în clinici, acţiune prin care tot personalul medical şi non-medical este informat despre prezenţa pacientului", adaugă dr. Florin Lăzărescu.