Folk, platforma digitală cu produse şi servicii din domeniul sănătăţii preventive, personalizate şi al performanţei, îşi propune să ajute romanii să preia controlul asupra sănătăţii lor prin soluţii accesibile, convenabile şi complete. Compania ţinteşte o investiţie de tip seed round de cel puţin 3 milioane de euro, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, Folk este un startup tech creat de o echipă de co-fondatori complementari cu experienţă în zona de tehnologie, sănătate şi e-commerce. CEO-ul companiei Folk este antreprenorul în serie Jan Vichr, unul dintre co-fondatorii Fashion Days (companie achiziţionată de Naspers în 2011). Printre co-fondatorii Folk se numără Guido Axmann, Silviu Croitoru şi Cristian Ducu, toţi cu experienţă în e-commerce şi tech. De asemenea, din echipă mai face parte şi Ranim Salame, care este Health Coach şi absolventă a Institutului pentru Nutriţie Integrativă din New York şi a Facultăţii de Medicină şi Farmacie din Craiova.
"Am lansat Folk cu viziunea să creăm un univers al prevenţiei prin care oferim utilizatorilor acces la produse de medicină personalizată şi la servicii de health coaching. Vrem să îi sprijinim pe oameni să treacă de la abordarea tradiţională a îngrijirii sănătăţii, axată pe tratarea bolilor, la o îngrijire proactivă şi preventivă a sănătăţii, astfel încât să-şi îngrijească sănătatea în mod activ, nu doar în momentul apariţiei unei probleme sau boli", a declarat Jan Vichr, CEO şi co-fondator Folk.
Proiectul Folk a început finanţat din surse proprii, iar fondatorii estimează că anul acesta vor atrage o investiţie de tip seed round de cel puţin 3 milioane de euro. Acest capital de creştere va fi folosit pentru a dezvolta piaţa din România, pentru a gestiona expansiunea în alte ţări şi pentru dezvoltarea platformei şi a produsului digital.
"O comparaţie relevantă este aceea prin care observăm că majoritatea oamenilor îşi îngrijesc mai bine maşinile decât sănătatea, mergând la reviziile periodice pentru a preîntâmpina diverse probleme, spre deosebire de abordarea lor faţă de sănătate, unde intervin de obicei doar când apar probleme. Pentru a susţine această viziune, am introdus produse prin care oamenii pot să îşi înţeleagă mai bine starea de sănătate prin diferite metode de măsurare a indicatorilor de sănătate, dar şi prin accesul la health coaching care îi pot ajuta să înţeleagă cauzele potenţiale ale problemelor şi posibilele consecinţe", a declarat Silviu Croitoru, Chief Product Officer şi co-fondator al companiei Folk.
Este important de subliniat că nici Folk, nici health coach-ul nu se substituie unui medic sau unui act medical, ci servesc doar ca ghid şi ajutor în înţelegerea unor concepte mai bune, iar problemele medicale vor fi diagnosticate şi rezolvate de medici.
Supersapiens, primul senzor de monitorizare continuă a glicemiei din România, şi inelul Oura - probabil cel mai bun tracker pentru somn
Folk rezolvă probleme precum accesul limitat la produse de medicină personalizată şi pune la dispoziţia clienţilor produse care nu au fost anterior disponibile pe piaţa românească. Unul dintre produsele comercializate pe platforma digitală Folk este Supersapiens - primul senzor de monitorizare continuă a glicemiei din România, teste "At-home" - peste 50 de teste ce pot fi efectuate în confortul propriei case, cu rezultatele primite pe email, dar şi produse anterior greu accesibile datorită şi a termenului îndelungat de livrare internaţională. Printre acestea se află inelul Oura - probabil cel mai bun tracker pentru somn şi Biogena - unul dintre cele mai bune branduri de vitamine şi suplimente, recunoscute pentru calitatea lor.
Folk este o platformă de e-commerce care oferă acces la un health coach, alături de care clienţii pot intra în legătură şi stabili şedinţe de coaching prin intermediul platformei online.
Problemele pe care Folk le rezolvă prin intermediul produselor sunt măsura în care diverse elemente de stil de viaţă influenţează calitatea somnului, modul în care stresul, alimentaţia şi efortul influenţează glicemia şi starea de sanatate. De asemenea, Folk oferă acces la suplimentarea alimentaţiei cu suplimente şi vitamine de calitate, plus înţelegerea mai bună a stării de sanatate prin teste care pot fi făcute din confortul casei.
Cui se adresează Folk
Tipologiile principale de clienţi Folk includ persoanele de peste 30 de ani, pentru care conştientizarea stării de sănătate devine un element important. Această categorie de vârstă cuprinde atât femei, cât şi bărbaţi. Alte segmente de clienţi sunt persoanele care lucrează în medii stresante, pentru care performanţa personală, somnul şi alimentaţia sunt subiecte importante, şi persoanele care doresc să slăbească şi să-şi îmbunătăţească nutriţia.
De asemenea, Folk se adresează clienţilor care frecventează sălile de sport sau practică sportul ocazional şi doresc să înţeleagă mai bine ce le îmbunătăţeşte performanţele sportive.
În plus, atleţii sunt interesaţi să monitorizeze atent diverse aspecte cu ajutorul senzorului Supersapiens şi al inelului Oura, dar şi cu alte dispozitive pe care Folk le va introduce în ofertă în 2024, şi care doresc să-şi sprijine organismul cu suplimente şi vitamine de cea mai bună calitate de la Biogena.
Folk este o platformă cu produse şi servicii de medicină preventivă şi personalizată şi are ca model principal ecommerce-ul dedicat pieţei din România. În următoarea perioadă, fondatorii vor lansa proiectul Folk pe alte pieţe regionale, vor dezvolta canale de B2B şi o platformă de telehealth. Folk comercializează, de asemenea, The Change - Colostrum, un supliment produs în Elveţia care acţionează pentru a întări sistemul imunitar şi sănătatea microbiomului intestinal, si Avea, o gamă de produse pentru îmbunătăţirea longevităţii, a energiei şi a stării de bine incluzând activatori de colagen, stabilizatori ai glicemiei şi antioxidanţi.
Primele reacţii din piaţă sunt pozitive şi depăşesc aşteptările fondatorilor. De exemplu, la Supersapiens, utilizatorii descoperă cum stresul sau diverse alimente le afectează glicemia. Această descoperire îi uimeşte şi îi determină să fie mai conştienţi de importanţa managementului stresului şi a alegerii alimentelor în funcţie de efortul depus şi de influenţa acestora asupra organismului lor.