Autoritatea de reglementare a concurenţei din Franţa a aprobat, vineri, achiziţia de către retailerul "Carrefour" SA a reţelei locale de magazine "Dia", după ce cumpărătorul a acceptat să vândă 56 de magazine ca să înlăture temerile antitrust.
Compania spaniolă "Dia", numărul trei mondial pe piaţa magazinelor cu hard-discount, după retailerii germani "Aldi" şi "Lidl", are 7.500 de angajaţi şi peste 800 de magazine în Franţa. În iunie, grupul spaniol a acceptat să-şi vândă divizia din Franţa către "Carrefour", tranzacţia fiind evaluată la 600 de milioane de euro (747 milioane de dolari), sumă care include preluarea datoriilor.
În 2013, "Dia" Franţa a înregistrat pierderi de 17,9 milioane de euro, în condiţiile în care vânzările sale au scăzut cu 10,9%, la 2,18 miliarde de euro.
"Carrefour" a deţinut "Dia" până în vara lui 2011, când s-a separat de această companie pe care a listat-o la Bursa din Madrid. Lanţul "Dia" are 6.487 magazine la nivel mondial şi este prezent în Spania, Portugalia, Argentina, Brazilia, China şi Franţa.
"Carrefour" are peste 9.900 de magazine în 33 de ţări şi este al doilea retailer mondial.