Cererea pentru bunuri "Made in Germany" a crescut semnificativ în iunie, un indiciu important potrivit căruia cea mai mare economie europeană începe să depăşească efectele măsurilor de izolare impuse pentru a stopa răspândirea pandemiei de coronavirus (COVID-19), conform Reuters.
Conform datelor publicate joi de Oficiul federal de statistică (Destatis), comenzile industriale au urcat cu 27,9% în iunie, comparativ cu luna precedentă, mai mult decât dublu faţă de avansul de 10,4% înregistrat în mai, şi peste estimările economiştilor. Totuşi, comenzile industriale încă sunt cu 11,3% sub nivelul din februarie, ultima lună înainte de criză.
După ridicarea restricţiilor în aprilie, consumul privat în Germania a crescut semnificativ, în timp ce activitatea industrială a rămas uşor în urmă. "Datele de azi sugerează că industria îşi revine şi stimulează redresarea economiei", a apreciat Carsten Brzeski, economist şef la ING.
Comenzile interne au crescut cu 35,3% iar cele externe cu 22%, în iunie, comparativ cu luna precedentă. În special a fost solidă redresarea în sectorul auto, comenzile înregistrând un avans de 66,5%, deşi încă sunt cu 12,2% sub nivelul din februarie.
Şi studiul publicat marţi de Institutul de cercetare economică Ifo arată că cererea se redresează în industria auto germană, după ce restricţiile introduse pentru a stopa răspândirea pandemiei s-au atenuat şi exporturile sunt aşteptate să crească.
În iulie s-au îmbunătăţit aşteptările oamenilor de afaceri, cererea şi comenzile, deşi indicatorul privind situaţia actuală a afacerilor încă s-a menţinut negativ, avertizează Ifo.
Producătorii auto Volkswagen şi Daimler au anunţat revenirea clienţilor în showroom-uri după atenuarea restricţiilor, care a avut ca rezultat o redresare graduală a cererii în Europa şi China.
Statutul Germaniei de mare putere globală în domeniul manufacturier s-a construit în mare parte pe industria auto, însă, în ultima vreme, îngrijorările legate de poluare, intensificate de scandalul manipulării emisiilor poluante izbucnit în 2015 la Volkswagen, disputele comerciale şi încetinirea economică au afectat cererea pentru automobilele germane.