Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) susţine că legătura rutieră cu portul Constanţa se face din ce în ce mai dificil, întrucât podul Agigea este închis, iar varianta ocolitoare de aproximativ 100 km, prin localitatea Topraisar, este înzăpezită şi nu poate fi utilizată, conform unui comunicat de presă.
"Podul Agigea este închis şi nimeni nu lucrează la refacerea lui. Varianta ocolitoare de aproximativ 100 km (prin localitatea Topraisar) este înzăpezită şi nu poate fi utilizată. Trecerea către port şi în sens invers se face cu bacul pentru toate auto cu masa total maxim autorizată mai mare de 5 tone. Zilnic se formează coloane de sute de camioane care aşteaptă îmbarcarea pe bac. Trecerea cu bacul costă 50 de lei/camion, chiar dacă rovigneta este plătită. Timpii de odihnă şi de conducere sunt daţi peste cap, iar amenzile sunt de ordinul zecilor de mii lei", menţionează FORT.
Federaţia adaugă că pierderile suportate de transportatorii ce aşteaptă "încolonaţi chiar şi zece ore să treacă cu bacul sunt similare celor din perioada înzăpezirii, 300-500 lei/vehicul".
FORT solicită Ministerului Transporturilor să intervină la autorităţile judeţene pentru ca măcar varianta ocolitoare să fie deblocată de zăpadă.
Totodată, Federaţia consideră că pentru vehiculele comerciale ce au vigneta achitată, plata contravalorii traversării cu bacul trebuie să fie asigurată de CNADNR.