Naval Group, liderul european în construcţia de nave militare, şi Şantierul Naval Constanţa sunt partenerii de încredere ai Forţelor Navale Române în eforturile de modernizare a flotei militare române şi sunt pregătite să livreze marinei cea mai performantă tehnologie de luptă pe mare, de îndată ce contractul pentru construcţia celor patru corvete este semnat, scrie Digi24.
Odată semnat contractul, Forţele Navale Române vor beneficia de patru corvete militare de tip Gowind, echipate cu un set de sisteme de luptă de ultimă generaţie, anti-submarin, anti-suprafaţă şi antiaeriene, testate în lupta pe mare, conform standardelor NATO.
Pe lângă dotarea Marinei Militare cu nave de luptă moderne, adaptate cerinţelor de luptă din Marea Neagră, programul corvetelor reprezintă şi o reală oportunitate pentru relansarea economică a judeţului Constanţa şi dezvoltarea industriei româneşti de apărare, în contextul crizei economice generate de pandemia de coronavirus.
La finalul proiectului, partenerul Naval Group, Şantierul Naval Constanţa, o companie românească care angajează muncitori români, va stăpâni know-how-ul necesar pentru susţinerea întregului ciclu de viaţă al corvetelor, de la construcţia până la întreţinerea şi modernizarea lor. În plus, pe lângă SNC, multe companii româneşti vor fi subcontractate în acest proiect şi vor fi implicate în misiuni de înaltă calificare, cum ar fi integrarea sistemului de luptă şi a software-ului central. Aceasta va însemna sute de locuri de muncă cu valoare adăugată ridicată în România în deceniile următoare şi va duce la revitalizarea industriei de apărare din ţara noastră.
Succesul programelor de cooperare industrială în care a fost implicata Naval Group de-a lungul timpului, precum şi experienţa unică a companiei în transferul de tehnologie şi know-how către industria locală au fost deja dovedite în proiecte complexe implementate de companie în Egipt, Malaezia, Australia sau Brazilia.
Naval Group este liderul european în domeniul apărării navale. Naval Group foloseşte cunoştinţele sale extraordinare, resursele industriale unice şi capacitatea de a organiza parteneriate strategice inovatoare pentru a răspunde cerinţelor clienţilor săi. Ca un integrator de sistem şi contractor principal, grupul proiectează şi produce submarine şi nave de suprafaţă. De asemenea, furnizează servicii şantierelor navale şi bazelor navale. În plus, grupul oferă o gamă largă de soluţii de energie regenerabilă marină. Atentă la responsabilitatea socială corporativă, Naval Group a aderat la Pactul global al Naţiunilor Unite. Grupul a raportat în 2019 venituri de 3,7 miliarde de euro şi are o forţă de muncă de 15.168, detaliază Digi24.
Înfiinţată de Anghel Saligny în urmă cu 125 de ani, Şantierul Naval Constanţa a produs peste 400 de nave militare şi comerciale, fiind cel mai experimentat şantier cu cel mai mare număr de nave construite. În ultimii 17 ani de la privatizare, SNC a construit şi livrat peste 30 de nave.
Şantierul Naval Constanţa este o companie publică şi transparentă, fiind listată la Bursa de Valori Bucureşti din 1997.
SNC este auditată la nivel internaţional în ceea ce priveşte capacitatea sa de a construi nave militare de tipul corvetelor, dar şi de dimensiuni mult mai mari. Şantierul naval Constanţa are şi o certificare NATO pentru construcţia şi repararea navelor militare.
Specialiştii navali ai SNC au construit fregata Mărăşeşti la Şantierul Naval 2 Mai Mangalia, care iniţial a fost înfiinţată ca filială de producţie a Şantierului Naval Constanţa.
De asemenea, este relevant faptul că Şantierul Naval Constanţa, prin transferul de tehnologie realizat de BAE Systems, asigură lucrările de andocare, întreţinere şi modernizare periodică a fregatelor de tip 22 Regina Maria şi Regele Ferdinand, construite în şantiere britanice, de la livrarea lor Marinei Române până în prezent, conchide Digi24.
1. snc
(mesaj trimis de rasdaq în data de 16.08.2020, 11:33)
SNC ,profit inexistent pt.micii actionari.Spun asta deoarece s-a pomenit ca este cotata laBVB,iar eu sunt actionar la societate.Naval G. DEOCAMDATA este inexistent pt.micii actionari ai SNC,iar majoritarul de la SNC se uita cu...spatele la micii actionari.
Comparativ,la STNM s-a simtit imediat prezenta olandezilor in cotatie,prin bunul renume pa care il au.!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.08.2020, 12:35)
Cand scrietinarticole ar trebui să vă documentatia mai bine si sa nu scrieti după ureche. Nava mărășești a fost construită de snm mangalia, fostul șantier naval militar iar la snm2mai a stat în documentatia pentru o perioadă scurtă de timp
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.08.2020, 12:44)
Suntem o tara saraca si ne bagam in proiecte pt bogati.
Pt a atrage simpatie s-au cumparat cele 2 nave din UK de la fier vechi care nu au nici-o semnificatie militara
iar acum optam pentru un tip de nava scumpa pentru care furnitura din tara nu reprezinta mai mult de 15-20%
Pt o tara cu un litoral maritim ingust si iesire la o mare semiinchisa probabil ar fi fost mai intelept sa alegem nave rapide cu un deplasament mai mic care sa asigure o protectie rezonabila la costuri mult mai mici.