Angajatorii din domeniul ospitalităţii trebuie să investească în strategii de recrutare eficiente, în programe de formare continue şi să creeze un mediu de lucru care să atragă şi să reţină talentele de top, pentru ca acest sector al economiei să îşi continue dezvoltarea, spun investitorii români şi elveţieni prezenţi la evenimentul "Susţinerea capitalului uman în industria ospitalităţii: programul de formare postuniversitară < SHM >" organizat ieri, de Academia de Studii Economice din Bucureşti şi EHL Advisory Services (Ecole Hôtelière de Lausanne), cu sprijinul Winsed.swiss Education Group, conform unui comunicat de presă al Camerei de Comerţ Elveţia-România (CCE-R).
"Fluctuaţia mare a personalului, lipsa competenţelor specifice şi formarea insuficientă a managerilor sunt principalele provocări cu care se confruntă angajatorii din industria ospitalităţii. Păstrarea şi formarea unor angajaţi pe termen lung în acest sector este dificilă, ceea ce este demotivant pentru angajaţi şi creşte costurile de recrutare şi formare. De asemenea, există o cerere ridicată pentru competenţe specifice în managementul ospitalităţii, cum ar fi gestionarea operaţiunilor, relaţiile cu clienţii, marketingul şi vânzările. Mulţi candidaţi nu au aceste competenţe avansate, ceea ce îngreunează procesul de recrutare", a declarat prof. dr. Ray F. Iunius, CEO, Winsed.swiss Education Group, membru al Camerei de Comerţ Elveţia-România (CCE-R).
Formarea managerilor necesită timp şi resurse financiare considerabile. Multe companii din ospitalitate nu au resursele necesare pentru a oferi programe de formare cuprinzătoare, ceea ce poate duce la performanţe manageriale sub aşteptări. Cursurile programului postuniversitar "Strategic Hospitality Management", ajuns la a patra serie, vor începe în toamna anului 2024. Acesta este un proiect comun al Academiei de Studii Economice din Bucureşti (ASE) şi EHL Advisory Services (EAS), realizat cu sprijinul Winsed.swiss Education Group (WEG).
"Pentru a susţine capitalul uman, trebuie să investim în formarea şi dezvoltarea profesională a angajaţilor noştri. Programele de formare şi oportunităţile de avansare în carieră nu numai că îmbunătăţesc abilităţile angajaţilor, ci şi sporesc motivaţia şi loialitatea acestora. De asemenea, trebuie să oferim condiţii de muncă adecvate, salarii competitive şi pachete de beneficii atractive", a declarat Dr. Adriana Cioca, Preşedinte, Camera de Comerţ Elveţia-România.
Standardele înalte de calitate, atenţia la detalii şi orientarea către client sunt caracteristici esenţiale ale modelului elveţian care au pus bazele excelenţei în industria ospitalităţii. În România, unde potenţialul turistic este uriaş, implementarea unor practici sustenabile după modelul elveţian poate aduce beneficii imense pe termen lung.
Unul dintre obiectivele Camerei de Comerţ Elveţia-România este de a susţine şi de a promova parteneriatele academice care contribuie la pregătirea viitoarelor generaţii de manageri în industria ospitalităţii.
Camera de Comerţ Elveţia - România (CCE-R) numără 120 de membri din diferite sectoare, care generează, împreună, venituri de 19,8 miliarde de euro la nivel global şi care au peste 18.000 de angajaţi.
Elveţia se clasează pe locul 8 în rândul celor mai mari investitori din România, cu investiţii cumulate de 4 miliarde de euro la sfârşitul anului 2023, reprezentând 3,7% din stocul total de investiţii străine directe din România, conform datelor Băncii Naţionale a României.