În 2023, oamenii s-au orientat mai mult către cumpărăturile online şi au ales să pună în coş o diversitate mai mare de produse, inclusiv din cele de folosinţă zilnică şi alimente, se arată într-un comunicat al Freshful by eMAG, remis redacţiei. Astfel, Freshful by eMAG, primul hipermarket 100% online din România, a atins o creştere de peste 119% a vânzărilor în 2023, cele mai cumpărate produse fiind apa plata, pătrunjelul, bananele şi ceapa verde. În total, în 2023, în platformă au fost plasate aproape 900.000 de comenzi, informează sursa menţionată.
Potrivit comunicatului "Pentru noi, al doilea an de activitate încheiat a fost marcat de creştere, în care am observat că oamenii sunt tot mai deschişi către cumpărăturile online şi preferă să economisească timpul petrecut la cumpărături, plasând o comandă online, simplu şi rapid. În 2023, oamenii au avut un interes crescut pentru achiziţia online de produse alimentare. Clienţii noştri au înţeles că este mai eficient să nu meargă ei la cumpărături şi să ne lase pe noi să le aducem produsele de care au nevoie, în câteva ore, direct acasă. Astfel, am livrat de două ori mai multe produse faţă de anul trecut, ajungând la peste 29,6 milioane de produse într-un singur an. Pentru 2024 ne aşteptăm de asemenea la creşteri, în condiţiile în care segmentul de online este din ce în ce mai popular atunci când vine vorba de cumpărături FMCG şi produse proaspete", a declarat Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.
Un client a alocat în medie un buget de 2.372 de lei în 2023 pentru cumpărături şi a plasat 7,5 comenzi, transmite sursa. În coşul de cumpărături, pentru o singură comandă, oamenii au pus până la 21 produse din categorii diferite, în medie 32 de articole, potrivit sursei. Cea mai mare comandă a venit din partea unui client care a cumpărat 187 de articole, din şapte categorii de produse diferite, în valoare totală de peste 9.500 de lei, iar cel mai fidel client a plasat pe toată perioada anului trecut 372 de comenzi, se mai arată în comunicat. Clienţii Genius sunt în continuare cei mai activi din platformă, reprezentând aproximativ 70% din totali utilizatori ai serviciului, informează sursa indicată.
Pentru clienţii care au ales să facă cumpărăturile online, faptul că au uitat să adauge un produs în coş nu mai e o problemă, precizează sursa. Freshful a dezvoltat funcţionalitatea Add to Order, cu ajutorul căreia clienţii care au uitat să pună un produs în coş pot să îl adauge şi după ce comanda a fost plasată, informează compania. Astfel, 24% din totalul clienţilor activi au folosit această functionalitate în 2023 la una din şase comenzi.
Intervalul orar preferat pentru plasarea comenzilor în 2023 a fost între 11:00 - 13:00, în timp ce intervalul preferat pentru primirea comenzilor a fost împărţit între două momente cheie ale zilei: 8:00 - 12:00 şi 19:00 - 22:00, arată datele comunicatului.
• Secţiunea Save Me a salvat peste 140 de tone de mâncare în 2023
Pentru a contribui la reducerea risipei alimentare, Freshful by eMAG a lansat pentru clienţii săi secţiunea Save Me, unde sunt incluse produse cu vânzare accelerată astfel încât bunătăţile să poată fi consumate şi nu aruncate, relatează sursa indicată. Astfel, în 2023, 10.5% din comenzi au conţinut cel puţin un produs din categoria Save Me. În total, au fost salvate 142.600 de kilograme de alimente şi 22.000 de ouă, conform datelor comunicatului.
Mai mult, programul "Păstrează. Returnează. Freshful reciclează!" a funcţionat bine şi în 2023, astfel că Freshful a continuat să colecteze pungile din hârtie utilizate pentru livrarea cumpărăturilor. În total, 18% dintre pungi au fost colectate de la clienţi şi trimise către reciclare în 2023, informează compania.