Ikea, cel mai mare retailer de mobilier din lume, intenţionează să investească în următorii trei ani 400 de milioane de euro (448 de milioane de dolari) în Franţa, ca parte a programului ce vizează construirea de noi magazine în centrele oraşelor, a anunţat luni şeful subsidiarei franceze, Walter Kadnar, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Retailerul este renumit pentru marile sale magazine cu o suprafaţă de peste 20.000 de metri pătraţi amplasate la marginea oraşelor. Însă grupul suedez a fost nevoit să îşi modifice modelul de business pe fondul creşterii concurenţei şi al preferinţei consumatorilor de a comanda mobilă online de acasă în loc să se deplaseze până la periferia oraşelor.
Planurile prezentate de Walter Kadnar vin într-un moment în care Ikea a inaugurat în Paris primul său magazin din centrul unui oraş, parte a unei strategii care vizează adaptarea grupului suedez la modificarea obiceiurilor de consum şi la creşterea vânzărilor online, conform Agerpres.
Magazinul se află în districtul Madeleine, o destinaţie populară pentru turişti şi aproape de principalele atracţii ale capitalei Franţei. Zona a fost afectată recent de protestele vestelor galbene.
Franţa este a treia mare piaţă a Ikea, după Germania şi SUA. Ikea are 10.184 de angajaţi în Franţa, unde în anul fiscal 2017-2018 a realizat vânzări de 2,829 miliarde euro, în creştere cu 3% comparativ cu anul fiscal precedent.
În ultimii ani, Ikea a deschis câteva magazine cu un format mai mic dar amplasate în centrul oraşelor, magazine specializate pe una sau două categorii de produse precum un showroom la Stockholm dedicat bucătăriilor sau un magazin la Londra care oferă servicii de renovare, scrie Agerpres.
Tranziţia Ikea spre un model de economie circulară intervine într-un moment în care mulţi clienţi tineri vor să îşi reducă impactul asupra mediului, preferând să închirieze o gamă largă de articole, de la haine la automobile, în loc să le cumpere. Cel mai mare comerciant de mobilă se confruntă de asemenea cu o lipsă de entuziasm în rândul clienţilor pentru a-şi asambla singuri mobila precum şi de reducerea atractivităţii marilor magazine Ikea amplasate în general la marginea oraşelor, pe fondul exploziei comerţului online.
Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010, a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea Ikea România a devenit parte din Ikea Group. Acesta deţine 367 de magazine în 30 de ţări, informează Agerpres.