Furnizorul de gaze naturale GDF Suez Energy România a fost sancţionat cu amendă în cuantum total de 200.000 lei pentru facturarea în avans, arată un comunicat al ANRE (reglementatorul pieţei noastre de energie).
ANRE explică: "Ca urmare a petiţiilor înregistrate cu privire la modalitatea de facturare a serviciului de furnizare reglementată a gazelor naturale realizată de GDF Suez Energy România pentru clienţii finali de tip B1 (n.r. casnici), am efectuat o acţiune de control de tip verificare la această companie. Am constatat că, pentru o parte din clienţii finali de tip B1, furnizorul de gaze naturale a implementat un proiect nou intitulat "Transmitere 3 facturi simultan, adus la cunoştinţa ANRE, dar care nu a fost aprobat/avizat de autoritate".
Reglementatorul pieţei susţine că a dispus ca furnizorul de gaze să factureze lunar contravaloarea serviciului de furnizare reglementată a gazelor naturale, în conformitate cu prevederile reglementărilor din domeniul gazelor naturale. "Începând cu data comunicării procesului verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, GDF Suez Energy România nu va mai aplica clienţilor finali Metodologia «Transmitere 3 facturi simultan»". ANRE a menţionat că amenda contravenţională a fost deja achitată.
Reprezentanţii ANRE au ţinut să precizeze că furnizorul nu a respectat obligaţia legală de a factura lunar contravaloarea serviciului de furnizare reglementată a gazelor naturale, pentru locurile de consum, selectate prin sondaj de echipa de control. De asemenea, compania este acuzată că nu a respectat obligaţia legală de a utiliza valori ale puterii calorifice superioare (PCS) reale, transmise de către operatorul de distribuţie a gazelor naturale, la facturarea consumului de gaze naturale.
La finele săptămânii trecute, distribuitorul şi furnizorul de gaze GDF SUEZ Energy România a anunţat că modalitatea de a transmite trei facturi, cu trei scadenţe de plată, printr-o singură expediere, a fost implementată în conformitate cu reglementările legale în vigoare şi cu informarea detaliată, în prealabil, a clienţilor. Compania a mai spus că, în măsura în care această modalitate de facturare, derulată în cadrul unui proiect pilot, nu este percepută ca o facilitate atractivă pentru clienţi, GDF SUEZ Energy România este deschisă să revină asupra modelului iniţial de expediere a facturilor de gaze naturale.