Secretarul general adjunct al NATO, Mircea Geoană, susţine că în acest moment nu există atât de mult o problemă de finanţare în susţinerea Ucrainei în războiul cu Rusia, cât o problemă de capacitate industrială, "în principal în Europa", relatează Agerpres.
"Nu cred că vom avea dificultăţi masive din punct de vedere al finanţării efortului ucrainean (de război - n.r.), care e şi efortul nostru, dar vedem în acest moment un adevărat război industrial în paralel cu cel atât de brutal şi nemilos care se întâmplă în Ucraina de doi ani de zile. Avem în acest moment nu atât de mult o problemă de finanţare - apar sincope depăşibile - dar avem o problemă de capacitate industrială, în principal în Europa, pentru că de 30 de ani Europa a colectat - noi toţi, inclusiv România - dividendele păcii şi am crezut că după terminarea Războiului Rece lucrurile vor fi liniştite şi calme, iată că nu sunt. Deci continuăm să mobilizăm aliaţii şi partenerii noştri. (...) Suntem peste 50 de naţiuni care susţinem Ucraina. America, este evident, piesa centrală, dar ceilalţi aliaţi europeni reprezentăm mai mult de jumătate din sprijinul pentru Ucraina", a declarat Geoană, vineri, în cadrul unei emisiuni TV.
El a arătat că România ar trebui să profite de această nevoie de armament pentru a-şi revitaliza industria de apărare.
"Deci este mai degrabă în acest moment (...) un război de capacitate industrială, un război de producţie industrială şi sper ca şi România să poată să profite, prin revitalizarea industriei de apărare, de această nevoie de a produce mai multe echipamente militare", a adăugat Mircea Geoană.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Danusia în data de 13.01.2024, 06:36)
Știam că ești generos le poți trimite tu minim 100k
2. Dividendele pacii au fost de la politicile pacii
(mesaj trimis de Opinie în data de 13.01.2024, 06:44)
Iar finantarea razboiului, inarmarea si costurile crizelor sanctiunilor si al refaceii blocurilor rivale sunt categoric legate de politicile anglo americane pro razboi pe care le vedem. Tot ce se face pentru promovarea si extinderea conflictelor armate este imoral si risipa pura. Iar cei care aspira la presedintia Romaniei sa faca declaratie clara ca nu ne implica in razboiul care nu ne priveste pe noi. Orice profit de razboi e ilegal, efortul lui Geoana sa implice Romania in marea Rosie e imoral si atrage repercursiuni extremiste!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 09:26)
La alegeri nu poți șterge votanți. Pe fițuica sovietică poți să faci ce vrei.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 08:52)
Piesa principală în susținerea Ucrainei este America (dixit Geoană), dar ceilalți aliați europeni reprezentăm mai mult de jumătate din sprijinul pentru Ucraina !?
Mă dumireste cineva: principalul /majoritatea este (piesa principală) sau "mai mult de jumătate din sprijin......"?
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 09:40)
"prostanacul" adjunct la nato.....dulapul cica in carti pentru sefia consiliului european...ma rog el e tot timpul in carti pentru ceva.....astia da oameni de stat...ce titulescu, iorga, bratieni...etc.....meritocrati a la putere!...:))))
5. Exact
(mesaj trimis de Oarecare în data de 13.01.2024, 09:41)
Da, sunt peste 30 de ani de la terminarea războiului rece și dărâmarea cortinei de fier.
Întrebare retorică: Atunci de ce americanii au dorit reîncălzirea lui prin includerea în NATO a țării Zeleland? Oare pentru că a devenit o colonie americană?
Se știa încă de la summit-ul NATO din 2008 de la București că rușii acceptă orice, nu și asta.
La întrarea în NATO a Poloniei și țărilor baltice, rușii au mârâit, dar au înghițit găluștile fierbinți. Acum nu și gălușca Zele că li se apleacă:)
6. D Geoana ,cititi interviul lui Soviani cu Peiu des
(mesaj trimis de Un liberal în data de 13.01.2024, 10:40)
Deoarece d Geoana nu mai e conectat de mult la informatii realistice despre economia Romaniei ,rog sa i se spuna ca poate afla un exemplu de ce industria de aparare nu poate livra armamente ,munitii etc ,asa cum vad ca va si angajati dvs . Este exemplul clar si cu ramificatii despre ce s a facut cu capacitatile Sidex in interviul de azi cu d Peiu ! Situatia este asta pentru ca ,in anii in care d Geoana urca in sferele inalte ale politicii sprijinit de PSD ,industria romaneasca a fost distrusa ,capusata si furata prin contracte de jefuire . Sidex a fost vandut ca nu mai puteau scapa de anumite case de comert ,s au redus capacitati ,s au pierdut contracte si zece mii de oameni in somaj . In timpul acesta inclusiv s au taiat si vandut la fier vechi echipamentele ,deci nu mai are capacitatea si contractele de materii prime sa livreze otel . , La fel si cu industria de aparare ,de armament ,flota etc ...deci nu exista capacitatea industriala si deci este ZERO posibilitate ca Romania sa preia contracte uriase si bogate (cum incercati sa ne amagiti dvs ) . Foarte important ,razboiul din Ucraina NU ESTE al Romaniei ,nu avem nimic de a face (iarasi in declaratie e o minciuna ) . Si nici o activitate de productie ,finantare sau chiar operatii de razboi nu reprezinta nimic pozitiv ,finantarea razboaielor e o crima si incalca tratatele EU !
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 11:00)
La Copșa Mică dacă nu intervenea SRI, muntele de steril de lângă platforma industrială, cu continut de metale rare, transportate de către Mittal in portul Constanta direct la vapor, ar fi dispărut.
Metale rare, tot mai rare, folosite în "scopuri pașnice" de către rechinii mondiali.
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 11:29)
Nu e nici o problema, ca platim noi finatarea prin inflatie. mai strangem putin cureaua, o dacie noua o sa ajunga la fel de accesibila cum era inainte un mercedes, dar nici o problema ca mai bem un ceai de tei.
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 13:03)
Ucraina, ... dragostea ta!.
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 15:39)
Mai nou Comisia Europeană este dispusă să facă anumite concesii Ungariei pentru a obține un pachet de asistență de 50 de miliarde de euro pentru Ucraina, conform unor oficiali de rang înalt. După ce Prim-ministrul Viktor Orbán a respins pachetul UE în decembrie, Bruxelles-ul caută soluții, având în vedere incertitudinea sprijinului Washingtonului pentru Kiev, dat fiind impasul din Congresul SUA, în timp ce Rusia intensifică atacurile aeriene asupra orașelor ucrainene.
Pentru a convinge Ungaria să renunțe la a da veto, Comisia este deschisă să ofere premierului Orbán posibilitatea de a opri acordul de finanțare în 2025, conform a trei oficiali informați cu privire la această problemă. Conform posibilei concesii, UE ar efectua o revizuire a pachetului de sprijin pe o perioadă de patru ani în 2025, evaluând dacă Ucraina mai are nevoie de fonduri și a îndeplinit cerințele pentru a primi asistență. Acest lucru ar oferi lui Orbán șansa de a da veto continuării finanțării.
Comisia este, de asemenea, deschisă la audituri anuale ale ajutorului și la introducerea unei clauze de "frână de urgență", prin care orice țară ar putea ridica preocupări serioase privind plățile către Ucraina în cadrul unei reuniuni a liderilor UE. Totuși, aceasta nu ar acorda Ungariei oportunitatea suplimentară de a da veto finanțării.
Întrebați dacă aceste măsuri ar fi suficiente pentru ca Orbán să renunțe la a da veto, un oficial maghiar a declarat: "Încă incert, dar spun cel mai probabil da". Maghiarii "sunt într-o dispoziție de negociere", conform unei persoane informate cu privire la discuții.
Cu toate că unele țări din UE sunt rezistențe față de ideea unei finanțări suplimentare pentru Ucraina separate de alte propuneri pentru majorarea bugetului comun în alte domenii, concesiile făcute pentru deblocarea fondurilor UE în favoarea Ucrainei sunt considerate preferabile altor aranjamente alternative, care ar implica crearea de structuri complexe pentru a evita Ungaria. Acestea includ opțiuni de prelungire a schemei de împrumut existentă pentru 2023 pentru până la un an, creșterea datoriei comune garantate de garanții naționale sau crearea unui vehicul financiar special pentru distribuirea de granturi.
Toate aceste opțiuni pot fi urmate fără participarea Ungariei, dar sunt mai costisitoare și ar dura mai mult pentru a fi implementate și a distribui fonduri către Ucraina. Kievul presează pentru ca fondurile UE să ajungă în Ucraina cel târziu în martie, pentru a evita a apela la tipărirea de bani pentru a acoperi costurile. Cu alegerile pentru Parlamentul European în iunie, unele capitale doresc să arate că UE își mărește cheltuielile și pentru prioritățile interne, nu doar pentru sprijinirea Ucrainei.
10. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 15:53)
Potențiala realegere a lui Donald Trump în funcția de președinte al SUA reprezintă "în mod clar o amenințare" pentru Europa, conform declarațiilor președintei Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde. Aceste comentarii, făcute într-un interviu pentru France 2 joi, contravin tradiției șefilor de bănci centrale de a evita politicile. Cu toate acestea, ele reflectă anxietatea crescândă a liderilor europeni cu privire la posibilitatea unei victorii a lui Trump în alegerile din noiembrie.
Președinta BCE a declarat că o eventuala întoarcere a lui Trump la Casa Albă anul viitor ar putea aduce SUA în conflict cu Europa în mai multe domenii, inclusiv protecționismul comercial, sprijinul militar pentru NATO și lupta împotriva schimbărilor climatice. "Dacă învățăm lecții din istorie, privind modul în care a condus primii patru ani ai mandatului său, este clar o amenințare," a spus Lagarde. "Este suficient să privim tarifele comerciale, angajamentul față de NATO, lupta împotriva schimbărilor climatice", a adăugat ea, spunând că, în trecut, interesele SUA nu erau aliniate cu cele ale Europei în aceste trei domenii.
Întrebată dacă președinția lui Trump ar putea lăsa Europa singură în susținerea Ucrainei împotriva invaziei cu forțe complete a Rusiei, Lagarde a spus că acest lucru este puțin probabil, deoarece "în Congresul SUA există un număr de membri aleși care sunt profund ostili războiului oribil al Rusiei împotriva Ucrainei și care vor continua să finanțeze și să sprijine Ucraina".
Lagarde, fost ministru în guvernul francez înainte de a deveni șef al FMI în 2011 și apoi președinte al BCE, a respins zvonurile că ar putea părăsi BCE înainte de expirarea mandatului său de opt ani în 2027 pentru a se întoarce la politică.
În ceea ce privește inflația, Lagarde a spus că "cea mai grea și mai proastă parte" a creșterii recente a prețurilor a trecut și că următoarea măsură a BCE, cu excepția unui șoc nou, ar fi probabil o reducere a ratelor de dobândă. Ea a refuzat însă să specifice când se poate întâmpla acest lucru. Lagarde a menționat că BCE este "în procesul de a câștiga bătălia" împotriva inflației, care a scăzut de la un record eurozon de 10,6% în octombrie 2022 la 2,9% în ultima lună, dar rămâne peste ținta BCE de 2%.
Referitor la atacurile rebelilor Houthi asupra navelor în Marea Roșie, Lagarde a menționat că situația "pare sub control" și este puțin probabil să aibă un "impact major" asupra prețurilor în aceeași măsură ca blocajele de aprovizionare din timpul pandemiei de COVID-19.
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 16:11)
Proiect de Implementare a Declarației Universale a Păcii pentru Construirea Păcii Durabile
1.1 Context și Justificare
Pentru a contribui la construirea unei lumi mai pașnice și durabile, proiectul nostru se concentrează pe implementarea unei Declarații Universale a Păcii, care va cuprinde principii și valori fundamentale pentru promovarea înțelegerii reciproce, cooperării și respectului pentru drepturile omului.
1.2 Obiective
-Implementarea Declarației Universale a Păcii la nivel național și internațional.
-Promovarea culturii păcii prin educație și conștientizare.
-Facilitarea proceselor de dezarmare și prevenirea conflictelor violente.
2.1 Implementarea Declarației Universale a Păcii
-Dezvoltarea unui plan de acțiune pentru adoptarea Declarației la nivel guvernamental și internațional.
-Consultarea și implicarea societății civile, organizațiilor non-guvernamentale și a reprezentanților comunităților în procesul de implementare.
2.2 Promovarea Culturii Păcii
-Integrarea principiilor de pace în programele educaționale la toate nivelurile.
-Organizarea de campanii de conștientizare și evenimente culturale care să promoveze dialogul și cooperarea.
2.3 Facilitarea Dezarmării
-Elaborarea și implementarea unor strategii de dezarmare în colaborare cu organizațiile internaționale relevante.
-Inițierea unor programe de prevenire a conflictelor prin dialog și negocieri.
3.1 Parteneriate și Colaborare
-Stabilirea parteneriatelor cu guverne, organizații internaționale, societatea civilă și sectorul privat.
-Colaborarea cu instituții de învățământ, ONG-uri și mass-media pentru a amplifica mesajul și impactul proiectului.
3.2 Monitorizare și Evaluare
-Dezvoltarea unui sistem de monitorizare a progresului și impactului implementării proiectului.
-Colectarea și analiza datelor privind participarea și implicarea comunităților în procesul de construire a păcii.
4.1 Resurse Umane
-Angajarea unui personal cu expertiză în relații internaționale, drepturile omului, educație și dezvoltare comunitară.
4.2 Resurse Materiale și Financiare
-Identificarea și securizarea resurselor financiare necesare pentru implementarea proiectului prin colaborare cu organizații finanțatoare, guverne și donatori privați.
Faza 1 (6 luni): Dezvoltarea Declarației Universale a Păcii și pregătirea terenului pentru implementare.
Faza 2 (1-2 ani): Implementarea declarației și promovarea culturii păcii.
Faza 3 (2-3 ani): Facilitarea proceselor de dezarmare și evaluarea impactului.
Prin implementarea acestui proiect, anticipăm o creștere semnificativă a conștientizării și angajamentului față de valorile păcii la nivel global. Așteptăm, de asemenea, o scădere a conflictelor violente și o contribuție la stabilirea unui climat internațional de cooperare și înțelegere reciprocă.
12. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 16:12)
Adoptarea unei "Declarații Universale a Păcii"
O soluție pentru pacea durabilă în lume, similară Declarației Universale a Drepturilor Omului, ar putea consta în adoptarea unei "Declarații Universale a Păcii". Această declarație ar putea include principii și valori fundamentale care să promoveze înțelegerea reciprocă, cooperarea și respectul pentru drepturile omului, în scopul prevenirii conflictelor și consolidării păcii în comunitățile naționale și internaționale. Argumentele în favoarea unei astfel de declarații includ:
Promovarea Drepturilor Omului: Similar Declarației Universale a Drepturilor Omului, o Declarație Universală a Păcii ar putea sublinia importanța respectului pentru drepturile omului în orice context. Prin recunoașterea și garantarea acestor drepturi, se poate crea un cadru în care oamenii se simt protejați și respectați, reducând astfel potențialul pentru conflicte și violențe.
Încurajarea Dialogului și Negocierilor: O Declarație a Păcii ar putea încuraja dialogul și negocierile în rezolvarea conflictelor. Promovarea unui climat de înțelegere reciprocă și cooperare poate contribui la rezolvarea disputelor într-un mod pașnic și rezonabil, evitând escaladarea către conflicte violente.
Consolidarea Cooperării Internaționale: O declarație similară celei a Drepturilor Omului ar putea promova cooperarea internațională și diplomația în rezolvarea problemelor globale. Aceasta ar putea sublinia importanța relațiilor pașnice între state și organizații internaționale, reducând riscul unor conflicte internaționale.
Educație și Conștientizare: Adoptarea unei Declarații Universale a Păcii ar putea servi și ca instrument pentru educație și conștientizare. Prin integrarea principiilor de pace în sistemele educaționale și prin promovarea conștientizării în rândul populației, se poate contribui la formarea unei mentalități care să susțină pacea și să respingă violența.
Angajamentul Global: Similar cu Drepturile Omului, o Declarație a Păcii ar trebui să fie susținută și adoptată la nivel global, pentru a asigura un angajament comun față de pace și securitate. Organizațiile internaționale, guvernele și societatea civilă ar trebui să lucreze împreună pentru a implementa și promova valorile cuprinse în declarație.
Prin adoptarea unei astfel de declarații, comunitățile din întreaga lume ar putea să își îndrepte eforturile spre construirea unei lumi mai pașnice, bazate pe respect reciproc și cooperare. Este important să se sublinieze că implementarea acestor principii ar necesita eforturi continue la nivel global și un angajament durabil pentru pace.
13. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 16:14)
Proiect Societal: Crearea Statelor Unite ale Europei ca Putere Soft
I. Introducere
În lumina globală a schimbărilor sociale și politice, dorim să inițiem un proiect pentru consolidarea Uniunii Europene (UE) ca o putere soft, concentrată pe exportul de dezvoltare și promovarea unei păci durabile în lume. Propunem, totodată, o legătură directă între această inițiativă și Declarația Universală a Păcii, promovând valorile UE la nivel global și prezentând proiectul la Organizația Națiunilor Unite (ONU).
II. Obiective
2.1. Consolidarea Cooperării Europene:
Consolidarea relațiilor între statele membre ale UE prin promovarea valorilor comune și încurajarea cooperării în probleme economice, culturale și sociale.
Dezvoltarea unui parteneriat solid între UE și organizații internaționale pentru a promova dezvoltarea și pacea la nivel global.
2.2. Promovarea unei Păci Durabile:
Elaborarea și promovarea unei politici externe orientate spre soluționarea pașnică a conflictelor și promovarea dezvoltării durabile.
Sprijinirea proiectelor de dezvoltare economică și socială în zonele afectate de conflicte și sărăcie.
2.3. Exportarea Modelului European:
Promovarea democrației, drepturilor omului și statului de drept la nivel global, inspirându-se din principiile europene.
Sprijinirea proiectelor de dezvoltare sustenabilă în colaborare cu organizațiile internaționale și societatea civilă.
2.4. Legătura cu Declarația Universală a Păcii:
Integrarea valorilor și principiilor din Declarația Universală a Păcii în strategiile și acțiunile UE la nivel global.
Prezentarea proiectului în fața Adunării Generale a ONU ca o inițiativă care contribuie la promovarea păcii și dezvoltării sustenabile.
III. Metodologie
3.1. Diplomație și Dialog:
Consolidarea diplomației europene prin dialog și cooperare cu statele membre ONU și alte organizații internaționale.
Participarea activă la procesele internaționale de mediere și soluționare a conflictelor.
3.2. Proiecte de Dezvoltare Globală:
Identificarea și implementarea proiectelor de dezvoltare economică, socială și culturală în țări și regiuni afectate de conflicte și sărăcie.
Crearea unor parteneriate cu organizații neguvernamentale și sectorul privat pentru a maximiza impactul proiectelor.
3.3. Campanii de Conștientizare:
Organizare a de campanii de conștientizare privind beneficiile unei abordări de tip soft pentru pace și dezvoltare.
Implicarea cetățenilor europeni în proiect prin promovarea valorilor europene și a unui angajament comun pentru pace.
IV. Resurse
4.1. Parteneriate Internaționale:
Dezvoltare a și consolidarea parteneriatelor cu organizații internaționale, inclusiv ONU, pentru promovarea păcii și dezvoltării durabile.
4.2. Finanțare Responsabilă:
Obținerea și administrarea resurselor financiare pentru proiecte, asigurând transparența și responsabilitatea în utilizarea acestora.
V. Impact Anticipat
Implementarea proiectului va avea un impact semnificativ prin:
Consolidarea poziției UE ca putere soft și promotor al păcii la nivel global.
Creșterea influenței și atractivității UE pentru statele partenere.
Contribuția activă la soluționarea conflictelor și promovarea unei dezvoltări durabile.
VI. Concluzii
Proiectul Statelor Unite ale Europei ca putere soft reprezintă o oportunitate pentru UE de a-și consolida rolul în promovarea păcii și dezvoltării globale. Prin prezentarea acestui proiect la ONU și legarea lui de Declarația Universală a Păcii, ne propunem să contribuim la construirea unei lumi mai pașnice și echitabile pentru toți locuitorii planetei.
14. draftul acestei Declarații Universale a P
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 16:17)
Preambul:
Conștienți de nevoia imperativă de a institui o ordine globală bazată pe principii de pace, justiție și solidaritate între toți locuitorii acestei planete, noi, semnatarii acestei Declarații Universale a Păcii, reafirmăm solemn angajamentul nostru pentru crearea unei ere fundamentate pe cooperare și înțelegere reciprocă.
Articolul 1: Pace universală
Pacea este un bun universal al Omenirii. Toți locuitorii planetei, prezenți și viitori, toate structurile instituționale care le servesc interesele, statele inclusiv, au datoria fundamentală să o apere, să o dezvolte, să o facă cât mai rezilientă și să o promoveze prin toate mijloacele economice, politice, culturale, educaționale etc.
Articolul 2: Indivizibilitatea păcii
Pacea lumii este indivizibilă și aparține de drept, ca bun colectiv, Umanității. Prin adoptarea prezentei Declarații, semnatarii recunosc și consacră de drept faptul că niciun fel de condiții, împrejurări sau situații conflictuale, competiții, diferende religioase, culturale sau de altă natură, niciun fel de obiective economice, politice, ideologii etc. nu pot îndreptăți, sub nicio rezervă, recursul organizat instituțional la folosirea forței, a constrângerii, opresiunii, privarea cetățenilor de drepturile și libertățile lor fundamentale, dislocarea prin forță sau distrugerea comunităților umane, uciderea în masă și genocidul, distrugerea eco-sistemelor planetare sau locale, distrugerea sistematică a infrastructurilor sociale.
Articolul 3: Crima împotriva Umanității
Oricine pune la cale, pregătește, decide, pune în mișcare și conduce/coordonează orice acțiune care aduce o atingere, care creează o amenințare la adresa sau reprezintă o încălcare a Păcii, indiferent de natura ei și de amploarea pericolelor create, comite o crimă împotriva Umanității. Fapta este supusă sancțiunilor de drept.
Articolul 4: Apelabilitatea și Jurisdicția
De la intrarea în vigoare a prezentei Declarații, prevederile sale se bucură de privilegiul absolut al precăderii constituționale și vor deveni nemijlocit apelabile în instanțele desemnate legal să judece asupra acestei materii și a răspunderii juridice a făptuitorilor.
Adoptată la data de __________________, în ____________________________.Semnatari: [Lista semnatarilor]
15. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2024, 20:11)
Proiect Societal: Uniunea Europeană în Rolul de Putere Soft - Construind o Lume a Păcii și Dezvoltării Durabile(securitate umanistă)
I. Introducere
Într-o eră marcată de schimbări sociale și politice, inițierea proiectului Statelor Unite ale Europei ca putere soft reprezintă o îndrăzneață încercare de consolidare a Uniunii Europene (UE) într-un lider al promovării păcii și dezvoltării globale. Acest proiect propune nu numai întărirea cooperării între statele membre ale UE, dar și exportarea modelului european și integrarea valorilor Declarației Universale a Păcii în acțiunile globale.
II. Obiective
2.1. Consolidarea Cooperării Europene
Consolidarea relațiilor între statele membre ale UE, promovând valorile comune și încurajând cooperarea în probleme economice, culturale și sociale.
Dezvoltarea unui parteneriat solid între UE și organizații internaționale pentru a promova dezvoltarea și pacea la nivel global.
2.2. Promovarea unei Păci Durabile
Elaborarea și promovarea unei politici externe orientate spre soluționarea pașnică a conflictelor și promovarea dezvoltării durabile.
Sprijinirea proiectelor de dezvoltare economică și socială în zonele afectate de conflicte și sărăcie.
2.3. Exportarea Modelului European
Promovarea democrației, drepturilor omului și statului de drept la nivel global, inspirându-se din principiile europene.
Sprijinirea proiectelor de dezvoltare sustenabilă în colaborare cu organizațiile internaționale și societatea civilă.
2.4. Legătura cu Declarația Universală a Păcii
Integrarea valorilor și principiilor din Declarația Universală a Păcii în strategiile și acțiunile UE la nivel global.
Prezentarea proiectului în fața Adunării Generale a ONU ca o inițiativă care contribuie la promovarea păcii și dezvoltării sustenabile.
III. Metodologie
3.1. Diplomație și Dialog
Consolidarea diplomației europene prin dialog și cooperare cu statele membre ONU și alte organizații internaționale.
Participar ea activă la procesele internaționale de mediere și soluționare a conflictelor.
3.2. Proiecte de Dezvoltare Globală
Identificarea și implementarea proiectelor de dezvoltare economică, socială și culturală în țări și regiuni afectate de conflicte și sărăcie.
Crearea unor parteneriate cu organizații neguvernamentale și sectorul privat pentru a maximiza impactul proiectelor.
3.3. Campanii de Conștientizare
Organizare a campaniilor de conștientizare privind beneficiile unei abordări de tip soft pentru pace și dezvoltare.
Implicarea cetățenilor europeni în proiect prin promovarea valorilor europene și a unui angajament comun pentru pace.
IV. Resurse
4.1. Parteneriate Internaționale
Dezvoltarea și consolidarea parteneriatelor cu organizații internaționale, inclusiv ONU, pentru promovarea păcii și dezvoltării durabile.
4.2. Finanțare Responsabilă
Obținerea și administrarea resurselor financiare pentru proiecte, asigurând transparența și responsabilitatea în utilizarea acestora.
V. Impact Anticipat
Implementarea proiectului va avea un impact semnificativ prin:
Consolidarea poziției UE ca putere soft și promotor al păcii la nivel global.
Creșterea influenței și atractivității UE pentru statele partenere.
Contribuția activă la soluționarea conflictelor și promovarea unei dezvoltări durabile.
VI. Concluzii
Proiectul Statelor Unite ale Europei ca putere soft reprezintă o oportunitate pentru UE de a-și consolida rolul în promovarea păcii și dezvoltării globale. Prin prezentarea acestui proiect la ONU și legarea lui de Declarația Universală a Păcii, ne propunem să contribuim la construirea unei lumi mai pașnice și echitabile pentru toți locuitorii planetei. Este un pas hotărât spre construirea unei UE care nu doar se afirmă pe plan intern, ci și își asumă un rol activ în modelarea unui viitor global bazat pe pace și progres.