Ministrul german al Economiei, Robert Habeck, a declarat vineri că doreşte să ajute Volkswagen să treacă printr-o perioadă de reducere a costurilor fără a fi nevoie să recurgă la închiderea unor fabrici, reflectând preocupările legate de cel mai mare producător de automobile din ţară, relatează News.ro.
În timpul unei vizite la fabrica Volkswagen din Emden, Germania, ministrul a spus că doreşte, de asemenea, să se asigure că măsurile de politică de personal rămân în cadrul normal al negocierilor colective.
Comentariile lui Habeck vin în vreme ce conducerea Volkswagen este pregătită să iniţieze discuţii aprinse cu sindicate puternice cu privire la noile acorduri salariale şi la posibile închideri de fabrici în Germania, considerente care au generat unde de şoc în industria auto mondială.
Habeck a spus că există limite în ceea ce ar putea face guvernul său pentru a sprijini Volkswagen, adăugând că structura şi viabilitatea afacerii se datorează politicii companiei.
"O mare parte a sarcinilor trebuie să fie tratate chiar de Volkswagen. Aceasta este treaba companiei", a spus el reporterilor.
Politicienii ar putea ajuta prin îmbunătăţirea cadrului şi transmiterea semnalelor corecte de piaţă, a spus ministrul, adăugând că aceasta include stimularea trecerii la motoare electrice.
Într-un semn de deteriorare a situaţiei din industrie, în condiţiile în care atât BMW, cât şi Mercedes-Benz şi-au redus previziunile în ultimele zece zile, Habeck va discuta luni cu directori superiori şi reprezentanţi ai industriei.
Un purtător de cuvânt al Ministerului Economiei a spus că acesta va fi un schimb virtual de opinii cu producătorii de maşini şi furnizorii, cu scopul de a face Germania o piaţă lider pentru vehicule electrice.
Guvernul Germaniei urmăreşte în prezent cu atenţie situaţia de la Volkswagen, care are aproximativ 300.000 de angajaţi în cea mai mare economie a Europei, şi a discutat cu toate părţile implicate.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2024, 13:00)
Poate o solutie ar fi sa fabrice masini BEV profitabile la o calitate si un pret COMPETITIV:-)…aiurea, industria auto germana ICE e cu apa pana la usa parlamentului din hungaristan:-)
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2024, 17:43)
S au culcat pe lauri si s au trezit ca nu le mai cumpara nimeni, afara de romani si turci, hodoroagele! Sunt cu 10 ani in urma Toyota si Tesla la tehnologie...
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.09.2024, 18:02)
Ești departe! Habar n-ai ce facilități au! Ia caută puțin pe goagal!
2.2. Nu fi rău (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Neamțul55 în data de 21.09.2024, 21:01)
Pentru români sau sărăntocii din est aceste mașini germane second-hand VW, Audi, BMW sau Mercedes sunt mașinile perfecte sunt de calitate și la un preț decent, și asta va fi și în următorul deceniu ce aruncă nemții o cumpără est europenii, evident ca jumătate dintre vânzătorii de mașini second-hand din Germania au origini turce,dar turcii au mentalitatea de comerciant bijnitar , trebuie să știi să negociezi cu ei