Tom Enders, şeful Airbus, a încercat astăzi să clarifice recentele comentarii privind consolidarea pe piaţa europeană a avioanelor militare, declarând că nu vede în viitorul apropiat o fuziune corporatistă între activităţile din domeniul apărării ale Airbus, BAE Systems sau alte firme, transmite Reuters.
Gigantul britanic din domeniul apărării BAE Systems şi Airbus sunt acţionari ai MBDA - liderul European în sisteme de rachete tactice - deţinând fiecare o participaţie de 37,5%.
Săptămâna aceasta Enders a deschis perspectiva unei fuziuni, dar joi le-a declarat jurnaliştilor la prezentarea rezultatelor financiare că de fapt s-a referit la necesitatea ca statele europene să coopereze în domeniul producerii unor avioane militare competitive.
"Desigur nu sugerez că ar trebui să realizăm chiar acum o fuziune între diviziile responsabile cu avioanele militare ale BAE, Airbus şi alte firme. Ceea ce sugeram era că ar avea sens, deoarece avem două proiecte în Europa - unul franco-german şi unul condus de britanici - iar politicienii şi oamenii de afaceri ar dori o convergenţă a acestora, şi ar fi momentul deoarece dezvoltarea proiectelor încă este în desfăşurare", a afirmat Enders, care nu reuşise în 2012 să obţină sprijin politic pentru o fuziune deplină între Airbus şi BAE.
Într-un interviu acordat publicaţiei britanice Sunday Times, şeful Airbus afirmase că este deschis ideii unei fuziuni între diviziile responsabile cu avioanele militare ale BAE şi Airbus.
Joi, Airbus a anunţat câştiguri trimestriale peste aşteptări şi şi-a reafirmat obiectivele pe 2018, după ce livrările aeronavelor A320neo au accelerat, iar costurile s-au redus la fabricarea modelului A350. A320neo, o versiune modernizată a modelului A320, echipată cu motoare mai eficiente, este cel mai bine vândut model al Airbus.