Producătorul italian de încălţăminte Geox vrea să deschidă până la sfârşitul anului viitor 3-4 magazine în oraşele mari din România, prin distribuitorul său Otter, în cadrul strategiei de consolidare a brandului în toate cele peste 100 ţări în care activează. "În România, operăm prin partenerul nostru Otter Distribution şi avem patru magazine monobrand, produsele fiind distribuite şi prin intermediul celorlalte magazine Otter multibrand. Geox este un brand global şi trebuie să ne organizăm imaginea în România ca în oricare altă ţară în care operăm", a declarat preşedintele Geox, Mario Moretti Polegato, citat de Mediafax. El a adăugat că magazinele vor fi deschise în malluri sau în spaţii stradale din Bucureşti şi alte oraşe mari din ţară.
Producătorul italian este prezent în peste 11.000 de magazine multibrand şi aproximativ 1.100 de unităţi proprii din peste 100 de ţări din lume.
Potrivit datelor Otter Distribution, vânzările de produse Geox s-au ridicat în primele nouă luni din acest an la două milioane de euro, în scădere de la 2,5 milioane de euro în perioada similară a anului 2009. Polegato a mai spus că preţul mediu al pantofilor Geox este de aproximativ 100 de euro, exceptând gama pentru copii, iar clienţii pe care mizează producătorul în România sunt cei care au emigrat în alte state, dar care îşi fac cumpărăturile din ţară.
Referitor la vânzarea, în 2009, a fabricii de pantofi de la Timişoara, Polegato a explicat că a fost o măsură care a făcut parte din strategia companiei de a se focusa pe inovaţie. "Nu am penalizat România, a fost vorba de o decizie strategică a Geox de a opri investiţiile directe în producţia de pantofi, nu doar în România, ci în toate statele. Clădirea este încă a noastră, dar nu mai operăm direct producţia. Este o strategie diferită, pentru că vrem să ne focusăm pe inovaţie, marketing şi distribuţie", a spus Polegato. Oficialul companiei a adăugat că a introdus recent o nouă tehnologie - Amphibiox, prin care a dezvoltat încălţăminte impermeabilă. Tehnologia a fost patentată de Geox. "Geox Amphibiox beneficiază de o nouă tehnologie, încălţămintea fiind 100% impermeabilă. Produsul se găseşte deja în magazinele din România. Am adus această tehnologie şi în România, pentru că aici ninge din noiembrie până în februarie", a adăugat Polegato.
Grupul Geox, cu vânzări de 865 milioane de euro în 2009, operează pe segmentul producţiei de încălţăminte şi îmbrăcaminte pentru femei, bărbaţi, adolescenţi şi copii.